Lediga jobb som Researcher, rekrytering i Falun

Se lediga jobb som Researcher, rekrytering i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Rekryterare

Vill du arbeta med rekrytering i ett härligt team där vi tillsammans utmanar varandra för att möta företagets expansionsbehov till nya och befintliga placeringsorter? Vi söker nu efter en ambitiös och social person som har lätt för att bygga nya relationer till vårt rekryteringsteam i Borlänge. Arbetsbeskrivning I rollen som rekryterare på MidSale Consulting arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar, samtidigt som ... Visa mer
Vill du arbeta med rekrytering i ett härligt team där vi tillsammans utmanar varandra för att möta företagets expansionsbehov till nya och befintliga placeringsorter?


Vi söker nu efter en ambitiös och social person som har lätt för att bygga nya relationer till vårt rekryteringsteam i Borlänge.


Arbetsbeskrivning
I rollen som rekryterare på MidSale Consulting arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar, samtidigt som du jobbar med traditionell annonsering och headhunting. Du utför majoriteten av dina intervjuer med Microsoft Teams som redskap men det förekommer även fysiska intervjuer. Du utvärderar urvalet av dina kandidater för att välja vem som passar bäst till tillgängliga tjänster. Därefter ansvarar du över anställningsprocessens tidiga skede, som innefattar anställningsavtal, välkomstinformation m.m.


Din profil
Vi ser att du har ett högt driv och trivs med att arbeta mot uppsatta mål i högt tempo. Du är duktig på att bygga relationer där du också har lätt för att inge förtroende samt besitter en god lyssnarförmåga. Struktur är viktigt för dig och du tycker om att ta eget ansvar för att driva processer i rätt riktning.
Tidigare erfarenhet från arbete som berör rekrytering, försäljning eller ledarskap är meriterande men inte ett krav hos oss. Vi har en gedigen utbildning som kommer att ge dig alla förutsättningar att lyckas i din nya roll.


Om MidSale Consulting
På MidSale Consulting ser vi försäljning som en livsstil och brinner för allt som har med ämnet att göra. Helt orädda för nya utmaningar, peppar vi dagligen varandra att våga mer, för att växa som individer. Utöver försäljning älskar vi expansion och personlig utveckling, vilket är en stor del till att vi konstant hjälper nya talanger att ta stora steg i sin karriär.
Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 60 duktiga medarbetare, som alla bidrar till att vår vision; att bli Sveriges bästa arbetsplats.
Mer om oss hittar du här:
www.midsaleconsulting.se


Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är baserad på vårt kontor i Borlänge.
Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]
Märk din ansökan med ”Rekryterare”. Visa mindre

Koordinator till rekryteringsprojekt hos Jefferson Wells

Ansök    Aug 10    Manpower AB    Researcher, rekrytering
Ligger chansen att jobba i ett härligt, generöst team med möjlighet att jobba på distans högt på önskelistan? Är du noggrann, snabbtänkt och nyfiken administrativ stjärna som mår bäst när dagarna är varierade. Tveka inte, sök jobbet idag! Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och löper på fram till årsskiftet till att börja med. Vad som sedan händer kan du vara med och påverka. Under uppdraget blir du konsultanställd och kan själv välja place... Visa mer
Ligger chansen att jobba i ett härligt, generöst team med möjlighet att jobba på distans högt på önskelistan? Är du noggrann, snabbtänkt och nyfiken administrativ stjärna som mår bäst när dagarna är varierade. Tveka inte, sök jobbet idag!

Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och löper på fram till årsskiftet till att börja med. Vad som sedan händer kan du vara med och påverka. Under uppdraget blir du konsultanställd och kan själv välja placeringsort, Stockholm, Gävle eller Falun.

Vad går rollen ut på?

Du kommer ha en viktig roll hos ett av bolagen inom Manpower Group, Jefferson Wells där du hjälper projektledare och rekryterarere med administrativ support i större rekryteringsprojekt. Processerna omfattar stora rekryteringsflöden med mängder av kandidater där målsättningen är att effektivisera och automatisera så mycket det går. Som gruppens administrativa stjärna håller du reda på processerna och ser till att kandidatupplevelsen blir den bästa i alla steg.

Vem du är?

Administrativ stjärna så klart men också strukturerad, social, noggrann och initiativtagande och motiveras av att få eget ansvar. Du har tidigare koordinerat projekt och trivs i en administrativ roll där du haft tätt samarbete med projektledare och andra intressenter. Sätter dig snabbt in i nya system och situationer och är en god kommunikatör.

Vad kan vi erbjuda dig?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod, som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Karlsson Axelsson via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Rekryteringsassistent

Bemanningshjälte med hjärtat på rätt ställe sökes! På Libra Assistans känner vi stolthet över att vi utför ett av världens viktigaste jobb - att hjälpa människor med funktionshinder att leva ett så normalt liv som möjligt. Vi vill ligga i framkant och tror att vi tillsammans bidrar till vårt företags framgång. Men vi vill faktiskt inte bara hjälpa, utan också göra skillnad. För att vi ska kunna upprätthålla en närvarande kontakt med våra kunder och medarb... Visa mer
Bemanningshjälte med hjärtat på rätt ställe sökes!

På Libra Assistans känner vi stolthet över att vi utför ett av världens viktigaste jobb - att hjälpa människor med funktionshinder att leva ett så normalt liv som möjligt. Vi vill ligga i framkant och tror att vi tillsammans bidrar till vårt företags framgång. Men vi vill faktiskt inte bara hjälpa, utan också göra skillnad. För att vi ska kunna upprätthålla en närvarande kontakt med våra kunder och medarbetare, där personligt bemötande och tillgänglighet värderas högt, behöver vi nu bli fler!
Är du idérik, flexibel och brinner för rekrytering? Då tycker vi att du ska läsa mer om vår helt nya roll som rekryteringsassistent!

Matcha rätt kandidater med våra kunders behov!
Vill du ha en helt ny spännande roll där du får vara med och forma dina arbetsdagar? Nu har du chansen! Som rekryteringsassistent på Libra Assistans kommer du att arbeta i ett team bestående av en grupp uppdragschefer som i nära samarbete med våra kunder lägger beställningar på framtida tjänster. Här blir din uppgift blir att assistera och utföra dessa rekryteringar rent praktiskt.
En vanlig dag kan börja med att du kommer till vårt härliga kontor, sätter dig med en rykande varm kaffe och kollar igenom morgonens mail. Du ser att en kund snabbt behöver få in förstärkning till sin grupp assistenter och du kontaktar möjliga ersättare. När situationen är löst tar du dig an en rekrytering du gick ut med förra veckan och planerar in intervjuer med några av de bäst lämpade kandidaterna, samtidigt som du ger återkoppling och genomför referenstagningar inför en annan rekrytering. Under eftermiddagen hjälper du en av uppdragscheferna med en ny kund där du ansvarar för att skapa och publicera annonser. Du hinner även beta av en del administrationsarbete innan du går hem för dagen.
Kort sagt - som rekryteringsassistent på Libra Assistans får du arbeta med alltifrån långsiktig rekrytering till kortsiktig bemanning. Och vet du vad det bästa är? Eftersom rollen är helt ny finns det gott om utrymme för dig att komma med egna idéer om hur vi kan göra vår verksamhet ännu bättre och bemanningen ännu smidigare. Vi är nyfikna på dina tankar och vill ge dig möjligheten att forma rollen för att du som rekryteringsassistent ska få känna att du verkligen gör nytta hos oss.

Vi söker dig - en mästare på bemanning och ett socialt geni
Vi tror att du som söker den här rollen har tidigare erfarenhet av någon form av bemanning eller rekrytering. Du är flexibel och sprudlar av idéer, vilket kommer komma väl till pass när du ska hantera akuta bemanningar, men även för att du ska kunna bidra med nya tankar som kan ta vår verksamhet till nästa nivå. Eftersom en del av rollen innebär att avlasta andra ser vi det som en självklarhet att du är duktig på att samarbeta och har service i ditt DNA. Det är även viktigt med en stor dos social kompetens när du ska kontakta potentiella kandidater och hålla intervjuer. Har du tidigare jobbat med bemanning inom vård och omsorg är vi extra intresserade av att se din ansökan i vår inkorg!

En arbetsplats där alla ska trivas!

Vi är inte bara stolta över jobbet vi utför, utan även över vår fantastiska arbetsplats. Vi har en stark teamkänsla och gör många roliga aktiviteter tillsammans, även utanför kontorstid! Vi är inte sena med att bjuda in till exempelvis afterworks, sommarfest, halloweenfest, glöggmingel och julbord - både med våra medarbetare och kunder. Nästa gång hoppas vi såklart att du står med på inbjudningslistan!

Tjänstegrad: 100%
Sista ansökningsdatum: 2019-12-02 Visa mindre

Konsultchef till Randstad Staffing i Falun

Ansök    Mar 11    Randstad AB    Researcher, rekrytering
Arbetsbeskrivning Går du omkring och längtar efter ett jobb där du får utlopp för ditt stora intresse för människor? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du dessutom bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Bra! Då ska du läsa vidare - kanske är det precis just du som är vår nya kollega och viktiga pusselbit!  Som Konsultchef med eget säljansvar hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl ku... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Går du omkring och längtar efter ett jobb där du får utlopp för ditt stora intresse för människor? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du dessutom bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Bra! Då ska du läsa vidare - kanske är det precis just du som är vår nya kollega och viktiga pusselbit! 

Som Konsultchef med eget säljansvar hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Stort fokus i vår verksamhet ligger på att skapa kontakt med, och träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Här arbetar du med konsulter, kunder, kandidater och får förmånen att möta många olika typer av personligheter, kompetenser och verksamheter i vardagen.

Ansvarsområden
Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
Personalansvar: Ringa in konsulter och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m. 


Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom HR och personal eller har motsvarande kompetens förvärvad genom yrkeslivserfarenhet.
Du har arbetslivserfarenhet i form av försäljning och personalansvar.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.   
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. Du har en flexibel inställning och trivs med att hugga i där det behövs – och kan snabbt ställa om mellan lägre och högre arbetsbelastning. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad?

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! 
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Maria Johansson, HR Talent partner via: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Bemanningsadministratör med ansvar för rekryteringsuppdrag

Ansök    Feb 4    Falu kommun    Researcher, rekrytering
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Trivs du med att ta eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet? Har du erfarenhet av rekrytering? Då kan du vara den vi söker! 

Vi söker nu två bemanningsadministratör till Falu kommuns bemanningscenter med inriktning på rekrytering.

Bemanningscenter är en gemensam samordningsfunktion som ansvarar för vikarieanskaffning till korttidsvakanser inom Falu kommun. Bemanningscenter tillsätter vikarier till olika arbetsplatser inom bland annat vård och omsorg, ordinärt boende, LSS, vuxensektion, förskolan samt våra fritidsgårdar. Hos oss finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.

Falu kommuns bemanningscenter har sin organisatoriska tillhörighet vid personalkontoret. Personalkontoret har till uppgift att samordna kommunens arbetsgivarfrågor och på kommunstyrelsens uppdrag leda projekt och driva frågor inom hela personalområdet. Personalkontoret har idag cirka 70 medarbetare.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som bemanningsadministratör kommer ditt uppdrag vara att rekrytera vikarier. Du har ansvaret för hela rekryteringsprocessen - från annonsering till upprättande av avtal. Vikarierna som bemanningscenter rekryterar har en betydelsefull roll i kommunen, utan dem skulle inte verksamheterna fungera.    

Din främsta uppgift kommer att vara löpande rekrytering av nya timvikarier till bemanningscenters kunder samt rekrytering av sommarsemestervikarier till omvårdnadsförvaltningen och LSS/vuxensektionen. Du kommer utgöra navet i hela rekryteringsprocessen.

Här ingår arbetsuppgifter så som att publicera jobbannonser, gallra kandidater, hålla i gruppintervjuer och personliga intervjuer, referenstagning, lönesättning och bedöma yrkesbenämning samt sedermera upprätta avtal. Du ansvarar även för att placera ut vikarier till våra kunder.

Viktiga övriga arbetsuppgifter är bland annat:

- Hålla kontakter med enhetschefer samt andra aktörer

- Planera och genomföra olika aktiviteter i syfte att finna lämpliga kandidater 

KVALIFIKATIONER
För rollen krävs

- Genomförd och godkänd gymnasieutbildning 

- Erfarenhet av att ha arbetat som rekryterare och självständigt drivit rekryteringsprocesser 

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska 

- God datorvana och erfarenhet av att arbeta med dator som arbetsverktyg

Personliga egenskaper

För att passa i rollen behöver du ha ett metodiskt och systematiskt arbetssätt som genererar hög kvalitet. Du tar egna initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Då rekryteringsarbetet innebär volymrekryteringar krävs att du har förmågan att planera, prioritera och bearbeta stora mängder information på ett effektivt sätt.

Vidare anser vi att du har en god förmåga att samarbeta med andra, är pålitlig och stabil i din yrkesroll samt kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt. Du främjar planer och idéer framgångsrikt samt har förmågan att skapa engagemang hos andra.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
2 stycken visstidsanställningar på heltid med tillträde snarast möjligt.

Anställningarna sträcker sig t.o.m. 2022-10-31. Relevanta kopior på betyg och intyg bifogas i ansökan.    

UPPLYSNINGAR

Mikael Andersson, chef för bemanningscenter, tel: 023-829 08 mail: [email protected]

Kristina Berg, samordnare för bemanningscenter, tel: 023-868 51 mail: [email protected]

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Christina Johansson, tel: 023-821 10, mail: [email protected]

ÖVRIGT

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected].

Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik.

Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. 

Arbetsplats Visa mindre