Lediga jobb som IT-säkerhetsspecialister i Falun

Se lediga jobb som IT-säkerhetsspecialister i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare (vikariat)

Har du kunskap och erfarenhet av de krav som finns i frågor rörande informationssäkerhet och informationsklassning samt intresserad av att utveckla och samordna arbetet med informationssäkerhet och dataskydd på ett systematiskt och proaktivt sätt? Då kan du vara den vi söker. Din arbetsdag som verksamhetsutvecklare Du ska utveckla och samordna arbetet inom informationssäkerhet och dataskydd på Högskolan Dalarna. I ansvaret ingår bland annat att: • utf... Visa mer
Har du kunskap och erfarenhet av de krav som finns i frågor rörande informationssäkerhet och informationsklassning samt intresserad av att utveckla och samordna arbetet med informationssäkerhet och dataskydd på ett systematiskt och proaktivt sätt? Då kan du vara den vi söker.

Din arbetsdag som verksamhetsutvecklare

Du ska utveckla och samordna arbetet inom informationssäkerhet och dataskydd på Högskolan Dalarna.
I ansvaret ingår bland annat att:


• utforma och utveckla relevanta interna rutiner och styrdokumenatt samordna och utveckla systematiskt informationssäkerhetsarbete
• ansvara för att organisationens medarbetare hålls uppdaterade genom löpande stöd och utbildningsinsatser inom informationssäkerhet, att klassa information/system
• göra konsekvensbedömningar vid vissa personuppgiftsbehandlingar
• ge stöd i utredningar om personuppgiftsincidenter
• ge stöd i arbetet med att ta fram personuppgiftsbiträdesavtal
• ge stöd i risk- och sårbarhetsanalyser och stöd i genomförandet av de informationsklassningar som andra delar av verksamheten genomför, och att följa upp att informationssäkerhetsarbetet efterföljs.

Du kommer att vara drivande i det interna arbetet och kan komma att ingå i högskolans utvecklingsprojekt, verksamhetsstödsområden och informationsförvaltningsgrupp. Just nu pågår ett omfattande projekt med att genomföra informationsklassning på lärosätet. Du kommer att vara drivande i det projektet och det kommer inledningsvis utgöra stor del av dina arbetsuppgifter. Du kommer även att ha till uppgift att identifiera utvecklingsbehov i syfte att skapa lösningar som bidrar till förbättrade och effektiviserade informationssäkerhets- och dataskyddsrutiner.

Är du personen vi söker?

För att lyckas i uppdraget har du förmågan att lyssna in verksamhetsbehov och samtidigt självständigt driva frågor inom informationssäkerhet och dataskydd framåt. Du har ett strukturerat arbetssätt då det krävs samordning av processer och hur dessa omsätts i praktiken i verksamheten. Du har en god förmåga att samarbeta, bygga och utveckla relationer.

Krav


• Akademisk utbildning som bedöms som relevant
• Kunskap och praktisk erfarenhet av att ha arbetat med ramverk och branschstandarder för säkerhet med inriktning inom informations- och cybersäkerhetsområdet, som till exempel ISO 27000-serien
• Kunskap om, och erfarenhet av att få andra att förstå, koncept som konfidentialitet, riktighet (integritet) och tillgänglighet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska

Meriterande om du har erfarenhet av


• arbete inom informations- och cybersäkerhetsområdet
• MSBs Metodstöd för systematiskt informationssäkerhetsarbete (tidigare Ledningssystem för informationssäkerhet, LIS)
• arbete med dataskydd
• arbete inom offentlig förvaltning och verksamhetsutveckling
• projektledning.

Det är även meriterande om du har möjlighet att tillträda tjänsten senast 2025-10-01.

Anställningen

Anställningen är ett vikariat, tjänstgöringsgrad 100%, med tillträde enligt överenskommelse. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Falun och visst arbete förekommer även i Borlänge. 

Tjänsten kan komma att tillsättas av övertalighet inom Högskolan Dalarna.

Övrigt

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen.

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker via vår webbplats senast 2025-07-22. Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar.

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

På Högskolan Dalarna är du med och skapar framtiden. Vårt uppdrag är att utbilda och forska kring aktuella frågor. I nära samarbete med näringsliv och omgivande samhället skapar vi spännande möjligheter och erfarenheter för både studenter och medarbetare. Vi är en akademisk miljö som bygger på öppenhet, mod och ansvar och för oss är våra medarbetares kompetens och kreativitet viktig. Högskolan Dalarna är en högskola med två campus som lockar studenter och forskare från hela världen. Hos oss studerar ca 17 500 studenter och vi är ca 750 anställda. Visa mindre

Informationssäkerhetsspecialist till Falu Energi & Vatten

Vi söker en engagerad och kunnig medarbetare till vårt säkerhetsteam. I rollen som Informationssäkerhetsspecialist får du en nyckelroll i hjärtat av vår säkerhetsgrupp, där du får möjlighet att bidra med din expertis och erfarenhet. Missa inte chansen att bli en drivande kraft i att stärka vår säkerhetsorganisation och möta framtidens utmaningar. Vår bransch är inne i en period av stor förändring och omvärldsosäkerhet, där nya regulatoriska krav i form av... Visa mer
Vi söker en engagerad och kunnig medarbetare till vårt säkerhetsteam. I rollen som Informationssäkerhetsspecialist får du en nyckelroll i hjärtat av vår säkerhetsgrupp, där du får möjlighet att bidra med din expertis och erfarenhet. Missa inte chansen att bli en drivande kraft i att stärka vår säkerhetsorganisation och möta framtidens utmaningar.

Vår bransch är inne i en period av stor förändring och omvärldsosäkerhet, där nya regulatoriska krav i form av cybersäkerhetslagen (NIS2), medlemskapet i Nato och en nytt fokus från regeringen ökar kraven på medvetet säkerhetsarbete. Vi behöver därför förstärka säkerhetsgruppen med en person som vill vara med och vidareutveckla ledningssystemet för informationssäkerhet.

Arbeta som informationssäkerhetsspecialist
Arbetet med informationssäkerhet omfattar att införa, förvalta och vidareutveckla administrativa regelverk såsom rutiner och instruktioner, hålla i utbildningar och ge stöd och råd till verksamheten. Det handlar om att ta ett helhetsgrepp och skapa ett fungerande långsiktigt arbetssätt för att ge företagets information det skydd det behöver.

Som informationssäkerhetsspecialist kommer du att jobba brett över hela organisationen och vara navet i detta arbete. Det innebär att du förväntas bidra med specialistkompetens inom området och du har också förmåga att leda andra, för att tillsammans med representanter från hela organisationen efterleva lagkrav och uppnå våra ställda mål inom informationssäkerhet.

Tillsammans med kollegorna i säkerhetsgruppen kommer du ha en aktiv roll i uppbyggnaden av vår säkerhetsorganisation. Beroende på din bakgrund och intresse kommer du arbeta brett över flera delar inom det vidare säkerhetsområdet, till exempel med kontinuitets-, kris- och krigsplanering. Gruppen har även det övergripande ansvaret för teknisk informationssäkerhet, personsäkerhet, skalskydd, leverantörsuppföljning mm. Här samarbetar vi med kollegor från flera olika delar av företaget.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
•Leda och samordna arbetet med informationssäkerhet inom organisationen
•Skapa förutsättningar för företaget att uppfylla lagkrav och regler inom området
•Hantera och vidareutveckla processer och styrdokument, för att säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk inom informationssäkerhetsområdet
•Utbilda organisationen inom området
•Genomföra riskanalyser av informationssäkerhetsarbetet, klassningar av informationstillgångar och hantera incidenter.
•Säkerställa organisationens efterlevnad av informationssäkerhetskrav
•Följa upp och analysera incidenter och sårbarheter

Åsa Lindman om att jobba med säkerhet på FEV: Att arbeta med säkerhet på FEV är både varierande och brett. Vårt ”scope” omfattar allt mellan skalskydd, dataskydd, informationssäkerhet till kris- och krigsplanering. Vi samverkar med alla våra avdelningar och guidar dem i vad de behöver göra och hur de ska göra det. Säkerhetsgruppen är en liten och tight grupp som hjälps åt med att utveckla säkerhetsarbetet inom FEV och oss själva.

Din profil
För att trivas i rollen är du som person strukturerad och resultatorienterad med en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du trivs att arbeta i team och uppnå resultat tillsammans med andra. Som person är du bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor. Då du till stor del kommer att leda andra är din förmåga att samarbeta och kommunicera viktigt för att skapa förståelse och samarbetsytor mellan avdelningar och olika nivåer av organisationen.

Du som söker har:
•Relevant utbildningsbakgrund inom informationssäkerhet eller motsvarande, alternativt arbetat med informationssäkerhet, cybersäkerhet och/eller IT-processer några år
•Erfarenhet av att implementera och följa olika metoder, säkerhetsramverk och standarder inom området – tex NIS/NIS2, ISO/IEC 27000, IEC 62443
•Erfarenhet av att koordinera och genomföra informations- och utbildningsinsatser
•God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
•Erfarenhet av att arbeta inom IT-verksamhet
•Erfarenhet av att arbeta i en offentlig förvaltning eller kommunalt bolag
•Relevanta certifieringar, t.ex. CISSP, CISA, CISM, CRISC

Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor
•Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
•Heltid
•Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan via länken senast 2025-02-16. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots: https://rekryteringslots.se/

I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vid frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lindman, IT-chef via 023-77 46 68  eller [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via 073-684 70 83 alt. [email protected].

Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet. Visa mindre

Informationssäkerhetsspecialist med fokus på dataskydd och GDPR till FEV

Vill du jobba som informationssäkerhetsspecialist i en av Sveriges mest attraktiva branscher? Vi söker nu en informationssäkerhetsspecialist med expertkunskap inom dataskydd och GDPR. I rollen får du möjlighet bidra med din kunskap och arbeta i hjärtat av vår säkerhetsgrupp. Din vilja att skapa ett tryggt och säkert dataskydd i en föränderlig omvärld gör dig till en självklar kandidat för denna viktiga roll! Just nu är vår bransch inne i en period av förä... Visa mer
Vill du jobba som informationssäkerhetsspecialist i en av Sveriges mest attraktiva branscher? Vi söker nu en informationssäkerhetsspecialist med expertkunskap inom dataskydd och GDPR. I rollen får du möjlighet bidra med din kunskap och arbeta i hjärtat av vår säkerhetsgrupp. Din vilja att skapa ett tryggt och säkert dataskydd i en föränderlig omvärld gör dig till en självklar kandidat för denna viktiga roll!

Just nu är vår bransch inne i en period av förändring och omvärldsosäkerhet, där nya regulatoriska krav i form av cybersäkerhetslagen (NIS2), medlemskapet i Nato, och en nytt fokus från regeringen ökar kraven på medvetet säkerhetsarbete. Vi är därför angelägna om att förstärka säkerhetsgruppen med rätt person.

Arbeta som informationssäkerhetsspecialist
Ditt fokus och ansvarsområde kommer vara inom dataskydd för att säkerställa att vår hantering av personuppgifter följer gällande lagstiftning och att våra interna rutiner ständigt förbättras. Arbetet omfattar att införa, förvalta och vidareutveckla riktlinjer, rutiner, register och instruktioner. Det handlar om att ta ett helhetsgrepp och skapa ett väl fungerande och långsiktigt arbetssätt för att ge vår hantering av personuppgifter den säkerhet som krävs.

Du kommer att jobba brett över hela organisationen och vara navet i arbetet. Det innebär att du dels förväntas bidra med specialistkompetens inom området, men du har också förmåga att stödja och guida andra. Tillsammans med kollegorna i säkerhetsgruppen kommer du ha en aktiv roll i uppbyggnaden av vår säkerhetsorganisation. Beroende på din bakgrund och intresse kommer du kunna arbeta brett över flera områden inom säkerhet och informationssäkerhet såsom informationsklassning, incidenthantering, riskanalyser och kontinuitetshantering.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
•Samordna dataskyddsarbetet inom organisationen, tex genom att leda stående veckomöten.
•Hantera och utveckla processer och styrdokument, för att säkerställa efterlevnad av GDPR och andra relevanta regelverk inom informationssäkerhetsområdet.
•Arbeta med PUB-avtal och behandlingar för att skydda våra kunders och medarbetares data.
•Ge operativt och taktiskt stöd i informationssäkerhet- och dataskyddsfrågor, från dagliga frågor till strategiska initiativ
•Samverka externt på lokal, regional och nationell nivå.

Åsa Lindman om att jobba med säkerhet på FEV: Att arbeta med säkerhet på FEV är både varierande och brett. Vårt ”scope” omfattar allt mellan skalskydd, dataskydd, informationssäkerhet till kris- och krigsplanering. Vi samverkar med alla våra avdelningar och guidar dem i vad de behöver göra och hur de ska göra det. Säkerhetsgruppen är en liten och tight grupp som hjälps åt med att utveckla säkerhetsarbetet inom FEV och oss själva.

Din profil
För att trivas i rollen som informationssäkerhetsspecialist är du en noggrann, metodisk och initiativtagande person. Du har förmåga att se helheten utan att tappa detaljerna och du arbetar systematiskt för att utveckla rutiner och riktlinjer som skapar trygghet och säkerställer efterlevnad. Vidare så söker vi dig som är både självgående och teamorienterad, med en lyhördhet som hjälper dig att driva arbetet framåt. Du är en trygg och kommunikativ person som kan stödja och vägleda kollegor på ett engagerat och pedagogiskt sätt.

Du som söker har:
•Relevant utbildningsbakgrund inom dataskydd, informationssäkerhet eller liknande, alternativt arbetat inom området under några år.
•Några års arbetserfarenhet av dataskyddsfrågor, GDPR och PUB-avtal.
•Erfarenhet av att arbeta självständigt med både operativa och strategiska uppgifter inom området.
•God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift.
•B-körkort.

Det är meriterande om du har:
•Ytterligare kunskap inom säkerhetsområdet, tex informationssäkerhet, cybersäkerhet, personsäkerhet, skalskydd och/eller kontinuitetsplanering.
•Erfarenhet av att arbeta i en offentlig förvaltning eller kommunalt bolag.
•Erfarenhet av säkerhetsramverk och standarder inom området – tex NIS/NIS2, ISO/IEC 27000.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor
•Tillsvidareanställning direkt hos Falu Energi & Vatten, provanställning kan komma att tillämpas.
•Heltid
•Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan via länken senast 2024-12-06. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots: https://rekryteringslots.se/ I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vid frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lindman, IT-chef via 023-77 46 68 eller [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via 073-684 70 83 alt. [email protected].

Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 235 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet. Visa mindre

Interimschef för enheten Identitet och auktorisation (Nivå 3) - Stockholm

Vad erbjuder vi dig? Månadslön: 45,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation. Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt. Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team. Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certifikat. ... Visa mer
Vad erbjuder vi dig?
Månadslön: 45,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation.
Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt.
Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team.
Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certifikat.
Trygga anställningar
Boende och resor erbjuds till resande konsulter



Uppdragsbeskrivning:
Uppdragsgivaren har behov av en interimschef för enheten identitet och auktorisation i avvaktan på rekrytering. Arbete kan ske på distans, upp till 80%, men minst 20% ska ske på uppdragsgivarens kontor i Sundsvall eller Stockholm.
Säkra digitala identiteter, för så många som möjligt, är en förutsättning för en framgångsrik digitalisering. Det är vad enheten för identitet och auktorisation arbetar med. Just nu har vi flera stora och viktiga utvecklingsuppdrag. Vi utvecklar Sveriges första statliga e-legitimation och vi arbetar med EU:s nya identitetsplånbok som dels ska ge användaren möjlighet att e-legitimera sig, dels ge användaren möjlighet att dela annan information som till exempel körkortsbehörighet, betyg eller biljetter. Vi ansvarar för Sveriges eIDAS-nod, som möjliggör gränsöverskridande e-legitimering och granskar svenska e-legitimationer för kvalitetsmärket. Vi arbetar med våra frågor nationellt och internationellt, på strategisk och operativ nivå, tillsammans med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor och inom EU tillsammans med andra medlemsstater.


Kvalifikationer:
Detta uppdrag kräver säkerhetsskyddsavtal nivå tre (3), där konsultens säkerhetsklass är två (2). Uppdragsgivaren har med anledning av detta följande krav på leveransen; Säkerhetsklass 2 innebär att såväl konsult som dennes eventuella partner kontrolleras av SÄPO. Leverans av konsulttjänster ska ske inom Sveriges gränser, om inte annat överenskommits. Utrustning från uppdragsgivaren ska användas, annan utrustning medges inte, om inte annat överenskommits. Konsult ska vara svensk medborgare och anbudsgivare ansvarar för att offererad konsult klarar en säkerhetsprövning.



Ha akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som uppdragsgivaren bedömer som likvärdig
Ha minst 5 år chefserfarenhet av direkt ledarskap, varav minst 3 år i offentlig sektor
Ha lett och utvecklat team och en verksamhet som växer och förändras över tid
Ha erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de tre senaste åren
Ha förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig sektor
Vara kommunikativ och ha en god analytisk förmåga
Ha goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Ha stationeringsort Sundsvall och arbeta där på uppdragsgivarens kontor varje vecka, minst en (1) dag
Erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på digitalisering
Erfarenhet av att utreda komplexa frågeställningar och framtagande av beslutsunderlag
Ha erfarenhet av att leda förändringsarbete



Interimschef för enheten Identitet och auktorisation (Nivå 3)
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Språk Krav: Svenska och engelska i tal och skrift.


Klar att ansluta dig till vårt team?
Om du drivs av teknik och är motiverad av att ha en central roll i stödet som Interimschef för enheten Identitet och auktorisation, vill vi höra från dig! Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!


Kontaktuppgifter:
E-post: [email protected]
Telefon: 0760143613 Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare

Ansök    Nov 26    Falu kommun    Datasäkerhetsansvarig
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en ar... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta

Falu kommun söker nu en engagerad och strukturerad Informationssäkerhetssamordnare som vill vara med och utveckla vårt systematiska informationssäkerhetsarbete. Som informationssäkerhetssamordnare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att kommunens hantering av information och data uppfyller säkerhetskraven. Detta är en möjlighet för dig som vill bidra till att skydda våra informationstillgångar och verka för en trygg och säker kommun.

Tjänsten är placerad på Stadskansliet, en del av kommunstyrelseförvaltningen, men rollen är central för hela kommunen. Du kommer att ha din arbetsplats i vårt vackra Rådhus, beläget mitt i Faluns centrum – en plats där historia och modernitet möts, och där du får möjlighet att göra verklig skillnad för kommunen och dess invånare.

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att kommunens arbete med informationssäkerhet bedrivs enligt gällande lagstiftning och standarder, såsom Cybersäkerhetslagen och ISO 27001. Arbetat innebär också att:

- Implementera och stärka riktlinjer. Vara drivande i att våra riktlinjer omsätts i praktiken för att höja informationssäkerheten i verksamheten, och säkerställa att dessa effekter bibehålls genom ett systematiskt arbetssätt.

- Utveckla ledningssystemet och bidra till att vårt ledningssystem för informationssäkerhet utvecklas och optimeras genom framtagning och implementering av planer, riktlinjer samt rutiner.

- Genomföra riskanalyser och utföra riskbedömningar och rekommendera skyddsåtgärder för att hantera identifierade risker.

- Vägleda och stödja verksamheterna genom att ge råd och stöd i informationssäkerhetsfrågor till olika verksamheter inom kommunen.

- Utbildning och medvetandehöjande insatser där du planerar och genomföra utbildningar för att öka medvetenheten om informationssäkerhet bland kommunens anställda.

- Incidenthantering och övningar genom att arbeta med incidenthantering och delta i övningar för att stärka kommunens beredskap vid säkerhetsincidenter.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

- Eftergymnasial utbildning, exempelvis en högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom informationssäkerhet, alternativt dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Goda kunskaper i att kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är strukturerad och ansvarstagande med ett genuint intresse för informationssäkerhetsfrågor. Du har god kommunikationsförmåga och är duktig på att samarbeta. Förmågan att vara analytisk och lösningsorienterad är viktig, liksom att kunna växla mellan att se helheten och fokusera på detaljer. Eftersom du arbetar i nära kontakt med många delar av organisationen är din förmåga att bygga relationer och samarbeta avgörande. Stark muntlig kommunikationsförmåga är också central, då du ofta kommer att behöva presentera och förklara säkerhetsåtgärder för både kollegor och externa intressenter. En helhetssyn på organisationens säkerhetsbehov krävs för att identifiera risker och implementera effektiva lösningar.

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet

- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

- Goda kunskaper om gällande och kommande lagstiftning och regelverk inom informationssäkerhet

- Erfarenhet av riskhantering, hotbildsbedömningar, informationsklassning, kontinuitetsplanering och incidenthantering

- Färdigheter i att skapa och genomföra utbildningar inom informationssäkerhet

- Erfarenhet och kunskap inom ISO 27001, MSB:s metodstöd och liknande standarder och stödmaterial för informationssäkerhetsarbete

- Erfarenhet av systemstöd inom informationssäkerhetsområdet

- Erfarenhet av att driva, samordna och utveckla ledningssystem för informationssäkerhet

- Kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen, offentlighets- och sekretesslagen

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Möjlighet finns till att arbeta i en lägre sysselsättningsgrad än 100%. 

Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.

Kontaktuppgifter

Mattias Scandola, Kanslichef, tel. 023-823 20

Fackliga företrädare

Leif Andersson, SSR, tel. 023-870 40

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. 

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Kontaktinformation
Mattias Scandola, Kanslichef

Arbetsplats

 Falun Visa mindre

Dataskyddsombud

Ansök    Apr 23    REGION DALARNA    Datasäkerhetsansvarig
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. På Regionstyrelsens förvaltning arbetar ca 500 medarbetare. Regionstyrelsens förvaltning består av många olika enheter inom exempelvis personal, ekonomi, planering, kommunikation, medicinsk teknik/IT och forskning och utbildning. Dataskyddsombudet är placerat på rättsenheten, som är dir... Visa mer
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

På Regionstyrelsens förvaltning arbetar ca 500 medarbetare. Regionstyrelsens förvaltning består av många olika enheter inom exempelvis personal, ekonomi, planering, kommunikation, medicinsk teknik/IT och forskning och utbildning.
Dataskyddsombudet är placerat på rättsenheten, som är direkt underordnad regiondirektören. I enhetens uppgifter ingår att bistå regiondirektören och förvaltningarna med juridisk expertkunskap inom Region Dalarnas alla verksamhetsområden. Däri ingår IT- och informationsrelaterade juridiska frågeställningar och uppgiften att vara regionens dataskyddsombud. Enheten söker nu en vikarie för regionens dataskyddsombud som ska vara föräldraledig ett år.


Dataskyddsombud

Arbetsuppgifter

I uppdraget som dataskyddsombud ingår att:
Vara ett kunskapsstöd inom Region Dalarna gällande GDPR och annan tillämplig dataskyddslagstiftning.
Övervaka den interna efterlevnaden av GDPR och annan tillämplig dataskyddslagstiftning.
Rapportera till regionens ledning om dataskyddsfrågor och organisationens brister och utvecklingsbehov.
Tillsammans med sakkunniga inom Region Dalarna kravställa och arbeta för att införa säkerhetsskyddsåtgärder enligt lagstiftning inom dataskydd.
Identifiera kompetensutvecklingsbehov, planera och genomföra utbildningar avseende GDPR och angränsande lagstiftning. Övervaka den interna efterlevnaden av organisationens strategi för dataskydd.
Bistå i utredning av misstänkta dataintrång.
Ge råd vid genomförande av konsekvensbedömning av dataskydd och övervaka genomförandet av den.
Omvärldsbevakning och nätverkande/kunskapsinhämtning rörande GDPR och patientdatalagen.
Fungera som kontaktpunkt för Integritetsskyddsmyndigheten och vid behov genomföra förhandssamråd.


Övrig information

Kvalifikationer

Krav:
en juridisk kandidatexamen eller högskoleexamen som bedöms likvärdig
erfarenhet av självständigt juridiskt arbete behövs för uppdraget
goda kunskaper inom GDPR och patientdatalagen

Meriterande:
erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
arbete med kravställning av säkerhetsskyddsåtgärder utifrån gällande lagstiftning

Personliga egenskaper:
Du bör vara driven och kunna arbeta självständigt, ha förmåga att arbeta systematiskt och prioritera för att lösa sitt uppdrag på ett effektivt sätt. God förmåga till kommunikation och förmåga att samarbeta med andra är en tillgång.

Ansökan

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktuppgifter
Fackförbund - Region Dalarna Visa mindre

Informationssäkerhetsansvarig till Falu Energi & Vatten

Vill du jobba som informationssäkerhetsansvarig i Sveriges mest attraktiva bransch och göra skillnad på riktigt? Nu söker vi dig som vill vara med och skapa framtidens Falun! Har du erfarenhet från arbete med informationssäkerhet och vill ta nästa steg i din utveckling? Energibranschen har sällan varit mer i fokus och detta parallellt med ett ökat säkerhetsfokus i samhället gör det till en mycket spännande utmaning att vara med och forma och bygga upp den... Visa mer
Vill du jobba som informationssäkerhetsansvarig i Sveriges mest attraktiva bransch och göra skillnad på riktigt? Nu söker vi dig som vill vara med och skapa framtidens Falun!

Har du erfarenhet från arbete med informationssäkerhet och vill ta nästa steg i din utveckling? Energibranschen har sällan varit mer i fokus och detta parallellt med ett ökat säkerhetsfokus i samhället gör det till en mycket spännande utmaning att vara med och forma och bygga upp den framtida informationssäkerhetsplattformen inom Falu Energi & Vatten.

Arbeta som Informationssäkerhetsansvarig
Arbetet med informationssäkerhet omfattar att införa, förvalta och utveckla administrativa regelverk såsom policys och riktlinjer, tekniskt skydd med bland annat brandväggar och kryptering. Det handlar om att ta ett helhetsgrepp och skapa ett fungerande långsiktigt arbetssätt för att ge organisationens information det skydd den behöver.

Som informationssäkerhetsansvarig kommer du att jobba brett över hela organisationen och vara navet i detta arbete med stor möjlighet att påverka inriktningen avseende till exempel investeringsbehov.

Det innebär att du dels förväntas bidra med specialistkompetens inom området, men du har också förmåga att leda andra för att tillsammans med representanter från hela organisationen uppnå förväntat resultat. Vidare finns möjlighet att utvecklas och ta ansvar för det bredare säkerhetsområdet, till exempel fysiskt skydd med skal- och brandskydd, säkerhetsprövningar och säkerhetsskyddsanalyser. Du får med andra ord ett mycket omväxlande arbete som gör skillnad på riktigt.

Du förväntas:
•Leda och samordna arbetet med informationssäkerhet inom organisationen
•Forma, underhålla och utveckla bolagets ledningssystem för informationssäkerhet
•Vara förtrogen med legala krav samt omvärldsbevaka förändringar
•Utbilda organisationen inom området
•Inventera, klassificera och riskbedöma IT-infrastruktur, system, applikationer och arbetssätt
•Genomföra riskanalyser och informationsklassificering
•Säkerställa organisationens efterlevnad av informationssäkerhetskrav
•Följa upp och analysera incidenter och sårbarheter

Kollegan Stefan om arbetsplatsen: Hos FEV får du möjlighet att arbeta med ett för FEV viktigt område, informationssäkerhet, som sträcker sig över flera av våra verksamhetsområden, vilket gör arbetet omväxlande och spännande.

Din profil
För att trivas i rollen är du som person driven och resultatorienterad samt trivs att arbeta i team och uppnå resultat tillsammans med andra. Arbetet kommer att ställa höga krav på att du kan fokusera på helheten men samtidigt också detaljer. Du har god förmåga att prioritera och tydliggöra övergripande planer. Att bryta ner komplexa system samt omvandla det till pragmatiska konkreta åtgärder är ett arbetssätt som du är van vid.

Då du till stor del kommer att leda andra är din förmåga att samarbeta och kommunicera viktigt för att skapa förståelse och samarbetsytor mellan avdelningar och olika nivåer av organisationen.

Vi söker dig som har:
•Relevant utbildningsbakgrund inom informationssäkerhet eller motsvarande, alternativt arbetat med informationssäkerhet, cybersäkerhet och/eller IT-processer några år
•Erfarenhet av att arbeta inom IT-verksamhet
•God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift
•B-körkort

Det är meriterande om du har:
•Erfarenhet av projektledning eller andra ledande roller
•Erfarenhet av att ta fram säkerhetsskyddsanalyser och annat säkerhetsarbete
•Erfarenhet av att implementera och följa olika metoder, säkerhetsramverk och standarder inom området – tex NIS/NIS2, ISO/IEC 27000
•Relevanta certifieringar, t.ex. CISSP, CISA, CISM, CRISC

Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning direkt hos vår kund Falu Energi & Vatten, provanställning tillämpas.
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan
Lämna din ansökan via ansökningsknappen (FEV:s rekryteringsportal) senast 2023-11-12. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots (länk till https://rekryteringslots.se/). I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vid frågor
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Struve på [email protected] eller 073 684 70 83.

Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 225 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

Sökord
Informationssäkerhet, säkerhet, IT-säkerhet, cybersäkerhet, IT-processer, IT-verksamhet, säkerhetsskyddsanalyser, säkerhetsarbete, projektledning, NIS/NIS2, ISO/IEC 27000, CISSP, CISA, CISM, CRISC, Falu Energi & Vatten, FEV, Adecco, Falun Visa mindre

Chef till säkerhets- och lokalenheten

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu b... Visa mer
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre.

Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se).



Beskrivning
Säkerhets- och lokalenheten finns vid avdelningen för verksamhetsstöd och samhällsskydd.

Enheten är nybildad och arbetar med förvaltning och utveckling dels av myndighetens säkerhetsskyddsverksamhet inklusive informationssäkert samt den fysiska säkerheten för lokalerna, dels flera av myndighetens interna serviceuppdrag så som reception, telefoni, vaktmästeri, lokaler, lokalvård och fordon. Enheten har för närvarande 8 medarbetare.

I din roll som enhetschef ansvarar du för att ni möter målen inom enhetens områden och även verksamhetsmål som berör hela myndigheten, exempelvis inom informationssäkerhet och säkerhetsskydd. Ditt ledarskap genomsyras av den statliga värdegrunden och vår chefskultur. I uppdraget ingår både operativa arbetsuppgifter och att kunna representera Länsstyrelsen i nationella nätverk. Så vi söker dig som har både ett operativt och ett strategiskt ledarskap.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för att utveckla, planera och leda enhetens arbete och är myndighetens säkerhetsskyddschef. Du har ansvar för budget och resursfördelning, såväl ekonomiskt- som personellt- och arbetsmiljöansvar för enheten. Utöver enhetens egen budget deltar du i samordningen av myndighetens samlade gemensamma kostnader och planering för IT- och kontorsutrustning samt genomförande och uppföljning av investeringar för gemensamma lokaler och fordon.

Som säkerhetsskyddschef ska du stötta chefer och verksamheten i att göra värdering av risker och bedöma behov av åtgärder samt följa upp myndighetens åtgärdsplan för att omhänderta identifierade avvikelser. I rollen som säkerhetsskyddschef ingår att systematiskt utvärdera myndighetens säkerhetsskyddsåtgärder ger avsedd effekt, identifiera brister och sårbarheter i säkerhetsskyddet samt i övrigt följa upp att verksamheten följer regelverket för säkerhetsskydd. Du ska även själv kunna vara en resurs i hantering av säkerhetshotande händelser eller verksamhet. I rollen som informationssäkerhetssamordnare har du ett ansvar i att stötta chefer och verksamhet med värdering av data och system samt i hantering av personuppgifter och personuppgiftsincidenter.

I rollen som säkerhetsskyddschef är du en del av myndighetens ledningsgrupp. Din närmaste chef är chefen avdelningen för verksamhetsstöd och samhällsskydd.

Kvalifikationer
- Krav
Chefs- och/eller ledarskapserfarenhet i arbete med verksamhetsplanering, uppföljning, process- och verksamhetsutveckling
- Har kunskap om systematiskt säkerhetsarbete
- Har kunskap om fastighets- och fordonsförvaltning
- Har god datorvana. 
- Har erfarenhet och är trygg i rehabiliteringsprocessen 
- Kunskap eller erfarenhet att tolka juridiska underlag som lagstiftning och förordning
- Har goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift
- Har svenskt medborgarskap då tjänsten är säkerhetsklassad och en registerkontroll kommer att genomföras. 

Meriterande 

- Har en längre tids erfarenhet av chefs- eller ledningsarbete från statlig myndighet
- Har kunskap om säkerhetsskydd i statlig verksamhet
- Har kunskap om informationssäkerhet och dataskydd
- Har kunskap om signalskyddsverksamhet i totalförsvaret
- Har kunskap om arbetsmiljölagstiftning och om systematiskt arbetsmiljöarbete.

Personliga egenskaper 

I ditt ledarskap är du strukturerad, lyhörd, öppen och empatisk. Du ser medarbetarnas olikheter som en styrka och har förmågan att omsätta denna kraft till utveckling och måluppfyllnad. Delaktighet och inflytande är självklarheter för dig och du bjuder gärna in till samarbete. Flertalet av dessa egenskaper ingår i vår chefskultur och utgör vår gemensamma syn på myndighetens ledarskap.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och referenser.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar förtroendearbetstid. Länsstyrelsen tillämpar provanställning 6 månader. 

Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.



Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.



Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna. Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfa... Visa mer
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Vill du vara med i det viktiga säkerhetsarbetet inom Dalarnas Försäkringsbolag?

Om jobbet
Vi inför nu en ny roll inom säkerhetsområdet, en Säkerhetssamordnare, med ett viktigt uppdrag inom bolaget. Som Säkerhetssamordnare kommer du anta en övergripande samordningsroll för vårt säkerhetsarbete, inom bland annat informationssäkerhet, IT-säkerhet, samt kris och kontinuitet. Detta innebär i stora drag att du planerar, organiserar, utvecklar och följer upp bolagets säkerhetsarbete. Du fungerar som en stödfunktion för vår övriga verksamhet, både som expert och samordnare. Du har ett nära samarbete med bolagets funktionsansvarige för den fysiska säkerheten och rapporterar till Chef för Hållbarhet och Säkerhet.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet vi bedömer som likvärdig. För oss är det viktigt att du har erfarenhet av att självständigt driva brett säkerhetsarbete inom ett företag eller organisation samt kunskap kring IT-säkerhet. Då rollen innebär en del administrativt arbete är det viktigt att du har en mycket god vana i Officepaketet samt erfarenhet av rapportskrivning och dokumentation. Vi ser även att du har vana av att ta fram processer och styrdokument samt säkerställa verksamhetens regelefterlevnad inom säkerhetsområdet

Som person förhåller du dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som möjliggör ett gott samarbete med andra, såväl internt som externt. Du har förmåga att se helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier samtidigt som du snabbt kan ta in ny kunskap. Vidare är du duktig på att analysera situationer, utveckla lösningar och anpassa dig därefter.

Om oss
Du kommer ingå i avdelningen Hållbarhet och Säkerhet, vilken arbetar med frågor inom säkerhet, hållbarhet, skadeförebygg och sponsring. Avdelningen är relativt ny efter en omorganisation och gruppen arbetar hela tiden med att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt inom avdelningens ansvarsområden. Totalt består vår avdelning av 11 engagerade medarbetare med stor kunskap inom sina respektive områden.

Övrig information
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se

Som en del i vår rekryteringsprocess kan du komma att få genomföra test.

För ytterligare information kontakta: Malin Floridan, Chef Hållbarhet och Säkerhet, 023-931 03.

Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2021-10-17 

Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna. ?????????????? Visa mindre

Dataanalytiker till kund i Sandviken

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Till en av våra kunder i Sandviken söker vi nu en dataanalytiker inom tillgångar. I denna roll arbetar du med hantering av fastighetstillgångsdata, där du är involverad i hela arbetsprocessen – från skapande till avslut. Du ser till att kontroller av tillgångsförvaltningen efterföljs samt arbetar med kvalitetssäkring kopplat till data och tillgångshanteringssystem.

Vår kund har sin verksamhet i Sandviken, där du förväntas vara på plats någon dag i veckan men i övrigt kan du arbeta på distans. Uppdraget startar omgående och sträcker sig över ett år, med chans till förlängning därefter.

Din profil
Vi söker dig som är nyexaminerad inom IT-säkerhet eller datavetenskap, samt har kunskaper inom Power BI. Dina kunskaper i engelska är mycket goda i både tal och skrift. Du har sinne för detaljer, är nyfiken på ny kunskap och har ett metodiskt arbetssätt. Din samarbetsförmåga är god och med stort driv och engagemang tar du dig an dina arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund i Sandviken. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete.

Ansökan
Är det kanske dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden, dock senast 2022-11-06. För vidare frågor kontakta Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säkerhetskonsult till Telia Cygate!

Vill du jobba på ett innovativt företag som kommer satsa på din utveckling samtidigt som du har roligt på jobbet? Har du dessutom ett stort tekniskt intresse och en fallenhet att ta dig an kunders olika IT-relaterade frågor kan du vara helt rätt person för tjänsten! Vi söker dig som vill jobba som säkerhetskonsult i ett kompetent team med lång erfarenhet och stort engagemang, så varför vänta? Skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Telia Cygatejobb... Visa mer
Vill du jobba på ett innovativt företag som kommer satsa på din utveckling samtidigt som du har roligt på jobbet? Har du dessutom ett stort tekniskt intresse och en fallenhet att ta dig an kunders olika IT-relaterade frågor kan du vara helt rätt person för tjänsten! Vi söker dig som vill jobba som säkerhetskonsult i ett kompetent team med lång erfarenhet och stort engagemang, så varför vänta? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Telia Cygatejobbar inom nätverk och säkerhet och hjälper deras kunder med planering, drift och underhåll av deras IT-miljöer. Efterfrågan är stor och bolaget växer och söker dig som vill vara en del av denna resa. Här får du möjlighet att arbeta i ett bolag där det både finns entreprenörsdriv och stabilitet, samt en imponerande kundportfölj bestående av Sveriges största bolag. Det gör att du får arbeta med spännande kunduppdrag och det finns god möjlighet till utveckling.

#

#

Du erbjuds


* En möjlighet att växa in i organisationen med mer ansvar ju tryggare du blir i rollen
* Möjlighet till stor påverkan – här är alla en viktig del av resan!
* Att få arbeta med den senaste tekniken


Du kommer att bli anställd av Academic Work och jobba som konsult ute hos vår kund. På sikt är tanken att du kommer att bli överrekryterad av Telia Cygate. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta i implementationsprojekt med installation, migrering, konfiguration och felsökning av olika säkerhetslösningar
- Hjälpa kunder med planering, framtidssäkring samt drift och underhåll av deras IT-miljöer

Arbetet med kunder sker ofta över flera tjänsteområden, vilket innebär att du kommer att arbeta nära andra specialister inom nätverk, säkerhet och Hybrid IT. Därav utvecklas du och får bredare kundskap inom Cloud, automation, visualisering och datacenter. Vill du på sikt även cerftifiera dig inom ett eller flera områden är det något som stöds och uppmuntras.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat med installation, konfiguration och felsökning av säkerhetslösningar, gärna i Checkpoint
- Erfarenhet av DHCP, DNS, TCP/IP, 802.1q (VLAN) och routingprotokoll
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Certifieringar ser vi som meriterande

#

Vi söker dig som är


* Problemlösande
* Serviceinriktad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Du kommer att utgå från Karlstad men arbeta i Borlänge
* För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret. Vänligen beställ belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

IT - funktionsansvarig Arctic Paper

Om oss Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa. Bolaget producerar bestruket och obestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. I bolaget finns tre pappersbruk, Arctic Paper Munkedals, Sverige. Arctic... Visa mer
Om oss
Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa. Bolaget producerar bestruket och obestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. I bolaget finns tre pappersbruk, Arctic Paper Munkedals, Sverige. Arctic Paper Grycksbo, Sverige och Arctic Paper Kostrzyn, Polen. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och sedan december 2012 på NASDAQ i Stockholm. Mer information på www.arcticpaper.com

Dina arbetsuppgifter
Vi har ett spännande uppdrag för dig som är är intresserad av att arbeta i en modern processindustri som övergripande ansvarig för vårt IT-arbete.

Hos oss på Arctic Paper Grycksbo finns idag experter inom de flesta områden för att driva ett pappersbruk i världsklass, men det bygger på att vi ständigt utvecklas och anpassar oss till omvärlden och det är där du kommer in i bilden. Vill du anta utmaningen? Hos oss får du en central strategisk roll i att utveckla en modern processindustri där du är länken mellan produktionsteknik och smarta IT-lösningar.

Då IT-avdelningen har genomgått en organisatorisk förändring finns det goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla arbetet inom IT-funktionen, där du i nära samarbete med övriga avdelningar säkerställer att vi har en pålitlig och kostnadseffektiv IT-verksamhet som möter behoven. Du har dagliga kontakter med chefer, underleverantörer och en stark koppling till koncernens IT-funktion och du rapporterar till Automationschef.


Din profil
Du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning mot IT och flerårig erfarenhet av IT, erfarenhet från processindustri är meriterande. Din bakgrund från IT-branschen kan se olika ut men det är viktigt att du har en god grundförståelse runt uppbyggnad av IT-system och utveckling. Det är positivt om du har erfarenhet och intresse inom något eller flera av följande områden: Microsoft Windows Server, Microsoft server, Disaster och recovery, nätverk och säkerhet samt telefoni. Vi tror också att det är viktigt att du har erfarenhet från en strategisk roll som innehåller projektledning, systemförvaltning samt att du är trygg i rollen att styra vårt arbete med konsulter och underleverantörer.

Som person är du initiativtagande, drivande och analytiskt intresserad, med god förmåga att kommunicera med din omgivning. Du motiveras av ständiga förbättringar och är bekväm att ha en synlig och central roll i hela vår organisation. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder en roll i ett bolag som sätter arbetsmiljö högst upp på agendan där du får möjlighet att bidra till vår fortsatta utveckling inom ett område som har högsta prioritet.

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan via clockworkpersonal.se senast 2019-04-14. Ytterligare information lämnas av Rekryteringskonsult Anders Hultgren, tel 0733 512 701 Visa mindre

Signalskyddschef - tillika handläggare – inom säkerhet, till Dalregementet

Om enheten Hösten 2021 återetableras Dalregementet (I13) i Falun och under 2022 påbörjas grundutbildning av värnpliktiga. Dalregementets huvuduppdrag kommer att vara att sätta upp två lokalt rekryterade lätta skyttebataljoner och en militärbas. Regementets tillväxt kommer att ske successivt. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förä... Visa mer
Om enheten

Hösten 2021 återetableras Dalregementet (I13) i Falun och under 2022 påbörjas grundutbildning av värnpliktiga. Dalregementets huvuduppdrag kommer att vara att sätta upp två lokalt rekryterade lätta skyttebataljoner och en militärbas. Regementets tillväxt kommer att ske successivt. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet.

Livgardet är fadderförband med uppdrag att etablera Dalregementet och stödja uppbyggnaden.  

Befattningen som signalskyddschef/ handläggare inom säkerhet är placerad på säkerhetsavdelningen på Regementsstaben och är underställd säkerhetschefen. Regementsstaben stödjer regementschefen genom att planera, genomföra,  följa upp och utvärdera verksamheten. Regementsstaben kommer vara organiserad i avdelningarna;  logistik-, HR- , säkerhet-  och ledningsavdelningen.

Nu sker rekrytering till de flesta befattningar som regementet kommer att tillsätta under 2021 och 2022.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Ansvarar för och samordnar signalskyddstjänsten vid Dalregementet.
• Ansvarar för kryptohantering och årlig administrativ signalskyddskontroll.
• Utbildar signalskyddspersonal.
• Genomför samordning inom Garnisonen avseende IT- säkerhet.
• Utbilda inom och genomför säkerhetsprövningsintervjuer.
• Handläggning av säkerhetsärenden.
• Stödja avdelningen i övrigt säkerhetsarbete.

Kvalifikationer


• Dokumenterad, aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom säkerhetsarbete eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper i att uttrycka sig på svenska – i såväl tal som skrift
• God datorvana
• Körkort B 

Meriterande


• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten
• Signalskyddchefsutbildad vid TSS
• Utbildad inom signalskydd
• Erfarenhet av arbete i system ISUS och  SWECCIS
• Kunskap och erfarenhet att genomföra säkerhetsanalysarbetet

Personliga egenskaper
Du är en person med gott omdöme och ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande. Vidare tar du egna initiativ och har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med självständigt arbete.

Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas

Anställningsform: Tillsvidareanställning som civil tjänsteman med sex månaders provanställning tillämpas.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Falun
Tillträdesdatum: 2021-12-01 eller enligt överenskommelse.
Inledningsvis kommer del av introduktionen ske i Stockholm( Kungsängen) vid Livgardet.


För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta:

Med hänsyn till semesterperiod mottar vi frågor via mail till [email protected]  Mailen besvaras snarast från och med måndag V32.

Från vecka 32 är du även välkommen att kontakta Johanna Carlsten,  HR-generalist på Livgardet och delaktig i återetableringen av Dalregementet, på 08-58452388.


Fackliga företrädare:

OFR/O                                                                         Stefan Morin

OFR/S                                                                          Kenneth Hartikainen

SACO                                                                            Johan Gillemyr

SEKO                                                                            Thomas Klasson

Samtliga nås via växeln: 0505-45 10 00.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-15 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.






Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1624. Dalregementet återetableras från 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé.

Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre