Lediga jobb som Arbetsledare, städ/Städledare i Falun

Se lediga jobb som Arbetsledare, städ/Städledare i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Forenede Service söker Teamledare till Falun

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På For... Visa mer
Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare.

Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Som Teamledare är du tillsammans med ansvarig Driftchef en nyckelperson för att säkerställa en välfungerande leverans till våra kunder och du är behjälplig med att fördela arbetet bland medarbetarna och för att säkerställa att servicen verkställs på ett korrekt sätt.

Bland dina huvudarbetsuppgifter hör bland annat att:


• leda Servicemedarbetarna (lokalvårdarna) i deras arbete
• introducera nya medarbetare
• utföra kvalitetskontroller och andra praktiska moment
• ha daglig kontakt med kund
• utföra städarbeten när så krävs
• schemaläggning och ringa in vikarier vid behov
• leverera och beställa material
• vikariera för Driftchefen, vid behov

Tjänsten är på heltid. Du utgår från vårt kontor i Falun men reser även mellan städobjekt i Mora, Borlänge och Gävle.

Om dig

Hos oss är personligheten och viljan att lära sig det viktigaste. Vi ser gärna att du har:


• tidigare erfarenhet av branschen
• dokumenterad erfarenhet av att instruera/arbetsleda
• vana av att arbeta administrativt
• B-körkort
• Insta 800 Nivå 3
• en SRY/PRYL-utbildning eller likvärdig

Vad kan vi erbjuda dig?

Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett multikulturellt företag där människor och service står i centrum. Vi har en god sammanhållning och hanterar framgångar och motgångar tillsammans.

Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag, olika personalrabatter och utbildning. Givetvis har vi kollektivavtal.

Vi arbetar med löpande urval så var snabb in med din ansökan! Visa mindre

Teamledare till HomeMaid i Falun

Är du Teamledaren som gör oss Bättre tillsammans? En grupp som samarbetar mot gemensamma mål: det är väl ett team? Javisst. Men våra team är så mycket mer. Med våra Teamledare i ryggen delar vi kunskap med varandra och sprider arbetsglädje. Vi stöttar varandras utveckling, både som människor och yrkespersoner. Vi visar uppskattning genom beröm och konstruktiva samtal om hur vi kan bli bättre tillsammans. För "Bättre tillsammans" är visionen som präglar all... Visa mer
Är du Teamledaren som gör oss Bättre tillsammans?
En grupp som samarbetar mot gemensamma mål: det är väl ett team? Javisst. Men våra team är så mycket mer. Med våra Teamledare i ryggen delar vi kunskap med varandra och sprider arbetsglädje. Vi stöttar varandras utveckling, både som människor och yrkespersoner. Vi visar uppskattning genom beröm och konstruktiva samtal om hur vi kan bli bättre tillsammans.
För "Bättre tillsammans" är visionen som präglar allt vi gör inom HomeMaid. Kunskap och karriär, arbetsvillkor och ledarskap, servicekänsla och kvalitet — allt blir bättre när vi gör det tillsammans.
Din roll: Teamets coach och kundens trygghet
Som arbetande Teamledare i Falun med omnejd har du en viktig roll. Du är ansiktet utåt och en coachande ledare som stöttar, utbildar och vägleder våra Serviceassistenter. Samtidigt arbetar du själv operativt med städning och kvalitetsuppföljning, vilket gör att du alltid har en nära förståelse för ditt teams vardag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Coacha, stötta och utbilda Serviceassistenter
Säkerställa och följa upp kvaliteten på utförda tjänster
Planera och fördela arbetet inom teamet
Utföra operativa arbetsuppgifter inom städning
Viss administration kopplad till personal och kunduppdrag

Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor och kunder.
Är du vår nästa Teamledare?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du:
Är en tydlig, noggrann och lösningsorienterad ledare
Har en pedagogisk och coachande inställning
Är ansvarsfull och trivs med att arbeta självständigt
Är engagerad, positiv och serviceinriktad
Har tidigare erfarenhet av städning
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Har B-körkort och tillgång till egen bil att använda i tjänst
Om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning, 100% (6 månaders provanställning)
Arbetstider: Måndag-fredag, dagtid (vissa helger kan förekomma)
Placering: Falun med omnejd

Det bästa med jobbet (enligt våra Teamledare): "Arbetskamraterna! Vi har kul på jobbet, man lär sig massor och får möta så många fantastiska människor."
Ansökan
Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök senast: 2025-03-31
Varmt välkommen med din ansökan!
Om HomeMaid
Sedan 1997 har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare och mer trivsam vardag genom hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Idén om att göra vardagen lättare för våra kunder visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.
Idag finns HomeMaid från Skåne i söder till Sundsvall i norr, med huvudkontor i Halmstad. Bolaget är börsnoterat sedan 2005 och som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågor om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och arbetar tillsammans med ca 1000 medarbetare för en värderingsstyrd arbetsplats där vi blir Bättre tillsammans. Läs mer på homemaid.se Visa mindre

ISS söker Driftchef till Dalarna

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår verksamhet i Dalarna söker vi på ISS en serviceinriktad och engagerad driftchef som vill utveckla människor och kundernas verksamhet. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling!

Om rollen

Som driftchef har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för ditt driftområde. Vår leverans innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster.

I rollen som driftchef ansvarar du vidare för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa siter!

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef har du direktansvar för ca 35 medarbetare, varav 1-2 Teamledare. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef.

Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig.

Du har din bas på ISS kontor i Falun, men ansvarar även för stora delar av Dalarna. Du sitter med i regionsledningsgruppen tillsammans med 5 övriga driftchefer. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Start så snart som möjligt.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera service till ISS kunder!

Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer.

Du har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har med fördel erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska i både tal och skrift samt pratar engelska väl. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Körkort är ett krav för tjänsten.

Tidigare erfarenhet av lokalvård och övriga tjänster inom Facility Management är meriterande.

Din ansökan

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 10 mars . Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundkrav. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Regionchef Per Löfgren på [email protected].

Observera! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Visa mindre

Forenede Service söker en Driftchef till Falun

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På For... Visa mer
Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare.

Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Som Driftchef på Forenede Service har du det övergripande ansvaret för din avdelning vilket innebär ansvar för leverans till kund, personalansvar samt ekonomiskt ansvar.

Du säkerställer att kontrakten följs och optimeras samt att bibehålla, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö där dina medarbetare trivs och utvecklas, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda. 

Du kommer tex att:


• Arbetsleda Teamledare och Servicemedarbetare
• Säkerställa att kvalitetskraven i kontrakten följs
• Genomföra kundmöten
• Genomföra medarbetarsamtal
• Arbeta med effektiv schemaläggning
• Årsplanering
• Ansvara och planera för att avdelningens mål nås
• Månadsvis resultatuppföljning mot avdelningens mål
• Arbeta aktivt med merförsäljning
• Säkerställa att avdelningen når upp till gällande miljö- och arbetsmiljökrav

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid.

Om dig:

Som person är du serviceinriktad, proaktiv och ansvarsfull samt har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har hög integritet och god kommunikationsförmåga, en positiv inställning när det blir mycket att göra och har förmåga att planera ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av att leda människor och trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att tillsammans med kollegor hjälpas åt att lösa en uppgift. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet. 

Erfarenhet inom branschen är meriterande men inget krav - det viktigaste är att vi hittar rätt person.

För att söka tjänsten är körkort och datorvana ett krav.

Om oss

Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda får utbildning för att få rätt förutsättningar i den nya rollen. 

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Enhetschef till enheten lokalvård

Är du enhetschefen med ett skinande engagemang inte bara för din personal utan även för din verksamhet? Då ska du söka uppdraget som enhetschef för lokalvården hos oss!  Till den nybildade enheten lokalvård söker vi nu en enhetschef med högt engagemang och som är redo att leda, utveckla och motivera i en föränderlig verksamhet. Här handlar det inte bara om att skapa möjlighet för ett långsiktigt hållbart perspektiv med inspirerande campus utan också en mö... Visa mer
Är du enhetschefen med ett skinande engagemang inte bara för din personal utan även för din verksamhet? Då ska du söka uppdraget som enhetschef för lokalvården hos oss! 

Till den nybildade enheten lokalvård söker vi nu en enhetschef med högt engagemang och som är redo att leda, utveckla och motivera i en föränderlig verksamhet. Här handlar det inte bara om att skapa möjlighet för ett långsiktigt hållbart perspektiv med inspirerande campus utan också en möjlighet att vara chef för ett härligt gäng.

Din arbetsdag som enhetschef
Som enhetschef hos oss ingår du tillsammans med övriga enhetschefer på avdelningen för fastighets- och campusplanering i ledningsgruppen. Tillsammans med städkoordinatorer och lokalvård är din uppgift att säkerställa att enheten utifrån högskolans mål erbjuder lokalvårdsunderhåll av högsta kvalitet och att högskolans lokaler upplevs trivsamma för såväl studenter som medarbetare. 

Som enhetschef har du övergripande verksamhets-, personal-, budget- och arbetsmiljöansvaret för enheten. Du kommer i det här uppdraget att leda cirka 12 medarbetare inom lokalvård. En betydande del i ditt arbete kommer vara att ha en kontinuerlig dialog med verksamheten och medarbetare där du bidrar till en miljö som skapar goda relationer och väl fungerande rutiner.

Enhetschefens roll är bred med både ett strategiskt och operativt ansvar. Du kommer jobba verksamhetsnära för att sedan på den egna enheten utveckla, såväl arbetssätt som processer. Arbetsuppgifterna varierar och du ska vara lika trygg i att leda och stötta dina medarbetare som att operativt jobba med lokalvårdsfrågor för hela myndigheten. I arbetet ingår ett nära samarbete med såväl avdelningens enheter, andra avdelningar i det gemensamma verksamhetsstödet som högskolans fem institutioner.

I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga chefsuppgifter som att leda personal och driva arbetsmiljöfrågor. I uppdraget ingår verksamhets- och personalansvar samt viss del av operativa arbetsuppgifter såsom mindre utvecklingsprojekt där du ska säkerställa att de blir av och lever upp till högskolans krav vad gäller ekonomi, hållbarhet och kvalitet. 

Exempel på arbetsuppgifter:


• ansvara för att samordna, planera, driva och genomföra projekt inom högskolans campusområden
• planering och uppföljning av verksamhetsplaner och budget
• personalansvar för medarbetarna på enheten

Enheten är en av tre enheter inom avdelningen för fastighet- och campusplanering och består idag av 12 medarbetare. I ditt arbete rapporterar du till chef för avdelningen för fastighets- och campusplanering och du ingår i avdelningens ledningsgrupp. Som chef vid Högskolan Dalarna får du möjlighet till utveckling genom vårt ledarskapsutvecklingsprogram.

Är du personen vi söker?
Högskolan Dalarnas vision ger en bild av den framtid som vi på Högskolan Dalarna vill skapa genom vårt dagliga arbete. Den sätter högskolan i ett större sammanhang och formulerar hur vi ser vårt uppdrag och den roll vi vill spela i samhället. Internationalisering, jämställdhet och mångfald är därav viktiga delar i ledarskapet inom högskolan.

Vi värderar högt dina ledaregenskaper och att du är drivande och kreativ samt har en förmåga att skapa goda förutsättningar för samarbete och utveckling för dina medarbetare. Som person ser vi att du har god helhetssyn samt ett öga för logistik. Du har även en god förmåga att skapa relationer med dina medarbetare och med de kontakter du möter ute i verksamheten. Du behöver ha en god kommunikationsförmåga ett flexibelt förhållningssätt och ser möjligheter framför hinder samt har ett genuint intresse av service.

För att lyckas i rollen ska du ha:


• dokumenterad ledarerfarenhet och med fördel inom en serviceorganisation
• förståelse och erfarenhet av att ansvara för verksamhet, ekonomi och personal 
• utbildning inom ledarskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenhet och dokumenterad vana av arbetsledning inom lokalvård
• dokumenterad arbetslivserfarenhet med chefsansvar för personal och utveckling
• kunskap om lokalvård i offentliga miljöer och med de lagar och krav som ställs på hygien, arbetsmiljö, metoder, material och hjälpmedel
• B-körkort
• mycket goda kunskaper att skriva och tala på svenska och då verksamheten bedrivs i en mångkulturell miljö behöver du även kunna tala engelska.

Meriterande för uppdraget är:


• erfarenhet av att ha varit chef.
• erfarenhet av liknande arbetet på ett lärosäte.

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning, 100%, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kommer tillämpas. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Falun och arbete förekommer även i Borlänge. Möjlighet att teckna distansavtal finns. 

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via vår webbplats senast 2024-01-21. Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar. Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna, besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen.

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med omgivande samhälle. Vi är mer än 800 anställda, 14 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners som gör detta möjligt. Tillsammans vill vi förändra världen - vill du förändra den med oss? Visa mindre

Driftchef till distrikt Dalarna hos ISS Facility Services

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ISS Facility Services.

Om företaget:

ISS Facility Services är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och har över 450 000 medarbetare världen över. Det är medarbetarna som är kärnan i verksamheten men också förutsättningen för att de ska kunna leva upp till deras syfte, Connecting people and places to make the world work better. Det som främst särskiljer ISS Faclity Services är deras förmåga att stärka och lyfta medarbetare och levandegöra 'The Human Touch' i hela deras serviceleverans. På ISS Facility Services skapar de platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Arbetsuppgifter:

Hos ISS Facility Services har du som driftchef personal-, ekonomi- och kundansvar inom ditt driftområde. Du arbetar med att underhålla kundrelationer samt håller koll på att arbetet bedrivs i enlighet med specifikt avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans.

Du leder och fördelar arbetet mellan dina medarbetare så att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Som driftchef leder du verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmsta chef. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling.

• Ansvar för personal, ekonomi och kundrelationer
• Du leder och fördelar arbetet mellan medarbetare och ser till att verksamheten är optimalt bemannad
• Du leder verksamheten mot uppsatta mål och bevakar branschen och arbetar för att öka den organisatoriska tillväxten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 2-3 års erfarenhet av liknande roll med arbetsledaransvar
• Erfarenhet och förståelse över ekonomi, förhandling och budget
• Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
• B-körkort

För att lyckas i rollen är du självgående och trivs att arbeta drivande under stort eget ansvar. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för en lyckad leverans och fortsatt gott samarbete med interna och externa kontakter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Driftchef, drift, chef, arbetsledare, ekonomi, förhandling, budget, Dalarna, Falun, ISS Faclility Services, städ Visa mindre

Driftchef till distrikt Dalarna hos ISS Facility Services

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ISS Facility Services.

Om företaget:

ISS Facility Services är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och har över 450 000 medarbetare världen över. Det är medarbetarna som är kärnan i verksamheten men också förutsättningen för att de ska kunna leva upp till deras syfte, Connecting people and places to make the world work better. Det som främst särskiljer ISS Faclity Services är deras förmåga att stärka och lyfta medarbetare och levandegöra 'The Human Touch' i hela deras serviceleverans. På ISS Facility Services skapar de platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Arbetsuppgifter:

Hos ISS Facility Services har du som driftchef personal-, ekonomi- och kundansvar inom ditt driftområde. Du arbetar med att underhålla kundrelationer samt håller koll på att arbetet bedrivs i enlighet med specifikt avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans.

Du leder och fördelar arbetet mellan dina medarbetare så att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Som driftchef leder du verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmsta chef. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling.

• Ansvar för personal, ekonomi och kundrelationer
• Du leder och fördelar arbetet mellan medarbetare och ser till att verksamheten är optimalt bemannad
• Du leder verksamheten mot uppsatta mål och bevakar branschen och arbetar för att öka den organisatoriska tillväxten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 2-3 års erfarenhet av liknande roll med arbetsledaransvar
• Erfarenhet och förståelse över ekonomi, förhandling och budget
• Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
• B-körkort

För att lyckas i rollen är du självgående och trivs att arbeta drivande under stort eget ansvar. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för en lyckad leverans och fortsatt gott samarbete med interna och externa kontakter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Driftchef, drift, chef, arbetsledare, ekonomi, förhandling, budget, Dalarna, Falun, ISS Faclility Services, städ Visa mindre

Driftchef till distrikt Dalarna hos ISS Facility Services

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ISS Facility Services.

Om företaget:

ISS Facility Services är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och har över 450 000 medarbetare världen över. Det är medarbetarna som är kärnan i verksamheten men också förutsättningen för att de ska kunna leva upp till deras syfte, Connecting people and places to make the world work better. Det som främst särskiljer ISS Faclity Services är deras förmåga att stärka och lyfta medarbetare och levandegöra 'The Human Touch' i hela deras serviceleverans. På ISS Facility Services skapar de platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Arbetsuppgifter:

Hos ISS Facility Services har du som driftchef personal-, ekonomi- och kundansvar inom ditt driftområde. Du arbetar med att underhålla kundrelationer samt håller koll på att arbetet bedrivs i enlighet med specifikt avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans.

Du leder och fördelar arbetet mellan dina medarbetare så att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Som driftchef leder du verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmsta chef. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling.

• Ansvar för personal, ekonomi och kundrelationer
• Du leder och fördelar arbetet mellan medarbetare och ser till att verksamheten är optimalt bemannad
• Du leder verksamheten mot uppsatta mål och bevakar branschen och arbetar för att öka den organisatoriska tillväxten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 2-3 års erfarenhet av liknande roll med arbetsledaransvar
• Erfarenhet och förståelse över ekonomi, förhandling och budget
• Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
• B-körkort

För att lyckas i rollen är du självgående och trivs att arbeta drivande under stort eget ansvar. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för en lyckad leverans och fortsatt gott samarbete med interna och externa kontakter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Driftchef, drift, chef, arbetsledare, ekonomi, förhandling, budget, Dalarna, Falun, ISS Faclility Services, städ Visa mindre

Områdesansvarig i Dalarna

Om tjänsten I rollen som områdesansvarig på HomeMaid ansvarar du för den dagliga driften på kontoret i Falun. Tillsammans med dina kollegor, som består av serviceassistenter, teamledare och en kontorschef ser ni till att allt flyter på som det ska. Rollen är bred och går till stor del ut på att: Planera scheman Hantera Personal Hantera Kundärende Rekrytera Hantera viss ekonomi Du kommer dessutom ansvara för upplärning och implementering av våra ruti... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som områdesansvarig på HomeMaid ansvarar du för den dagliga driften på kontoret i Falun. Tillsammans med dina kollegor, som består av serviceassistenter, teamledare och en kontorschef ser ni till att allt flyter på som det ska. Rollen är bred och går till stor del ut på att:

Planera scheman
Hantera Personal
Hantera Kundärende
Rekrytera
Hantera viss ekonomi

Du kommer dessutom ansvara för upplärning och implementering av våra rutiner internt på kontoret samt med introduktion av nya medarbetare. Du kommer att vara vår räddare i nöden som inte tvekar att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Det här är en tjänst med stor utvecklingspotential för dig som är redo att ta nästa steg i karriären.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare administrativ vana, gärna ekonomiadministration. För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel, proaktiv och har öga för detaljer. Du är en lösningsorienterad person med glimten i ögat som trivs med ett stundtals högt arbetstempo.

Vi tror att du har erfarenhet av liknande tjänster och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har ledaregenskaper och är driven i din natur. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och erbjuder en spännande och trevlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.

Placering: Falun
Anställning: 100% tillsvidareanställning
Tillträde: start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök senast: 2022-01-15

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Visa mindre

Underhållsledare till Dalarna

Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare. Om du triggas av tanken på att utveckla Keolis underhållsverksamhet, anpassa verksamheten till de lokala förutsättningarna, bidra till affären och hela tiden nyfiket se hur andra framstående bolag arbetar med underhåll, så kan du vara vår nästa Underhållsledare i Dalarna. För att lyckas i tjänsten ställer vi krav på gott ledarskap, affärsförståelse, samar... Visa mer
Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare. Om du triggas av tanken på att utveckla Keolis underhållsverksamhet, anpassa verksamheten till de lokala förutsättningarna, bidra till affären och hela tiden nyfiket se hur andra framstående bolag arbetar med underhåll, så kan du vara vår nästa Underhållsledare i Dalarna. För att lyckas i tjänsten ställer vi krav på gott ledarskap, affärsförståelse, samarbete och starka resultat. Låter det spännande? Skicka gärna in din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som underhållsledare leder, fördelar, planerar och följer du upp den dagliga produktionen i servicehallen. Du har ett delegerat arbetsmiljöansvar för upp till ca 12 medarbetare. Du fungerar som en länk mellan egen avdelning och övrig verksamhet. Genom närvarande ledarskap och ständiga förbättringar driver du utvecklingen mot ett mer förebyggande arbete. För dig som har vilja och driv innebär detta stora möjligheter till att vara med och påverka och leda arbetet och utvecklingen framåt. Arbetstiderna kan komma att variera. Du kommer ingå i en ledningsgrupp om tre underhållsledare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.



Önskad motivation och kompetens
3-årig tekniskt gymnasium/teknisk högskola eller motsvarande 
B-körkort   
God datorvana  
Kunskap om vår verksamhet eller liknande verksamhet
Kunskap om avtal och arbetsrätt
Erfarenhet från arbetsledande befattning
Goda kunskaper om arbetsmiljöarbete
Goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som i skrift
Kunskaper inom Lean-
Har du D-körkort är detta meriterande.
Vi söker dig som är en kommunikativ person som värdesätter ett konsekvent arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper, god samarbetsförmåga, är en lagspelare och har en positiv och etisk människosyn. Du är lyhörd och har god inlevelseförmåga. Resultatinriktad och drivande är även viktiga egenskaper som vi gärna ser att du besitter, samt att du har en förmåga att utveckla och se möjligheter i arbetsformerna och organisationen. Du är en bra problemlösare och stresstålig. Det är även viktigt att du är van att arbeta under tidspress. 

Att arbeta i Dalarna
Hos Keolis får du en introduktionsutbildning och möjlighet till vidareutbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra, och erbjuder dig därför friskvårdsbidrag och tillgång till Keolis förmånsportal med mängder av erbjudanden, både på friskvård och på produkter och tjänster. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.  


Så här söker du  
Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan i form av cv. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. 


Kontaktperson
Magnus Gärdeman Underhållschef Tel: +46 073-6224128
Stefan Andersson Unionen [email protected] Visa mindre

Arbetsledare i Falun

Falun - Arbetsledare Vill du vara med på en spännande resa och ge våra kunder en gnisselfri vardag? HomeMaid söker proffsiga kollegor som vill ge bästa möjliga service genom att arbeta som arbetsledare. Arbetsuppgifter Som arbetsledare hos oss har du en viktig roll som ansiktet utåt. I din roll som arbetsledare kommer du vägleda och utbilda både ny och befintlig personal. Du arbetar pedagogiskt och coachande för att ge de anställda bästa förutsättningar oc... Visa mer
Falun - Arbetsledare
Vill du vara med på en spännande resa och ge våra kunder en gnisselfri vardag?
HomeMaid söker proffsiga kollegor som vill ge bästa möjliga service genom att arbeta som arbetsledare.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare hos oss har du en viktig roll som ansiktet utåt. I din roll som arbetsledare kommer du vägleda och utbilda både ny och befintlig personal. Du arbetar pedagogiskt och coachande för att ge de anställda bästa förutsättningar och en trygg upplevelse för att lyckas så bra som möjligt i sitt arbete hos oss på HomeMaid. I rollen kommer du även arbeta med kvalitetsuppföljning. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig
Ett spännande jobb i en expansiv tjänstebransch! Vår personal är vår viktigaste resurs! Vi vet att det bästa arbetet utförs av nöjda, trygga medarbetare. Därför värnar vi om vår personal och har en personalpolicy som innehåller viktiga delar som utbildning, friskvårdsbidrag, individuell lönesättning, försäkringar mm. HomeMaid är medlem i Almega och följer därmed villkor enligt kommunals kollektivavtal.

Vi söker dig som
Trivs med att utbilda och coacha
Är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann
Trivs att arbeta självständigt och i team
Drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder
Har goda språkkunskaper i svenska tal och skrift
B-körkort & tillgång till bil
Har tidigare erfarenhet av städ

Placering: I Dalran med bas i Falun
Anställning: 100% med 6 månader provanställning
Tillträde: Intervjuer sker löpande

Ansök senast:

Varmt välkommen med din ansökan!
HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market?sedan november 2005. Visa mindre

Arbetsledare

Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarn... Visa mer
Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

VI ERBJUDER DIG

En rolig och utvecklande roll i ett expansivt och framgångsrikt företag med engagerade kollegor – där du är vår viktigaste resurs! Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Bra villkor enligt kollektivavtal, utbildning anpassad till dig och dina arbetsuppgifter. Vår värdegrund beskriver vad vi står Kundnöjdhet, Medarbetarnöjdhet, Hållbarhet och Förnyelse.

 BESKRIVNING AV TJÄNSTEN

Inspira växer och vi söker nu dig som vill arbeta som arbetsledare, en roll som är både intensiv och utmanande! Hos oss utgör du en viktig nyckelfunktion och vi söker därför dig som trivs som spindeln i nätet, har erfarenhet från en samverkande roll och trivs med både operativt och administrativt arbete. Rollen som arbetsledare innebär både kund- som personalansvar och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter!

Som arbetsledare hos oss driver du ditt egna område med kunder och personal vilket innebär att du är mycket ute på fältet och säkerställer kvalitet och arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är arbetsledning av din personal, upprätta fungerande städscheman, rekrytera och introducera ny personal, ansvara för löpande bemanning och upprätta löneunderlag. Du är även kontakt gentemot kund och ansvarar för uppstart vid nya kunduppdrag, beställning av material, kvalitetsuppföljning och kontroller. Du har eget budgetansvar för ditt område.

 

DIN PROFIL

För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, positiv, van att ta eget ansvar och en duktig ledare som entusiasmerar din personal. Vi söker dig som är med lätthet kan växla mellan strukturerat, självständigt arbete och samarbete i team. Du har förmågan att skapa goda relationer då du dagligen kommer att hantera många kontakter med såväl kunder, leverantörer som medarbetare.

Följande egenskaper och kunskaper är meriterande : 

• Har goda ledaregenskaper och erfarenhet från att leda och utveckla personal
• Har erfarenhet och kunskap om städteknik och metoder
• Är servicemedveten och trivs med att hantera många kundkontakter
• Har vana från administrativt arbete och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift


B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Du bör ha tidigare erfarenhet från arbetsledning. 

Tycker du att uppdraget låter spännande och anser att du är rätt person för uppdraget så är du varmt välkommen med din ansökan. Urval kommer att ske löpande varav tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta [email protected]

 

Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan idag! Visa mindre

Städledare/koordinator

Högskolan Dalarna står i begrepp att ta hem lokalvårdsverksamheten för att driva den i egen regi. Vill du planera, strukturera och därefter leda städverksamheten på Högskolan Dalarna? Vill du vara nyckelspelaren som från start till mål kommer få vår lokalvård att fungera? Är du en person som trivs i en bred roll med ledande av personal och stort ansvar? Där du själv får stora möjligheter att påverka? Då har vi jobbet för dig! Din arbetsdag som städkoordin... Visa mer
Högskolan Dalarna står i begrepp att ta hem lokalvårdsverksamheten för att driva den i egen regi. Vill du planera, strukturera och därefter leda städverksamheten på Högskolan Dalarna? Vill du vara nyckelspelaren som från start till mål kommer få vår lokalvård att fungera? Är du en person som trivs i en bred roll med ledande av personal och stort ansvar? Där du själv får stora möjligheter att påverka? Då har vi jobbet för dig!

Din arbetsdag som städkoordinator

Arbetet som städkoordinator/städledare kommer den första tiden uteslutande att handla om planering, deltagande i rekrytering av städpersonal, inköp/hyra av maskiner och städmaterial samt övrig organisering av lokalvården inför städstart 1 april 2021. I samband med denna process övergår tjänsten till en mer konventionell arbetsledande över ett städteam om 8 personer (5 på campus Falun och 3 på campus Borlänge) i vilken du kommer jobba i både Falun och Borlänge. Din viktigaste uppgift är att arbeta för att se till att vår lokalvård håller hög kvalitet och du får stor frihet i ditt sätt att arbeta för att nå uppsatta mål.

Det är en varierad tjänst som innefattar daglig arbetsledning, introduktion och utbildning av ny personal, kundkontakter, planering och annat administrativt arbete, praktisk lokalvård och visst vaktmästeri. Den administrativa delen av tjänsten innefattar uppgifter som beställningar, schemaläggning, att delta vid upphandlingar samt arbeta med den uppföljning och dokumentation som följer med att bära ansvaret för lokalvården. En viktig del av uppdraget är också att delta i högskolans miljöarbete, bl.a. genom en strävan efter att minska användningen av miljöfarliga produkter, att hantera och sortera avfall rätt och bidra till goda förutsättningar för återvinning.

Ska du trivas i rollen som städkoordinator/städledare hos oss på Högskolan Dalarna är det viktigt att du drivs av mötet med människor och andra kulturer, då man i denna servicefunktion ständigt möter våra medarbetare och studenter. Som del av fastighetsavdelningen kommer du även vid behov arbeta nära andra funktioner inom avdelningen som vaktmästeri och repro, vilket gör att du ibland även kan komma att hjälpa till inom dessa.

Kvalifikationer

För denna anställning krävs:


• stor erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, såväl verksamhetsplanering och praktisk arbetsledning/arbetsplanering som administrativt arbete vid dator
• gymnasieutbildning samt utbildning inom lokalvård och/eller arbetsledning
• goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• goda kunskaper i engelska, framförallt i muntlig kommunikation
• B-körkort
• datorvana (främst Office-paketet)

Det är meriterande om du:


• är lokalvårdscertifierad med en lokalvårdsutbildning såsom PRYL
• har erfarenhet från arbete på en myndighet

Vi söker dig som är social, är en naturlig ledare och som alltid vill leverera bästa service och kvalitet. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom service och är en prestigelös person som brinner för utveckling och gott resultat. Du är van vid att självständigt planera ditt arbeta för att nå uppsatta mål och är en god ledare som är bra på att få andra att växa.

Högskolan erbjuder sina medarbetare goda möjligheter till fortbildning av olika slag så vi ser gärna att du vill och vågar utvecklas.

Övrigt

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via Rekryteringslots Dalarna. Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och kan komma att begära utdrag ur belastningsregistret. Placeringsorter för anställningen är Falun och Borlänge. Som städkoordinator/städledare rapporterar du till driftchef och ingår i fastighetsavdelningen.

Ansökningshandlingar

Din ansökan ska innehålla CV, betygshandlingar, samt uppgift om referenser.

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker via vår webbplats senast 2020-12-08

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.


På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss? Visa mindre