Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Falun

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Kontorservice

Vi söker en engagerad och strukturerad person till tjänsten för Kontorsservice till vårt huvudkontor i Vika, Falun. Vill du vara navet i vårt kontor, där din känsla för ordning och service bidrar till en smidig och trivsam arbetsmiljö? Vi letar efter dig som brinner för att hålla kontoret i toppskick och ser till att allt flyter på som det ska! Du ingår i Fastighetsavdelningen och rapporterar till Fastighetschefen.  Tjänsten är en deltidstjänst på ca 80... Visa mer
Vi söker en engagerad och strukturerad person till tjänsten för Kontorsservice till vårt huvudkontor i Vika, Falun.

Vill du vara navet i vårt kontor, där din känsla för ordning och service bidrar till en smidig och trivsam arbetsmiljö? Vi letar efter dig som brinner för att hålla kontoret i toppskick och ser till att allt flyter på som det ska!

Du ingår i Fastighetsavdelningen och rapporterar till Fastighetschefen. 

Tjänsten är en deltidstjänst på ca 80% med arbetstiderna 07.30-14.30 måndag-fredag.

Om rollen

I tjänsten som kontorsservice kommer du att:


• Driva och koordinera den dagliga kontorsdriften, inklusive hantering av kontorsmaterial och leveranser.
• Ansvara för reception och gästbemötande, checkar in/ut gäster och informerar om förhållningsregler på plats samt hantering av inkommande samtal. Introduktion för nyanställda.
• Hantera konferensrum, såsom förbereda för möten, konferenser samt tillhörande fika/luncher.
• Sköta administrativa uppgifter, som post, bokningar och beställningar av tex kontorsmaterial, frukt, kökstillbehör.
• Lättare vaktmästeritjänster, som tex vattna blommor, hantera matsalen och kaffemaskiner samt säsongsbetonade trädgårdsaktiviteter.
• Vara en nyckelperson för intern service och support till kollegor och ledning.

Vi söker dig som


• Har tidigare erfarenhet av kontorsservice eller liknande roller.
• Är strukturerad, prestigelös och lösningsorienterad – du har koll på detaljerna och kan snabbt hitta rätt lösning.
• Trivs i en serviceroll och har ett naturligt bemötande som sprider positiv energi.
• Har goda kunskaper i administrativa verktyg och system, som Office-paketet. Kunskaper i DocuSign är meriterande.
• Är flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö.
• Uttrycker dig väl både muntligt och sktiftligt på vårt koncernspråk engelska. 
• Är över 18 år.

Vi erbjuder
Hos Dellner Couplers får du möjlighet att vara del av ett världsledande företag. Vår kultur präglas av starkt samarbete och trivsel står i fokus. Vi erbjuder fast månadslön och konkurrenskraftiga förmåner som t ex arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, rabatter, tillgång till ett gym och bastu samt massage under arbetstid.

Ansökan och kontaktinformation
Låter detta som en roll för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 2024-12-11. Intervjuer kan komma att ske löpande. 

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: 


• Madelende Linder, [email protected] 

Välkommen att bli en viktig del av vårt team – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Receptionist

Ansök    Nov 5    Randstad AB    Kontorsreceptionist
Arbetsbeskrivning Vi söker en receptionist som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder. Är du en serviceinriktad, social och framåt person? Då är det kanske dig vi letar efter! I rollen som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner och säkerställa att våra besökare får ett varmt välkomnande. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att ta emot och assistera besökare, svara på telefonsamtal och e-post, samt ha... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker en receptionist som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder. Är du en serviceinriktad, social och framåt person? Då är det kanske dig vi letar efter!
I rollen som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner och säkerställa att våra besökare får ett varmt välkomnande. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att ta emot och assistera besökare, svara på telefonsamtal och e-post, samt hantera diverse administrativa uppgifter.Att vara konsult innebär att du arbetar på uppdrag hos olika företag och får möjlighet att bidra med din expertis i varierande projekt och miljöer. Som konsult förväntas du snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och anpassa dig till olika företagskulturer, vilket ger dig en bred erfarenhet och en dynamisk arbetsvardag. I den här rollen är det viktigt att du är tillgänglig för att påbörja arbete omgående, då uppdragen ofta har ett omedelbart behov av din kompetens och drivkraft.
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-11-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 

Ansvarsområden
Ta emot och assistera besökare
Svara på telefonsamtal och e-post.
Hantera diverse administrativa uppgifter.


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande roller.
En utåtriktad och positiv attityd.
Förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Goda kommunikationsfärdigheter och kan hantera flera uppgifter samtidigt.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Receptionist till Sodexos verksamhet i Falun och Borlänge

Ansök    Jun 5    Sodexo AB    Kontorsreceptionist
Vi söker en receptionist till Sodexos verksamhet i Falun och Borlänge När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi söker nu en receptionist till vårt uppdrag i Falun och Borlänge. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande... Visa mer
Vi söker en receptionist till Sodexos verksamhet i Falun och Borlänge

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.

Vi söker nu en receptionist till vårt uppdrag i Falun och Borlänge. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera bokningar, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception.

Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat inom servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen
• Hantera växel och telefoni
• Hantera övrigt förekommande ärenden

Kvalifikationer:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i bokingssystem är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning Outlook, Word och Excel

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knutpunkt för våra gäster
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de boende på plats
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp 
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Vikariat, 1 år, måndag till fredag 08:00-15:00

Har du frågor är du välkommen att kontakta Andreas, [email protected]

Din ansökan vill vi ha senast den 2024-06-30. Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum

Välkommen att söka!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla. Visa mindre

Vill du arbeta extra som receptionist?

Vi söker dig som önskar arbeta extra som receptionist hos en utav våra uppdragskunder och har hög tillgänglighet främst under veckorna 32 och 33 i sommar. Vi ser gärna att du även kan hoppa in vid behov framåt. Trivs du i ett socialt arbete och är serviceinriktad som person? Då är det dig vi söker! Vi hjälper vår kund att bemanna ett större kontor i Falun och söker just nu du dig som har möjlighet att arbeta extra vid behov och speciellt bemanna reception... Visa mer
Vi söker dig som önskar arbeta extra som receptionist hos en utav våra uppdragskunder och har hög tillgänglighet främst under veckorna 32 och 33 i sommar. Vi ser gärna att du även kan hoppa in vid behov framåt.

Trivs du i ett socialt arbete och är serviceinriktad som person? Då är det dig vi söker!
Vi hjälper vår kund att bemanna ett större kontor i Falun och söker just nu du dig som har möjlighet att arbeta extra vid behov och speciellt bemanna receptionen veckorna 32-33 i sommar.

I arbetet tar du emot besökare, skriver in/ut besökarna, fixar med parkering och hanterar passerkort. Svarar i telefon och hanterar inkommande mejl med mera.

Din profil
Vi söker dig som har en annan sysselsättning om minst 50%, så som studier, annat arbete eller är pensionär (intyg för sysselsättning krävs). Du har en hög social kompetens och trivs med ett serviceinriktat arbete. Ingen tidigare erfarenhet krävs men vi ser det meriterande om du har arbetat inom serviceyrket tidigare.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Vill du arbeta extra som receptionist?

Vi söker dig som önskar arbeta extra som receptionist hos en utav våra uppdragskunder och har hög tillgänglighet främst under veckorna 32 och 33 i sommar. Vi ser gärna att du även kan hoppa in vid behov framåt. Trivs du i ett socialt arbete och är serviceinriktad som person? Då är det dig vi söker! Vi hjälper vår kund att bemanna ett större kontor i Falun och söker just nu du dig som har möjlighet att arbeta extra vid behov och speciellt bemanna reception... Visa mer
Vi söker dig som önskar arbeta extra som receptionist hos en utav våra uppdragskunder och har hög tillgänglighet främst under veckorna 32 och 33 i sommar. Vi ser gärna att du även kan hoppa in vid behov framåt.

Trivs du i ett socialt arbete och är serviceinriktad som person? Då är det dig vi söker!
Vi hjälper vår kund att bemanna ett större kontor i Falun och söker just nu du dig som har möjlighet att arbeta extra vid behov och speciellt bemanna receptionen veckorna 32-33 i sommar.

I arbetet tar du emot besökare, skriver in/ut besökarna, fixar med parkering och hanterar passerkort. Svarar i telefon och hanterar inkommande mejl med mera.

Din profil
Vi söker dig som har en annan sysselsättning om minst 50%, så som studier, annat arbete eller är pensionär (intyg för sysselsättning krävs). Du har en hög social kompetens och trivs med ett serviceinriktat arbete. Ingen tidigare erfarenhet krävs men vi ser det meriterande om du har arbetat inom serviceyrket tidigare.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Extrajobb som receptionist till kund i Falun

Ansök    Aug 30    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Vi på Manpower söker just nu en ny stjärna till receptionen hos en av våra kunder i Falun. Är du en utåtriktad person som trivs med arbetsuppgifter inom besöksmottagning, administration och registreringar? Då är detta tjänsten för dig! Vänta inte med din ansökan - tjänsten tillsätts löpande! Om tjänsten I rollen som receptionist kommer du att ha varierande administrativa uppgifter. Bland annat kommer du att välkomna och registrera besökare, ta emot kund... Visa mer
Vi på Manpower söker just nu en ny stjärna till receptionen hos en av våra kunder i Falun. Är du en utåtriktad person som trivs med arbetsuppgifter inom besöksmottagning, administration och registreringar? Då är detta tjänsten för dig! Vänta inte med din ansökan - tjänsten tillsätts löpande!

Om tjänsten

I rollen som receptionist kommer du att ha varierande administrativa uppgifter. Bland annat kommer du att välkomna och registrera besökare, ta emot kunder, leverantörer och anställda när de anländer till företaget samt sköta in- och utcheckningar. Du kommer även att hantera passerkort och kontrollera legitimationer.



Mer specifikt kommer du att

* utföra administrativa uppgifter

* registrera och ta emot besökare och chaufförer

* svara på inkommande samtal och mail

* se till att receptionen ser representativ ut.



Är du den vi söker?

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är utåtriktad och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen, och vi tar för givet att du alltid är mån om att göra ett bra jobb. Viss erfarenhet av att jobba med service, människor och administration kommer att vara till stor hjälp i arbetet för din egen del, men har du inte det blir startsträckan helt enkelt bara lite längre. För att söka tjänsten som receptionist behöver du vara student eller ha annan sysselsättning på minst 50 %, samt kunna kombinera detta med dagtidsarbete 1-2 vardagar i veckan.



Vi söker dig som

* studerar eller har annan sysselsättning på minst 50%

* har B-körkort och tillgång till bil

* har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift

* är duktig på att kommunicera

* har gymnasieutbildning

* har kunskap i Office-paketet

* har mycket god känsla för service.



Det är även meriterande för tjänsten om du

* har erfarenhet från reception

* har högskoleutbildning.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.



Välkommen med din ansökan!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Andersson på telefonnummer: 023-453 91 eller via e-post: [email protected] .

Sök tjänsten redan idag då urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Kundsupport/Innesäljare i Dalarna

Om tjänsten Som kundsupport/innesäljare innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge kunderna bästa tänkbara service. Du svarar på mail och telefon, där kunder inkommer med förfrågningar av HomeMaids tjänster. Du skapar och skickar offerter, svarar på frågor och supporterar kontoret. Tjänsten innebär också att följa upp de förfrågningar och leads som kommer in genom att aktivt ta kontakt med kunder. Arbetsplatsen är i Falun. Tjänsten är på heltid. Om... Visa mer
Om tjänsten
Som kundsupport/innesäljare innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter
att ge kunderna bästa tänkbara service. Du svarar på mail och telefon,
där kunder inkommer med förfrågningar av HomeMaids tjänster. Du
skapar och skickar offerter, svarar på frågor och supporterar kontoret.
Tjänsten innebär också att följa upp de förfrågningar och leads som kommer in genom att aktivt ta kontakt med kunder.

Arbetsplatsen är i Falun. Tjänsten är på heltid.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och
kundorienterat. Du har vana av att arbeta i affärssystem och är allmänt
flink i fingrarna när det gäller datorer och system. Du brinner för god
service och försäljning och känner igen dig som en person som triggas
av att telefonen ringer och att det plingar i mailen, stundtals i ett högt tempo.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, effektiv och
har en god förmåga att ha parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Då
arbetet också innebär uppsökande kundkontakt tror vi att du som söker
är utåtriktad och social. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar
och att bidra till att HomeMaid får fler nöjda kunder!

Placering: Falun
Anställning: 100% provanställning 6 månader
Tillträde: start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök senast: 2022-06-30

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Egna filialer finns på 14 orter i Sverige med huvudkontoret i Halmstad. Därutöver finns samarbetspartners i ett antal ytterligare städer. Visa mindre

Receptionist till Advokatfirman Sylwan & Fenger-Krog

Om företaget Advokatfirman Sylwan och Fenger-Krog ABs långa historia talar sitt tydliga språk. Byrån grundades 1897 vilket gör oss till en av Sveriges äldsta advokatbyråer. Vi är en advokatbyrå under ständig utveckling med en förmåga att anpassa verksamheten för att på bästa sätt möta klienternas behov av juridiska tjänster. Advokatfirman Sylwan och Fenger-Krog är verksam inom de flesta centrala rättsområden såväl inom affärsjuridik som humanjuridik. ... Visa mer
Om företaget
Advokatfirman Sylwan och Fenger-Krog ABs långa historia talar sitt tydliga språk. Byrån grundades 1897 vilket gör oss till en av Sveriges äldsta advokatbyråer.

Vi är en advokatbyrå under ständig utveckling med en förmåga att anpassa verksamheten för att på bästa sätt möta klienternas behov av juridiska tjänster.

Advokatfirman Sylwan och Fenger-Krog är verksam inom de flesta centrala rättsområden såväl inom affärsjuridik som humanjuridik.

Sylwan & Fenger-Krog har 11 anställda varav 8 jurister.

Vårt mål är att hjälpa våra klienter att lösa sina juridiska problem så snabbt och effektivt som möjligt och med högsta kvalitet. Vi tror på engagemang, prestigelöshet och att ständigt utmana oss själva att nå längre. En advokatbyrå måste våga tänka på ett nytt sätt och söka nya vägar till framgång för klienterna.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som sekreterare/receptionist kommer du vara byråns ansikte utåt. Du är spindeln i nätet som biträder juristerna i deras arbete. Du ansvarar för att ta emot besökare, inkommande telefonsamtal, mejl, kalenderbokningar, sorterar post och bevakar viktiga tidpunkter.

Vidare ansvarar du för kontorsinköp och löpande underhåll av kontorets lobby och personalutrymmen. Du kommer att vara juristernas högra hand och vara behjälplig med arbetsuppgifter såsom kopiering, akthantering, arkivering och andra kontorsgöromål. Du ger ett administrativt stöd och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.

Din profil
Vi söker dig som brinner för service och administration. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan snabbt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Du har ett flexibelt, tålmodigt och kvalitetsmedvetet sätt att arbeta samt är professionell och trevlig i ditt bemötande. En positiv inställning och ett dagligt driv är viktiga egenskaper som vi värdesätter högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vidare ser vi gärna att du har god datavana och kunskaper i Office-paketet.


Ansökan
Vi arbetar löpande med intervjuer, ansök därför redan idag via www.clockworkpersonal.se, dock senast 24:e april. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Lundgren via tfn; 070-821 53 40. Visa mindre

Kontorsservicemedarbetare

Dalarnas Försäkringsbolag Trivs du i mötet med andra människor? Vi söker nu en vikarierande medarbetare till Kontorsservice i Falun. Om jobbet Som Kontorsservicemedarbetare på vårt kontor i Falun har du ett varierande arbete, där rollen innefattar arbete i både växel och reception. I vår växel tar vi emot bolagets inkommande samtal, cirka 1500 per dag, och hjälper våra kunder vidare till rätt funktion eller person. I vår reception möter vi våra kunder ... Visa mer
Dalarnas Försäkringsbolag

Trivs du i mötet med andra människor? Vi söker nu en vikarierande medarbetare till Kontorsservice i Falun.

Om jobbet
Som Kontorsservicemedarbetare på vårt kontor i Falun har du ett varierande arbete, där rollen innefattar arbete i både växel och reception. I vår växel tar vi emot bolagets inkommande samtal, cirka 1500 per dag, och hjälper våra kunder vidare till rätt funktion eller person. I vår reception möter vi våra kunder över disk och ser till att de utifrån sitt ärende får hjälp av rätt funktion eller person. I arbetet ingår även försäljning och en del administration.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen samt erfarenhet av serviceyrke där kundmötet stått i fokus. Du trivs med att jobba med människor och service. Då vi dagligen kommunicerar med kunder och kollegor, ser vi även att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som Kontorsservicemedarbetare är du serviceinriktad, glad och positiv. Att ha kontakt med människor är något du trivs med och du har ett förtroendeingivande sätt som får både kunder och kollegor att känna sig bekväma. Du har också en god kommunikativ förmåga där du förmedlar information på ett enkelt och tydligt sätt. Som person har du också förmågan att vara positiv i de flesta situationer och du förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.

Om oss
Kontorsservice är en stödfunktion inom Dalarnas Försäkringsbolag som underlättar och ger förutsättningar för våra kollegor i sitt dagliga arbete och vårt mål är att skapa en positiv känsla och upplevelse för både våra kunder och kollegor. Vi är totalt 12 personer, med olika roller, som jobbar på våra kontor i Falun och Borlänge. Tillsammans underlättar vi arbetet för våra kollegor samt hjälper våra kunder på ett serviceinriktat, professionellt och effektivt sätt. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.

Mer information???????
Tjänsten avser ett vikariat på ca 8 månader.

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se

För ytterligare information kontakta: Therese Isacson, Chef Kontorsservice, 023-930 14.

Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2022-01-09 

Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Visa mindre

Receptionist/Administratör till EY i Falun

Ansök    Feb 10    Ernst & Young AB    Kontorsreceptionist
Vi söker efter en Receptionist/Administratör som ska stötta kontorschef och kundansvariga med support och samordning i våra uppdragsprocesser och interna system samt inom övriga administrativa uppgifter och kontorsservice. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde så snart som möjligt. Arbetstid kl. 8-17 (Lunch 12.00 -13.00). Tjänsten är en receptions- och supportroll och vi fokuserar på att du tycker om att ta ansvar, organisera och arbeta strukturera... Visa mer
Vi söker efter en Receptionist/Administratör som ska stötta kontorschef och kundansvariga med support och samordning i våra uppdragsprocesser och interna system samt inom övriga administrativa uppgifter och kontorsservice. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde så snart som möjligt. Arbetstid kl. 8-17 (Lunch 12.00 -13.00).

Tjänsten är en receptions- och supportroll och vi fokuserar på att du tycker om att ta ansvar, organisera och arbeta strukturerat och effektivt. Du kan förvänta dig mycket variation i rollen, så du bör också inneha förmågan att ta egna initiativ och söka möjligheter att förbättra våra nuvarande processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att vara kontorets ansikte utåt. Ta emot besökare och ge service till våra kunder. Allmänna kontorsgöromål ingår så som att fixa fika, posthantering, trivselfrågor, handla samt inköp av kontorsmaterial. I arbetsuppgifterna ingår även bland annat administrativ support så som att lägga upp nya uppdrag och underhålla kundregister i våra system.

För att lyckas behöver du
Som person är du positiv, noggrann, flexibel, energisk, aktiv och prestigelös som tycker om att ge service och att leverera arbete med kvalitet. Du är utåtriktad och har lätt att samarbeta med andra och du uppskattar att ha en central funktion på kontoret.

Kvalifikationer för tjänsten
Lätt för att lära dig nya IT- system och processer, merit om du är van användare av Officepaketet.
Ett plus är om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP.
Goda kunskaper i svenska och engelska och har lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift.
Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter är en merit.
Du ska tycka att det är roligt att ge service och support!
Önskvärt med B-körkort


Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.
Ansök redan nu eftersom vi behandlar ansökningarna löpande.

Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 28 februari. Den ska innehålla personligt brev, CV, betyg från gymnasium och/eller annan utbildning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Reher på [email protected] eller 023- 709 203
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Emma Unger på [email protected].




EY | Building a better working world
EY exists to build a better working world, helping to create long-term value for clients, people and society and build trust in the capital markets.
Enabled by data and technology, diverse EY teams in over 150 countries provide trust through assurance and help clients grow, transform and operate.
Working across assurance, consulting, law, strategy, tax and transactions, EY teams ask better questions to find new answers for the complex issues facing our world today. Visa mindre

Office Coordinator till ISS Falun

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Office Coordinator till ISS Falun

Till kundens kontor i Falun söker vi en positiv och engagerad medarbetare som drivs av att ge det lilla extra varje dag.

I rollen blir du vår kunds ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som Office Coordinator arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för såväl medarbetare som för besökare.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i din roll:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda besökare på arbetsplatsen
• Introducera nya medarbetare till arbetsplatsen
• Hantera passerkort, behörigheter och säkerhetsfrågor
• Fakturahantering
• Posthantering
• Boka och iordningställa interna konferensrum
• Hantera catering och event samt enklare frukostservering på kontoret
• Kommunikation internt och externt, nyhetsbrev och information (Gärna kunskap inom eMarketeer samt Indesign eller liknande programvaror)
• Hantera felanmälningar och ärenden
• Kommunikation med lokalvårdare
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är prestigelös, vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.

Din profil

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och bidrar med förslag på förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och du har gymnasieutbildning. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. B-körkort är ett krav. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och uppskattar arbete med rutiner och processer. Du trivs med att fatta egna beslut och flexibilitet är a och o.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål. Du blir utöver en representant för ISS gentemot kunden ett ansikte utåt även för kunden.

ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som för kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos oss på ISS på 75%, med tillämpning av sex månaders provanställning. Anställningens omfattning är på 75% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Placeringsort är Falun med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, men absolut senast 2022-01-09.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn Arnoldsson på [email protected]

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/sv-se/karriar/din-karriar-pa-iss/sok-jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen. Visa mindre

Ledigt jobb som Receptionist

Ansök    Apr 30    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Just nu söker vi en serviceinriktad Receptionist som har stort intresse för att skapa trevliga möten och upplevelser för besökare hos vår kund. Uppdraget är på 50% under veckorna 28-32. Att jobba som Receptionist åt vår kund: Du kommer att arbeta hos vår kund. Arbetet som Receptionist innebär att du som första ansikte utåt kommer att möta besökare och på ett professionellt och serviceinriktat sätt hjälpa dem. Arbetsuppgifterna innefattar bemanning av re... Visa mer
Just nu söker vi en serviceinriktad Receptionist som har stort intresse för att skapa trevliga möten och upplevelser för besökare hos vår kund. Uppdraget är på 50% under veckorna 28-32.

Att jobba som Receptionist åt vår kund:

Du kommer att arbeta hos vår kund. Arbetet som Receptionist innebär att du som första ansikte utåt kommer att möta besökare och på ett professionellt och serviceinriktat sätt hjälpa dem. Arbetsuppgifterna innefattar bemanning av reception, ta emot besökare och vara behjälplig vid frågor och önskemål från såväl anställda som besökare. Uppdraget är en deltidstjänst på 50%.

Vem söker vi?

I rollen som Receptionist söker vi framför allt dig som är serviceinriktad och utåtriktad och har ett intresse för att skapa trevliga möten för besökare. Som person är du uppmärksam, positiv och har ett trevligt utåtriktat bemötande.



Vi söker dig som:

* Har gymnasiekompetens eller motsvarande
* Är positiv, ordningsam och har ett trevligt och utåtriktat bemötande
* Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
* Har datorvana med grundläggande kunskaper i Officepaketet



Vi ser det som meriterande om du:

* Erfarenhet av receptionsarbete, arbete med direkt kundkontakt eller annat serviceyrke



Erbjudande:

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Karlsson Axelsson på telefonnummer: eller via e-post: [email protected]



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower



Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Jobba som Receptionist via Manpower Student

Ansök    Nov 18    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Är du universitetsstudent, deltidsarbetande eller pensionär och vill arbeta extra? Vi söker nu personer som vill jobba inom växel/reception hos någon av våra kunder. Observera att man enligt kollektivavtal måste ha annan huvudsaklig sysselsättning (minst 50%, såsom studier, deltidsarbete eller pension) för att kunna inneha en timanställning hos Manpower Student. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arb... Visa mer
Är du universitetsstudent, deltidsarbetande eller pensionär och vill arbeta extra? Vi söker nu personer som vill jobba inom växel/reception hos någon av våra kunder. Observera att man enligt kollektivavtal måste ha annan huvudsaklig sysselsättning (minst 50%, såsom studier, deltidsarbete eller pension) för att kunna inneha en timanställning hos Manpower Student.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!



Vad innebär det att jobba som konsult?

Som Receptionist kommer du att arbeta på ett expansivt, framgångsrikt och spännande företag inom industribranschen. Tjänsten är på deltid (timanställning) och du kommer att arbeta i företagets lokaler som ligger i Falun. Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot kunder, leverantörer och anställda när de anländer till företaget, ha receptionistansvar för gäster via mail och telefon, samt över disk och hantera nycklar och portkoder. Utöver det kommer du att bistå medarbetare med information och välkomna och registrera besökare.



Dina arbetsuppgifter innefattar även att

* registrera besökare

* dokumentera och kopiera

* se till att receptionen ser representativ ut

* ta emot och hantera e-postärenden

* utföra enklare administrativa uppgifter.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med service samt registreringar och inkommande samtal. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba med service och någon form av serviceyrke.



Vi söker dig som

* har mycket god känsla för service

* har goda kunskaper i såväl engelska som svenska i både tal och skrift

* har god datorvana och erfarenhet av webbaserade system

* har erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion.



Erbjudande

Vi erbjuder spännande, roliga och lärorika extrajobb för dig som studerar eller är pensionär. Vi hjälper dig med ditt CV och ger dig framtida karriärmöjligheter hos många av Sveriges mest attraktiva företag. Genom varierande och utmanande uppdrag skaffar du dig värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du som student knyter viktiga kontakter för framtiden.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower Student men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Ekström på telefonnummer: 023-705549 eller via e-post: [email protected] Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre