Lediga jobb som Kontorsvaktmästare i Falun

Se lediga jobb som Kontorsvaktmästare i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Falun

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.  Administration, service och su... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. 

Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. 

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har svenskt medborgarskap
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet av IT-support
• har mycket god teknisk förståelse.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde 2 maj 2023 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Intervjuer planeras att hållas fysiskt under v. 12.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Lindqvist, 010-111 94 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04. Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Tekniker/vaktmästare

Ansök    Dec 20    Falu kommun    Kontorsvaktmästare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

På Kristinegymnasiet finns framtidens stjärnor och vi utbildar för många yrkesval, till exempel undersköterskor, entreprenörer, kockar, ekonomer, poliser, lärare, barnskötare, frisörer, samhällsplanerare, språkvetare och reseledare. Vill du vara med och bidra till våra ungas framtid, då är detta en tjänst du ska söka.

Kristinegymnasiet är belägen mitt i centrala Falun med läroverksparken som fond. Skolan kännetecknas av trygghet och mångfald och gemenskapen på skolan är viktig. På Kristinegymnasiet går ca 760 elever och det arbetar ca 80 personal. Skolan är till stor del nyrenoverad med bland annat ny ventilation, belysning och ytskikt. Kristinegymnasiet har även ett antal utlokaliserade lokaler.

Huvuduppdraget är att se till att elever och personal har bästa möjliga förutsättningar för att lyckas med sitt uppdrag vilket innebär att eleverna ska ta gymnasieexamen. I det ingår att stödja personal och elever i den dagliga verksamheten genom en hög servicenivå och se till att lokaler och teknik är i bästa skick.

Arbetsuppgifter
Uppdraget som tekniker innebär ansvar för drift, underhåll och skötsel av skolans inventarier, lokaler och teknik. Att teknik, både i form av mjukvara och hårdvara, fungerar friktionsfritt är en av de viktigaste parametrarna för att få en fungerande undervisning. Alla elever har egna Chromebook och personal har PC samt arbetstelefoner vilket innebär ca 1100 enheter att ansvara för. Alla skolans klassrum är utrustade med projektorer och ett antal rum har videokonferensanläggningar. En av skolans kommande utmaningar är digitaliseringen av nationella prov vilket kräver både teknisk beredskap, kunnande och support. För att hantera teknikfrågor ingår vi i olika nätverk och samarbetar med Barn- och utbildningsförvaltningen, Lugnetgymnasiet och IT-enheten. 

Förutom ansvaret som tekniker ingår även sedvanliga vaktmästeriuppgifter. Det innefattar allt från post- och sophantering, flytt av möbler, skötsel och underhåll av inventarier, beställning och inköp av materiel samt fakturahantering. Du ansvarar också för skötsel och besiktningar av skolans lokaler samt medverkar aktivt i det systematiska arbetsmiljö- och brandskyddsarbetet. 

Som tekniker/vaktmästare bidrar du till att utveckla skolans verksamhet samt planerar och genomför kontinuerligt effektiviserings- och förbättringsåtgärder för verksamheten inom arbetsområdet. Arbetsåret består av toppar i samband med terminsstart och terminsavslut men övrig tid på året råder en jämn arbetsbelastning.

I den här tjänsten får du chansen att nyttja dina erfarenheter och kunskaper i en bred och varierande roll.

Kvalifikationer
För rollen krävs: 

- Teknisk/praktisk utbildning på gymnasienivå eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- God kunskap av ljud och bild samt programvara

- God telefon- och datorvana

- God svenska och engelska i tal och skrift

- God fysik, då vissa arbetsuppgifter klassas som tunga

- B-körkort

- Förmåga att självständigt ta initiativ, driva och fatta beslut inom givna ramar

- Effektiv och tydlig i kommunikation och rapportering

Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och trivs med att skapa relationer med elever och personal. Utöver det behöver du vara självständig och ansvarstagande vad gäller att planera din dag och driva dina arbetsuppgifter framåt. Samarbetsförmåga är viktigt då det förekommer samplanering med tex all pedagogisk personal, administrationen, biblioteket, fastighetsägarens driftstekniker samt andra förvaltningar/enheter. Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och praktiskt lagd för att på bästa möjliga sätt uppfylla de behov som uppstår. Därtill ser vi gärna att du har en fallenhet och förståelse för att leverera högkvalitativ service. Rollen möjliggör varierande arbetsuppgifter vilket innebär att du som person är flexibel och kreativ.

Meriterande kvalifikationer

- Tidigare erfarenhet av arbete på skola

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Utbildning eller tidigare erfarenhet av arbeten inom digitala plattformar

- Erfarenhet av att driva projekt

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning med tillträde 17 april 2023. Provanställning kan komma att bli aktuellt. 100% semestertjänst. 

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. 

Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden

Kontaktuppgifter

För mer information om tjänsten kontakta: Biträdande rektor Elisabet Noremo, tel. 023-872 49, mail: [email protected]

Fackliga företrädare

Kommunal Bergslagen, tel. 010-442 81 69, mail: [email protected]

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected].

Kontaktinformation
Elisabet Noremo, Biträdande rektor

Arbetsplats

 Falun Visa mindre

Serviceman till Stöd och service i Falun och Avesta

Ansök    Nov 20    Polismyndigheten    Kontorsvaktmästare
Är du redo för en större uppgift? Till vårt Stöd och service-team söker vi nu en Serviceman som är serviceinriktad, flexibel och noggrann. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisregion Bergslagen Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som ti... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Till vårt Stöd och service-team söker vi nu en Serviceman som är serviceinriktad, flexibel och noggrann. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen
Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i elva lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Dalarna
Polisområde Dalarna är ett av tre polisområden i region Bergslagen med huvudsäte i Falun. Det geografiska området sträcker sig över 14 kommuner. Polisområde Dalarna är indelat i tre lokalpolisområden: Borlänge, Falun och Mora. På polisområdesnivå finns en utredningssektion samt ett kansli beläget i Örebro.

Lokalpolisområde Falun
Lokalpolisområde Falun ingår i polisområde Dalarna. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Stöd och service
Stöd/service är en grupp som tillhör Lokalpolisområde Falun. Medarbetarna i gruppen utför olika tjänster exempelvis inom reception, vaktmästeri, fordon och inköp. Gruppen är delad på två orter, Polishuset Falun och Polishuset Avesta. Stöd/service gruppen är viktig och innebär bland annat att ge stöd och service åt externa och interna kunder.

Vi söker en medarbetare med placering i Falun och en medarbetare med placering i Avesta.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av fastighetsskötsel, tillsyn och skötsel av Polismyndighetens fordon, svara för att god ordning råder i utrymmen samt hantering av administrativa uppgifter inom fordon och fastighet. Med tjänsten så ingår man i stödverksamheten och ger både intern- och extern service vilket kräver ett högt säkerhetstänk.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utöva tillsyn, serviceåtgärder och skötsel som tvättning och rengöring av fordon
• Ansvara för att verkstadsbesök och bilbesiktningar genomförs
• Hantera administrativa uppgifter inom fordon och fastighet
• Fastighetsskötsel
• Beställa varor och tjänster
• Viss fakturahantering
• Ansvara för god ordning i tvätthall, garageområde och i materialförråd
• Hantera ankommande gods och post
• Ha ansvaret som lokal brandskyddskontrollant

Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver de ovan nämnda.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen.
• Svenskt manuellt B-körkort.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från vaktmästeri/fastighetsskötsel/bilmekaniker/kundmottagare på verkstad.
• Minst 1 års erfarenhet av att använda dator som arbetsredskap.
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
• Erfarenhet av att i ditt arbete ha flera kontaktytor med personliga möten.

Det är meriterande om du även har:
• Fler körkortsbehörigheter, till exempel BE eller C.
• Erfarenhet av att ha arbetat med fordon, till exempel rekond.
• Arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet eller offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett representativt förhållningssätt och kan arbeta serviceinriktat. Du kan förhålla dig till tempoväxlingar i arbetet, du är flexibel och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter, växla mellan dessa och se lösningar på problem. Du kan arbeta självständigt, i grupp och ta egna initiativ. Arbetet kan vara fysiskt krävande och god fysik är därmed av vikt för denna tjänst. Bra samarbetsförmåga och har en god förmåga att samarbeta med både interna och externa aktörer.

Vi kommer lägga stor vikt vid den personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetsort: Falun/Avesta.
Arbetstid: Heltid, dagtid med flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Serviceman.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

I den här rekryteringsprocessen kommer du i din ansökan fylla i en enkät, tänk på att svara så utförligt som möjligt. I enkäten anger du vilken placering du ansöker, Falun eller Avesta. Det är två platser som ska fyllas, en i varje område.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Strukturerad vaktmästare med B-körkort sökes

Har du ett par års erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Välkommen att ansöka. Om uppdraget Vår statliga kund i Falun och har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget ska starta snarast möjligast men efter en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll (detta kan ta 4-6 veckor). Uppdraget kommer att pågå till 2022-12-31. Dina arbetsuppgifter Rollen som vaktmästare hos vår... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Välkommen att ansöka.

Om uppdraget

Vår statliga kund i Falun och har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget ska starta snarast möjligast men efter en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll (detta kan ta 4-6 veckor). Uppdraget kommer att pågå till 2022-12-31.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer att innebära allt från administrativa uppgifter, posthantering, och scanning enligt en postrutin. Övrigt förekommande uppgifter är bland annat att bistå vid flytt och möblering, iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm. För roller ser vi att du är prestigelös, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
- Erfarenhet av posthantering, scanning enligt en postrutin och kan utföra administration
- Grundkunskaper i MS Office
- Grundkunskaper i ärendesystem
- Körkort klass B
- Vara flexibel på semsterperiod och vara beredd att arbete under perioden juli till mitten av augusti


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2022-02-23.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Ledigt jobb som Fastighetsskötare

Ansök    Apr 30    Manpower AB    Kontorsvaktmästare
Just nu söker vi en serviceinriktad och praktiskt lagd person till sommarjobb under veckorna 25-32. Du kommer arbeta inom Fastighetsskötare/vaktmästare hos vår kund i Falun. Som konsult har du möjlighet att göra tydlig nytta hos vår uppdragsgivare. Sök redan idag! Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! ... Visa mer
Just nu söker vi en serviceinriktad och praktiskt lagd person till sommarjobb under veckorna 25-32. Du kommer arbeta inom Fastighetsskötare/vaktmästare hos vår kund i Falun. Som konsult har du möjlighet att göra tydlig nytta hos vår uppdragsgivare. Sök redan idag!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Att jobba som Fastighetsskötare åt vår kund:

Du kommer att arbeta brett med olika uppgifter inom fastighetsskötsel och vaktmästeri med allt ifrån trädgårdsarbete och gräsklippning till enklare reparationer, hantering av kontorsutrustning, lås och nyckelhantering samt övrig service och underhåll av fastigheten.



Vem söker vi?

Till rollen som Fastighetsskötare/vaktmästare söker vi framför allt dig som är serviceinriktad och ordningsam. Det dagliga arbetet kräver att du är ansvarsfull och flexibel i din yrkesroll samt kan kombinera service med gällande säkerhetskrav. Som person är du självgående och lösningsorienterad och trivs med kundkontakt.



Vi söker dig som:

* Har gymnasiekompetens eller motsvarande
* Är positiv, ordningsam och har ett trevligt och utåtriktat bemötande
* Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
* Har datorvana med grundläggande kunskaper i Officepaketet
* Har erfarenheter från servicearbete eller motsvarande arbetsuppgifter
* Van att arbeta praktiskt



Erbjudande:

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Karlsson Axelsson på telefonnummer: eller via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Strukturerad vaktmästare med B-körkort sökes

Ansök    Feb 16    Bemannia Kontor AB    Kontorsvaktmästare
Har du ett par års erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Välkommen att ansöka. Om uppdraget Vår statliga kund i Falun och har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget ska starta snarast möjligast men efter en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll (detta kan ta 4-6 veckor). Uppdraget kommer att pågå till 2022-12-31. Dina arbetsuppgifter Rollen som vaktmästare hos vår... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Välkommen att ansöka.

Om uppdraget

Vår statliga kund i Falun och har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget ska starta snarast möjligast men efter en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll (detta kan ta 4-6 veckor). Uppdraget kommer att pågå till 2022-12-31.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer att innebära allt från administrativa uppgifter, posthantering, och scanning enligt en postrutin. Övrigt förekommande uppgifter är bland annat att bistå vid flytt och möblering, iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm. För roller ser vi att du är prestigelös, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
- Erfarenhet av posthantering, scanning enligt en postrutin och kan utföra administration
- Grundkunskaper i MS Office
- Grundkunskaper i ärendesystem
- Körkort klass B
- Vara flexibel på semsterperiod och vara beredd att arbete under perioden juli till mitten av augusti


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2022-02-23.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Vaktmästare Falun

Ansök    Apr 3    Randstad AB    Kontorsvaktmästare
Vaktmästare Är du serviceinriktad, teknisk kunnig och brinner för att hjälpa andra? Är du lösningsorienterad och positiv? har du erfarenhet att jobba som vaktmästare? Då är det dig vi söker! Arbetsuppgifter: Dagligen kommer du att lösa uppgifter som underhåll, posthantering, ta emot leveranser, lösa ärenden via telefon. Du kommer bistå vid flytt och möblering, iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser, genomföra felsöknin... Visa mer
Vaktmästare
Är du serviceinriktad, teknisk kunnig och brinner för att hjälpa andra? Är du lösningsorienterad och positiv? har du erfarenhet att jobba som vaktmästare? Då är det dig vi söker!


Arbetsuppgifter:
Dagligen kommer du att lösa uppgifter som underhåll, posthantering, ta emot leveranser, lösa ärenden via telefon. Du kommer bistå vid flytt och möblering, iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser, genomföra felsökningar rörande fastigheter. Du kommer i början av uppdraget att arbeta med två vaktmästare (I slutet av uppdraget kommer du jobba självständig)



Som person är du en problemlösare, tekniskt kunnig och serviceinriktad. Du är van att jobba i team, men kan ta egna initiativ när det behövs. Du trivs med ordning och reda och är strukturerad i ditt arbete.


Omfattning: Heltid, uppdraget sträcker sig från 2019-07-01 till 2019-08-23



Kvalifikationer:

• Erfarenhet innom vaktmästeri
• God datavana och kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Du har ett stort intresse för allt som rör service och teknik
• Körkort klass B


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-04-26, kontaktperson: Helge Broen urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Visa mindre

Lokalplanerare med strategiskt sinne

Ansök    Nov 26    Högskolan Dalarna    Kontorsvaktmästare
Din arbetsdag som lokalplanerare Högskolan Dalarna befinner sig just nu i en spännande fas med ombyggnationer och utveckling av lokalstrategier. Som lokalplanerare identifierar du verksamheternas lokalbehov på kort och lång sikt och bereder lokalärenden för beslut på olika nivåer. Du deltar i lokalförsörjningsprojekt, utvecklar lokalprogram genom att ta fram policies och rutiner, tar fram funktionskrav för lokaler och presenterar lokallösningar. Vid inkom... Visa mer
Din arbetsdag som lokalplanerare
Högskolan Dalarna befinner sig just nu i en spännande fas med ombyggnationer och utveckling av lokalstrategier. Som lokalplanerare identifierar du verksamheternas lokalbehov på kort och lång sikt och bereder lokalärenden för beslut på olika nivåer. Du deltar i lokalförsörjningsprojekt, utvecklar lokalprogram genom att ta fram policies och rutiner, tar fram funktionskrav för lokaler och presenterar lokallösningar. Vid inkomna förfrågningar och önskemål kring lokaler lämnar du förslag till ev. fortsatt handläggning. Rollen innefattar mycket självständigt arbete och du rapporterar till enhetschef.

Anställningen är en allmän visstidsanställning på 2 år med ev. möjlighet till förlängning. Heltid och med tillträde efter överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning. Placeringsort för anställningen är Falun men arbete förekommer också på vårt campus i Borlänge. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med flera års erfarenhet av lokalplanering och med sinne för struktur och konsekvenstänk. Du skall ha stort intresse för utveckling av policies och strategier. Arbetet är ofta utåtriktat och innebär kontakt med många olika personalkategorier, därför krävs lyhördhet och god samarbetsförmåga. Du är tydlig, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Du skall kunna ta initiativ och ha ett genuint intresse för planering och administration. Vidare är du självgående och strukturerad, vilket innebär att du planerar arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller deadlines.
Andra viktiga egenskaper är att du har lätt för att hitta nya angreppssätt, komma med idéer och utveckla. Din servicenivå är hög och du har förmåga att prioritera och lösa problem. Vidare har du allmän datorkunskap och kan hantera Office-paketet väl.

Det är meriterande om du har arbetat med Pythagoras, är utbildad inom lokalstrategi och har erfarenhet av studier på högskolenivå. 

Vi ser att du vill och vågar utvecklas och lära dig inom nya områden.

Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen. Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via Rekryteringslots Dalarna. 

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Välkommen med din ansökan! 
Du ansöker via vår webbplats senast 2019-12-13

Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar.

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. 

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss?


 


På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss? Visa mindre

Kontorsvaktmästare

Ansök    Nov 26    Högskolan Dalarna    Kontorsvaktmästare
På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du för... Visa mer
På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss?

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss?


Vill du vara en viktig kugge i en grupp av 10 serviceinriktade problemlösare, motiveras du av spännande utmaningar och möten med människor? Då har vi nu en öppning för dig! 

Din arbetsdag som vaktmästare 
Arbetet som vaktmästare på Högskolan Dalarna är ett mycket varierat arbete som innefattar såväl administrativt arbete som traditionella vaktmästarsysslor. Den administrativa delen av tjänsten innefattar uppgifter som att delta vid upphandlingar, arbeta med uppföljning och dokumentation samt läsa och granska texter och ibland även skriva protokoll medan de traditionella vaktmästarsysslorna innefattar arbete som t.ex. post- och godshantering, invändig översyn, rums- och kontorsflyttar och skötsel av lokaler.

Som vaktmästare har du ansvar för ett eget område, t.ex. leasingbilar, inköp eller möbelinköp, där du tillsammans med enhetschefen är delaktig i upphandlingar, uppföljning samt dokumentation. Ditt ansvarsområde bestäms i dialog med närmaste chef och arbetsgrupp. I arbetet ingår även att aktivt medverka vid möten med interna och externa hyresgäster, hyresvärdar samt avtalspartners.  

Ska du trivas i rollen som vaktmästare hos oss på Högskolan Dalarna är det viktigt att du drivs av mötet med människor och andra kulturer, då man i denna servicefunktion ständigt möter våra medarbetare och studenter. Som vaktmästare inom fastighetsavdelningen kommer du även arbeta nära andra funktioner inom fastighetsavdelningen som teknisk service och repro, vilket gör att man ibland även får hjälpa till inom dessa.

Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde efter överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning. Placeringsort för anställningen är Falun men då vaktmästeriet även finns i Borlänge är det viktigt att man vid behov också kan arbeta på vårt campus där. 

Kvalifikationer

För denna anställning krävs: 


• minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• goda kunskaper i engelska, framförallt i muntlig kommunikation
• B-körkort 
• datorvana (främst Office paketet)

Det är meriterande om du:


• har läst en fastighetsskötarutbildning
• har erfarenhet från arbete på en myndighet
• har erfarenhet av högskolestudier

Som person är du:


• Serviceinriktad
• Självgående
• Strukturerad
• Kreativ
• Strategisk

Vi ser att du vill och vågar utvecklas och lära dig inom nya områden.

Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via Rekryteringslots Dalarna. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Ansökningshandlingar
Din ansökan ska innehålla CV, betygshandlingar, samt uppgift om referenser.

Din ansökan ska vara inkommen senast: 2019-12-17

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. Visa mindre

Vaktmästare

Ansök    Mar 26    Randstad AB    Kontorsvaktmästare
Vaktmästare Arbetsuppgifter: I jobbet som vaktmästare ser vi dig som är en social och välkomnande person som trivs med att ge en god service. Du kommer ha ett stort eget ansvarstagande och behöver ha förmåga att ta egna initiativ och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer ansvara för inre skötsel & underhåll. Löpande av rondering av lokalen, bemanning av receptionen, hantering av fordon. Vidare kommer du att samarbeta internt med verksamheten och externt... Visa mer
Vaktmästare

Arbetsuppgifter:
I jobbet som vaktmästare ser vi dig som är en social och välkomnande person som trivs med att ge en god service. Du kommer ha ett stort eget ansvarstagande och behöver ha förmåga att ta egna initiativ och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer ansvara för inre skötsel & underhåll. Löpande av rondering av lokalen, bemanning av receptionen, hantering av fordon. Vidare kommer du att samarbeta internt med verksamheten och externt med felanmälningar och felavhjälpning till fastighetsägaren.


Omfattning: Heltid, uppdraget sträcker sig från 2019-07-01 till 2019-08-23

Kvalifikationer:

• Minst tre ( 3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
• Datorvana och kunskaper i MS Office
• Grundkunskaper i ärendesystem
• Goda kundskaper i svenska i tal och skrift
• Du har ett stort intresse för allt som rör service och teknik
• Körkort klass B


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-04-26, kontaktperson: Helge Broen urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Visa mindre