Lediga jobb som Affärsområdeschef i Falun

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetschef

Välkommen till FLÅS, det senaste tillskottet i Faluns träningsvärld! FLÅS är ett modernt och innovativt gym som erbjuder allt från högintensiv konditionsträning till avslappnande yoga. Här hittar du den senaste utrustningen, inspirerande tränare och en gemenskap som motiverar dig att nå dina mål. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren atlet, finns det något för alla på FLÅS. Kom och upplev skillnaden där passion för hälsa och välmående står i centrum! Vi... Visa mer
Välkommen till FLÅS, det senaste tillskottet i Faluns träningsvärld! FLÅS är ett modernt och innovativt gym som erbjuder allt från högintensiv konditionsträning till avslappnande yoga. Här hittar du den senaste utrustningen, inspirerande tränare och en gemenskap som motiverar dig att nå dina mål. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren atlet, finns det något för alla på FLÅS. Kom och upplev skillnaden där passion för hälsa och välmående står i centrum!
Vi har idag en anläggning vid Tallen i Falun, men i början av 2025 öppnar vi portarna till vår nya anläggning inne i stan.

FLÅS söker säljorienterad
Verksamhetschef
Är du en säljinriktad person som är strukturerad, gillar utmaningar, tycker om mötet med nya människor samt har förmågan att förverkliga idéer? Då kan det vara just dig vi söker!

Därför ska du välja FLÅS
Vi är det den nya träningsanläggningen som erbjuder sund och hälsosam träning för alla! Vårt mål är att göra träningen tillgänglig och rolig, med en låg tröskel för att komma igång. På FLÅS möts du av en inkluderande och varm atmosfär som gör att du alltid känner dig välkommen. På vår anläggning vid Tallen finns även en padelanläggning, där våra medlemmar kan utmana både vänner och familj. Vi arrangerar även spännande events, vilket gör FLÅS till mer än bara ett gym – det är en mötesplats för gemenskap och inspiration.

Våra förväntningar på dig
I rollen som Verksamhetschef blir du en nyckelperson i vår organisation. Vi söker dig som är en dynamisk och självgående person som kommer att ansvara för allt runt vår träningsanläggning, FLÅS.

Ansvarsområden:
Aktivt arbeta med att sälja in tränings- och eventlösningar till både privatpersoner och företag. Samt upprätthålla och utveckla kundrelationer
Hantera alla aspekter av träningsanläggningen, inklusive drift, underhåll och personalhantering
Utveckla och implementera affärsstrategier som stödjer anläggningens tillväxt och framgång
Stätta upp kort- och långsiktiga målsättningar för anläggningen och utveckla planer för att uppnå dessa mål
Planera och genomföra olika events och aktiviteter som attraherar nya medlemmar och stärker gemenskapen inom FLÅS
Skapa och forma dina egna arbetsförutsättningar. Rollen har stor frihet och möjlighet till kreativitet och innovation


Vad vi söker hos dig
Du är affärsmässig, har ett starkt säljdriv och har förmågan att sätta upp strategier och målsättningar för att driva anläggningen framåt. Rollen innebär ett stort fokus på försäljning både mot privatpersoner, och skapa samarbeten med företag. Vi förväntar oss att du är en social och kommunikativ person som gillar att skapa nya kontakter.
Du ska ha förmåga och vilja att skapa struktur och sätta rutiner, men utan att tappa den flexibilitet som genomsyrar FLÅS. Då vi är ett litet bolag kan fler arbetsuppgifter komma till utefter vad du är intresserad av och vill utvecklas inom samt vilka behov som dyker upp hos oss. FLÅS genomsyras av kreativitet och snabba beslutsvägar. Du har förmågan att se helheten och det är självklart för dig att det är ”vi” som gör skillnad.
Egenskaper som vi värderar högt inom FLÅS är
Ett starkt driv
Innovativ
God förmåga att bygga och underhålla relationer
Flexibel och anpassningsbar


Struktur, ordning och reda samt förmågan att prioritera faller sig naturligt hos dig. Men det är viktigt att du inte tappar bort din kreativa sida! Du har goda IT-kunskaper samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
B-körkort är ett krav

Anställningen
Tjänsten som Verksamhetschef löper tillsvidare på heltid med placeringsort Falun. Du rapporterar direkt till ägarna. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.

Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 16 juni.
Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi kommer därför ta hjälp av arbetspsykologiska testverktyg.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.

Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63

För att läsa mer om FLÅS besök gärna deras hemsida: FLÅS



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Affärschef västra Svealand, Ludvig och Co Fastighetsförmedling

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Affärsområdeschef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/affarschef-vastra-svealand-ludvig-co-fastighetsformedling-1. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/affarschef-vastra-svealand-ludvig-co-fastighetsformedling-1. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Områdeschef

Räddningsavdelningen är indelad i tre områden Norr (Falun, Bjursås, Enviken & Svärdsjö) Mitt (Borlänge, Säter, Stora Skedvi, Gagnef & Mockfjärd) och Syd (Ludvika, Grängesberg, Nyhammar, Fredriksberg, Björbo och Sunnansjö) Vi söker nu Områdeschef Norr. Som områdeschef kommer du att leda verksamheten i ditt område. Målet är att tillsammans med andra parter förebygga olyckor och hantera de olyckor som uppstår på bästa möjliga sätt för medborgarna, miljön och... Visa mer
Räddningsavdelningen är indelad i tre områden Norr (Falun, Bjursås, Enviken & Svärdsjö) Mitt (Borlänge, Säter, Stora Skedvi, Gagnef & Mockfjärd) och Syd (Ludvika, Grängesberg, Nyhammar, Fredriksberg, Björbo och Sunnansjö)
Vi söker nu Områdeschef Norr.
Som områdeschef kommer du att leda verksamheten i ditt område. Målet är att tillsammans med andra parter förebygga olyckor och hantera de olyckor som uppstår på bästa möjliga sätt för medborgarna, miljön och för vår egen personal.
Du bidrar till Förbundsgemensamma mål och aktiviteter samt utveckling och effektivisering av verksamheten i förbundet. Du ansvarar för både hel – och deltidsverksamheten inom området, har personalansvar för fyra gruppchefer, kårchefer(deltid) och även budgetansvar.
Verksamheten är i förändring och vi jobbar med omställning från en värld i fred till att klara av uppgifter knutna till höjd beredskap. Detta ställer stora krav på förändringsledning, och förmåga att hantera såväl gamla som helt nya arbetsuppgifter för räddningstjänsten.
Även arbete i skift är under förändring på grund av ny tillämpning av regler för dygnsvila och regelverk för pension.
Om Räddningstjänsten Dala Mitt:
Vårt uppdrag är att skydda och rädda människor, egendom och miljö i våra medlemskommuner. Vi ska även minska sannolikheten för att bränder inträffar samt minska konsekvenserna av de bränder som inträffar. För att erbjuda trygghet i förbundets kommuner har vi 72 medarbetare i beredskap dygnet runt, varje dag året om.
Räddningstjänsten Dala Mitt är ett kommunalförbund som bildades 1998. Vi ansvarar för räddningstjänsten i fem kommuner: Falun, Borlänge, Ludvika, Säter och Gagnefs kommuner.
Vi styrs av en politisk direktion med representanter från alla fem medlemskommuner.
Du har många förmåner som anställd hos oss. Bland annat arbetskläder, friskvård, flextid, gym på jobbet, möjlighet till en del distansarbete med mera.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Leda och fördela arbetet på avdelningens verksamhet inom området.
· Övergripande arbetsmiljöansvar för områdets personal.
· Budgetansvar för områdets operativa personal.
· Följa upp och utveckla relevanta rutiner och instruktioner utefter områdets förutsättningar.
· Säkerställa att den operativa bemanningen upprätthålls.
· Arbete knutet till höjd beredskap.
· Tillse att relevant utrustning finns samt att övning och utbildning genomförs samt verka för att utveckla förmåga enligt handlingsprogram och områdets lokala förutsättningar.
· Stationsansvar för heltidsstationen ingår i rollen. Ansvar för beslut om lokalnyttjande och mindre inventarieinköp
· Samordningsansvar med externa parter inom området.
· Verka för att utveckla och effektivisera avdelningens verksamhet inom området.
· Verka för fungerande kommunikation inom och mellan områdena.
Du har ett nära samarbete med de andra två områdescheferna i RDM samt rapporterar till Avdelningschefen för Räddningstjänstavdelningen.
Kvalifikationer:
Till detta spännande och utmanande uppdrag söker vi dig som har mångårig, minst fem år, och aktuell erfarenhet av att arbeta som chef och ledare inom operativ verksamhet.
Det händer mycket inom Räddningstjänsten Dala Mitt just nu. Vi vill därför att du har tidigare vana av
att leda i förändring.
Du behöver också ha övergripande god systemkunskap för digitala arbetsuppgifter så som schemaläggning, lön- och budgetarbete, uppföljning med mera.
Meriterande:
· Erfarenhet från Räddningstjänst, annan blåljusverksamhet eller Försvarsmakten.
· Vi ser också gärna att du har framgångsrik erfarenhet av grupputveckling och konfliktlösning.
· Aktuell utbildning i presentationsteknik.
Personliga egenskaper:
För att trivas och lyckas hos oss behöver du ha en stark vilja att bidra till att göra samhällsnytta.
Du värdesätter samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och din
värdegrund. Du behöver också vara en mycket trygg och stabil person.
Som ledare hos oss behöver du även vara strukturerad samt ha förmåga och mod att ta beslut. Ditt ledarskap är inspirerande och får andra att växa och vilja ta ansvar.
Räddningstjänsten Dala Mitt eftersträvar mångfald och värdesätter de kvalitéer som det tillför verksamheten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt:
Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering.
Placering på heltidsstationen i Falun
Heltid, 40 timmar/vecka.
Tillsvidareanställning som vanligtvis inleds med sex månaders provanställning.
Sista ansökningsdag: 2024-04-02
Skicka din ansökan till: [email protected]
Ansökan skall innehålla CV samt personligt brev. Märk ansökan med ”Områdeschef”.
Kontakt:
För upplysningar om befattningen, välkommen att kontakta förbundsdirektör och tf. avdelningschef Katarina Mowitz, 070-791 08 86. För information om rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta HR-ansvarig Cecilia Stumsner, 076-815 95 49.
Fackliga företrädare:
Kommunal, Jonathan Falk
Vision, Anna Nyström
Sveriges Ingenjörer, Emil Berggren
Nås via Räddningstjänsten Dala Mitts växel: 023-48 88 00
Ledarna, Jesper Gullstrand
Nås på 070-146 76 91 Visa mindre

Marknadsområdeschef - Södra Norrland

Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun. Är du Curonovas nästa Marknadsområdeschef? Curonova stärker organisationen och söker dig som vill ta nästa steg i karriären och jobba som marknads... Visa mer
Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun.

Är du Curonovas nästa Marknadsområdeschef?

Curonova stärker organisationen och söker dig som vill ta nästa steg i karriären och jobba som marknadsområdeschef på ett av de ledande bolagen i omställningsbranschen. I rollen kommer du ha ansvar för marknadsområdet Södra Norrland vilket består av våra kontor i Hälsingland, Gästrikland och Dalarna.

Vi söker dig som ser ett gott resultat som en nödvändighet för att kunna bibehålla och utveckla effektiva team. Du räds inte för att tävla, både som individ och med ditt team som medspelare! Det du tävlar om är att hjälpa flest människor till jobb och studier och du gör detta genom att tillsammans med ditt team arbeta med ett matchande förhållningssätt. Med matchande förhållningssätt menar vi att vi lyfter blicken mot arbetsmarknaden och sen lyfter luren och skapar kontakter som leder till jobb eller studier för Curonovas deltagare. Därav ansvarar du också för att planera och genomföra lokala marknadsaktiviteter samt effektiva matchningsaktiviteter.

Du engagerar och motiverar ditt team i med- och motgång, fungerar som en inspiratör och går vid behov före och visar hur jobbet skall utföras!

Denna roll är en utpräglad chefsroll och du har fullt ansvar för ditt team. Du rapporterar till en av Curonovas två regionchefer och kommer jobba med regelbunden resultatuppföljning. Du förväntas i denna roll även ha resultatuppföljning med dina medarbetare och säkerställa att samtliga håller och gärna överträffar de mål som bolaget satt. I rollen ansvarar du för att förvalta och utveckla samtliga affärsområden i ditt marknadsområde. Du sitter också med i Curonovas operativa ledningsgrupp och har möjlighet att påverka vår utveckling framåt samt kommer vara en viktig nyckelperson för vår framgång.

Curonova KAN arbetsmarknaden och har som mål att bli det bolag som hjälper flest människor till jobb eller studier. KAN står också för Kvalité, Ansvar och Närhet som är våra värdeord och som genomsyrar vår verksamhet. Vi ser det som en självklarhet att du delar vår värdegrund.

Kvalifikationer för rollen:

• Du har flera års arbetslivserfarenhet i rollen som chef för ett team samt har erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar.
• Du har aktivt bidragit i budgetarbete samt arbetat med budgetuppföljning i din roll som chef.
• Du har erfarenhet av att följa upp resultat och mål för individ och team.
• Du skapar möjligheter vid nya möten och brinner för att knyta kontakter och skapa relationer
• Du har en stark analytisk förmåga
• Du är datadriven och har jobbat med analysverktyg för att dra slutsatser och fatta beslut.

Meriterande för rollen:

• Du har erfarenhet av att arbeta inom omställningsbranschen.
• Du har jobbat med försäljning tidigare.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska

Om Curonova Consulting AB

Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Våra medarbetare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier och vi har kontor runt om i hela Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida och om den senaste tjänsten Rusta och Matcha.

Vill DU vara med på denna resa? Skicka in din ansökan redan idag, vi går igenom ansökningar löpande och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt person. Visa mindre

Interim chef inom fastighetsdrift sökes till kund i Falun!

För kunds räkning söker vi nu en interim chef inom fastighetsdrift som vill stärka upp området Regionservice i Region Dalarna. Är du tillgänglig omgående?  Läs då gärna vidare! Arbetsbeskrivning I rollen kommer du ansvara för daglig planering, bemanningsfrågor och driftuppdrag samt deltaga i ledningsgrupp för området Regionservice.  Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du; • Branscherfarenhet från fastighetsdrift eller motsvarande • Minst 3 år s... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en interim chef inom fastighetsdrift som vill stärka upp området Regionservice i Region Dalarna. Är du tillgänglig omgående? 

Läs då gärna vidare!

Arbetsbeskrivning
I rollen kommer du ansvara för daglig planering, bemanningsfrågor och driftuppdrag samt deltaga i ledningsgrupp för området Regionservice. 
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du;

• Branscherfarenhet från fastighetsdrift eller motsvarande
• Minst 3 år som chef i arbetsledarroll
• Goda kunskaper i datakunskap 
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift 

Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av planering och uppföljning av förebyggande underhåll. 
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start i mars och kommer fortgå 3-6 månader. Placering i Falun. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Elvira Björebäck på [email protected] 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Underkonsult | Jefferson Wells | Gävleborg/Dalarna

Ansök    Jan 22    Manpower AB    Affärsområdeschef
Jefferson Wells söker nu nya partnersamarbeten i Gävleborg och Dalarna, där du har möjlighet att arbeta som underkonsult med eget bolag. Vi söker dig som vill finnas med i vårt nätverk och därmed vara exponerad för intressanta förfrågningar och befintliga kundsamarbeten inom olika områden. Interimsrollen är en flexibel roll med mycket eget ansvar och varierande utmaningar både i omfattning, tid och komplexitet. Uppdragslängden är för det mesta satt redan ... Visa mer
Jefferson Wells söker nu nya partnersamarbeten i Gävleborg och Dalarna, där du har möjlighet att arbeta som underkonsult med eget bolag. Vi söker dig som vill finnas med i vårt nätverk och därmed vara exponerad för intressanta förfrågningar och befintliga kundsamarbeten inom olika områden.

Interimsrollen är en flexibel roll med mycket eget ansvar och varierande utmaningar både i omfattning, tid och komplexitet. Uppdragslängden är för det mesta satt redan från start, ofta med möjlighet till förlängning. Du väljer självklart själv vilka uppdrag du tackar ja till.

Vi söker en nyfiken och engagerad person med ett öppet och intresserat förhållningssätt, som tycker om att skapa nya kontakter och ständigt bredda sin portfölj av erfarenheter. Du är trygg i din roll och dina kompetenser, du har tillräckligt mycket erfarenhet för att med lätthet kunna sätta dig in i olika typer av uppdrag och din startsträcka är sällan lång. Du motiveras av nya utmaningar och drivs av att bidra med stort värde till dina uppdragivare. Om du har arbetat i konsultrollen tidigare är det naturligtvis en fördel, men du är även välkommen att söka dig till oss om detta är din första kontakt med konsultvärlden

Här är några exempel på aktuella uppdrag:

* Management: Interim Chef, HR, Projektledare
* Finans: Controller, Redovisning, Ekonomiansvarig, Lönehantering, Upphandling, Administration
* Lager/Logistik: Supply chain, Inköp, Upphandling.
* Offentlig verksamhet: Enhetschef, Verksamhetschef, Avdelningschef, Förvaltningschef

Ansökan

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Som underkonsult till Jefferson Wells får du en unik möjlighet att utvecklas, både inom ditt yrkesområde och som person. Förutom intressanta uppdrag, får du återkoppling och coaching från din konsultchef. Du ingår i vårt stora partnernätverk där du får möjlighet att knyta nya kontakter och bygga nätverk. Att vara underkonsult har sina fördelar. Vi har över 1000 konsulter och konsultbolag knutna till oss. Som underkonsult till Jefferson Wells agerar vi som komplement till din egen säljorganisation: Det innebär att du via Jefferson Wells får ingångar till intressanta och utvecklande kunduppdrag.

Varmt välkommen med din intresseanmälan!

Vid frågor är du välkommen att kontakta: Daniel Karlsson Axelsson, [email protected] eller Tobias Troije, [email protected] Visa mindre

Konsultchef till vår kund i Dalarna

Lundin & Boström jobbar med rekrytering, uthyrning av resurskonsulter och HR-projekt åt företag i olika branscher. Lundin & Boströms kärnvärden är Närhet, Engagemang och Kvalitet. De beskriver vad vi står för och hur vi jobbar. Vi är en expanderande arbetsgivare som värnar om nära relationer med såväl våra medarbetare som våra kunder. Vår huvudsakliga marknad är Dalarna med omnejd, men vi har också genomfört uppdrag på andra platser i landet och världen. L... Visa mer
Lundin & Boström jobbar med rekrytering, uthyrning av resurskonsulter och HR-projekt åt företag i olika branscher. Lundin & Boströms kärnvärden är Närhet, Engagemang och Kvalitet. De beskriver vad vi står för och hur vi jobbar. Vi är en expanderande arbetsgivare som värnar om nära relationer med såväl våra medarbetare som våra kunder. Vår huvudsakliga marknad är Dalarna med omnejd, men vi har också genomfört uppdrag på andra platser i landet och världen. Lundin & Boström fick utmärkelsen Årets Nyföretagare 2011.

Är du en affärsmässig, coachande och modern ledare med erfarenhet av kund, sälj och personal? Då är det dig vi söker!

Tjänsten
Nu söker vi en konsultchef till vår kund i Dalarna. Kundens etablerade kontor består av cirka 25 kompetenta medarbetare med specialistkompetenser.

Arbetet som konsultchef är varierande och din coachande ledarstil bidrar aktivt till utvecklingen. Som konsultchef samarbetar du ibland med dina kollegor på andra orter, men du har fullt personal-, budget- och resultat- och leveransansvar för dina enheter. Du utvecklar affären och skapar långsiktiga affärsrelationer. Arbetet innehåller också verksamhetsplanering samt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor.

Du blir anställd direkt av vår kund. Tjänstgöringsgrad 100%. Start enligt ök.

Kvalifikationer

Vi ser att du har några års erfarenhet av chefs- och ledarskap (av att leda specialister), erfarenhet av kundrelationer och säljarbete. Budget och personalansvar.

B-körkort

Personliga kompetenser

För att lyckas i rollen som konsultchef behöver du vara en kommunikativ och lyhörd ledare med en drivkraft som motiverar och engagerar andra. Du har sinne för affären, du vill se resultat och gillar att samarbeta för att nå gemensamma mål.

Låter det intressant?

Ansök via vår hemsida www.lundinbostrom.se

Sök senast 14 juni

Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor, 070-510 12 50, [email protected] Visa mindre

Områdesansvarig

HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med hushållsnära tjänster som veckostädning, tvätt, strykning med flera så att de får tid över till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Vi välkomnar dig på vår resa framåt där vi ska utveckla HomeMaid för de kommande åren! Läs mer på vår hemsida: homemaid.se Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer at... Visa mer
HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med hushållsnära tjänster som veckostädning, tvätt, strykning med flera så att de får tid över till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Vi välkomnar dig på vår resa framåt där vi ska utveckla HomeMaid för de kommande åren! Läs mer på vår hemsida: homemaid.se
Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer att ha en bra grund att stå på. För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel, proaktiv och har öga för detaljer. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna för att hjälpa till där det behövs. Vidare är du en lösningsorienterad person med glimten i ögat som trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Vi tror att du har erfarenhet av liknande tjänster men vill utvecklas vidare. Du har tidigare erfarenhet av att offerera flyttstäd, byggstäd, storstäd och kontorsserviceuppdrag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Körkort och egen bil är ett krav.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi erbjuder en spännande och trevlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik!


Om tjänsten
Som områdesansvarig på HomeMaid ansvarar du för den dagliga driften på kontoret i Falun. Du kommer att vara en del i teamet och du ansvarar för våra kontorsservice och engångskunder, tillsammans med dina ca 30 serviceassistenter och ser till att verksamheten flyter som den ska.
Rollen är bred och innebär att du tillsammans med de övriga områdesansvariga kommer att vara HomeMaids ansikte utåt i Dalarna. Ett stort fokus kommer att ligga på att genomföra kundbesök med målet att få ännu fler nöjda kunder. Du har personalansvar samt ansvar för att planera och utveckla verksamheten, skapa effektiva scheman samt att lösa de problem som uppstår.
Du kommer att ansvara för upplärning och implementering av våra rutiner internt på kontoret samt introduktion av nya medarbetare. Det här är en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter för dig som är redo att ta nästa steg i karriären.
Vem trivs här?
Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer att ha en bra grund att stå på. För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel, proaktiv och har öga för detaljer. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna för att hjälpa till där det behövs. Vidare är du en lösningsorienterad person med glimten i ögat som trivs med ett högt arbetstempo. Vi tror att du har erfarenhet av liknande tjänster men vill utvecklas vidare. Du har tidigare erfarenhet av att offerera flyttstäd, byggstäd, storstäd och kontorsserviceuppdrag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi erbjuder en spännande och trevlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik!
Intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt! Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är sista november. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående och 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Susanne Moffat på HomeMaid mail [email protected].
Ansökan tas emot skriftligt via samma mailadress.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Marknadsområdeschef

Om oss Clockwork arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för att vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter och vi erbjuder allt från bemanning inom industri- och tjänstesektorn till interim management och kvalificerad rekrytering. Vi tror på människor och vi vet att rätt männis... Visa mer
Om oss
Clockwork arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för att vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter och vi erbjuder allt från bemanning inom industri- och tjänstesektorn till interim management och kvalificerad rekrytering. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro - att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Du möter oss i ett tjugotal städer från Uppsala i söder till Piteå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se Det är människorna som gör skillnad!


Om företaget
Nytt år och nya möjligheter. Clockwork I Falun rekryterar nu en affärsmässig och resultatorienterad Marknadsområdeschef som vill vara med på en riktigt spännande resa där du leder ett team som tillsammans vidareutvecklar vårt affärsområde Bemanning & Rekrytering i nära samarbete med alla delar inom vår koncern.

Har du ett genuint intresse för människor och är du en engagerad och lösningsorienterad person som vill hjälpa våra kunder och kandidater att skapa en träffsäker matchning mellan företagares behov och medarbetares kvaliteter? Trivs du i en verksamhet som andas energi och glädje och som erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete? Då har vi världens roligaste jobb till dig!


Dina arbetsuppgifter
Som vår marknadsområdeschef är du övergripande ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet i Falun/Dalarna. I din roll fokuserar du på att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer med kunder medarbetare och samarbetspartners. Du säkerställer att vi har branschens absolut vassaste Konsultchefer och Rekryteringskonsulter och arbetar varje dag med att utveckla arbetssätt och processer för att ge våra kunder den allra bästa servicen inom bemannings och rekryteringslösningar.

Som Marknadsområdeschef hos oss ingår du olika interna nätverk med chefer på andra orter samt diverse utvecklingsprojekt, men alltid med Falun och Dalarna som din prioriterade marknad. Som stöd har du vår centrala organisation som ger hela bolaget support runt processer, kvalitetsfrågor, ekonomi, lön, marknad samt anbud och systemstöd.

Rollen har ett stort fokus på kunder och affärer och innefattar att identifiera och utvärdera nya affärsmöjligheter samt etablera och utveckla långsiktiga relationer med både kunder och kandidater.

På Clockwork värderar vi laganda och prestigelöshet högt och vill aldrig behöva tumma på högsta kvalitet. Vi erbjuder korta beslutsvägar, en genuin teamanda och högt till tak. Hos oss är ingen dag den andra lik vilket gör det extra roligt att gå till jobbet varje dag.


Din profil
Vi söker dig med erfarenhet från tjänsteförsäljning och som trivs i en ledande roll där människor och affärsrelationer står i fokus. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter inom bemannings- eller konsultbranschen är det klart meriterande.

För att trivas i rollen som Marknadsområdeschef hos oss är du affärsmässig och resultatorienterad och har ett högt eget driv. Då vi har många sociala kontakter varje dag krävs att du är en engagerad och lyhörd person som skapar förtroende hos de människor du möter. Arbetet ställer också krav på att du är lösningsorienterad, strukturerad och flexibel. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Känner du igen dig i denna beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan.


Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se senast 2021-03-21. Vi går igenom ansökningar löpande varför vi gärna ser din ansökan så fort som möjligt. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anders Hultgren tel 0733-512 701. Visa mindre

Områdesansvarig

Ansök    Okt 29    HOMEMAID FALUN    Affärsområdeschef
HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med hushållsnära tjänster som veckostädning, tvätt, strykning med flera så att de får tid över till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Vi välkomnar dig på vår resa framåt där vi ska utveckla HomeMaid för de kommande åren! Läs mer på vår hemsida: homemaid.se Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer at... Visa mer
HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med hushållsnära tjänster som veckostädning, tvätt, strykning med flera så att de får tid över till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Vi välkomnar dig på vår resa framåt där vi ska utveckla HomeMaid för de kommande åren! Läs mer på vår hemsida: homemaid.se
Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer att ha en bra grund att stå på. För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel, proaktiv och har öga för detaljer. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna för att hjälpa till där det behövs. Vidare är du en lösningsorienterad person med glimten i ögat som trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Vi tror att du har erfarenhet av liknande tjänster men vill utvecklas vidare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att offerera flyttstäd, byggstäd, storstäd och kontorsserviceuppdrag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Körkort och egen bil är ett krav.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi erbjuder en spännande och trevlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik!


Om tjänsten
Som områdesansvarig på HomeMaid ansvarar du för den dagliga driften på kontoret i Falun. Du vara en del i teamet som ansvarar för våra hemservice, kontorsservice och engångskunder, tillsammans med era ca 60 serviceassistenter och ser till att verksamheten flyter som den ska.
Rollen är bred och innebär att du tillsammans med de övriga områdesansvariga kommer att vara HomeMaids ansikte utåt i Dalarna. Ett stort fokus kommer att ligga på att genomföra kundbesök med målet att få ännu fler nöjda kunder. Du har personalansvar samt ansvar för att planera och utveckla verksamheten, skapa effektiva scheman samt att lösa de problem som uppstår.
Du kommer att ansvara för upplärning och implementering av våra rutiner internt på kontoret samt introduktion av nya medarbetare. Det här är en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter för dig som är redo att ta nästa steg i karriären.
Vem trivs här?
Du som tidigare har haft personalansvar och som gillar kundkontakter, planering och administrativt arbete samt försäljning kommer att ha en bra grund att stå på. För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel, proaktiv och har öga för detaljer. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna för att hjälpa till där det behövs. Vidare är du en lösningsorienterad person med glimten i ögat som trivs med ett högt arbetstempo. Vi tror att du har erfarenhet av liknande tjänster men vill utvecklas vidare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att offerera flyttstäd, byggstäd, storstäd och kontorsserviceuppdrag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi erbjuder en spännande och trevlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik!
Intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt! Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är sista november. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående och 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Susanne Moffat på HomeMaid tfn: 023-127 07.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetschef till Biometria

Om företaget Biometria verkar inom skogsnäringen med uppgift att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på den svenska virkesmarknaden. Vi har uppdraget att genomföra en opartisk mätning av det virke som flödar mellan skog och industri så att alla Sveriges skogsägare kan vara trygga i sina virkesaffärer. Vi erbjuder tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkeshandeln, men arbetar även långsiktigt i samarbete... Visa mer
Om företaget

Biometria verkar inom skogsnäringen med uppgift att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på den svenska virkesmarknaden. Vi har uppdraget att genomföra en opartisk mätning av det virke som flödar mellan skog och industri så att alla Sveriges skogsägare kan vara trygga i sina virkesaffärer. Vi erbjuder tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkeshandeln, men arbetar även långsiktigt i samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom detta arbete erbjuder vi en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Vi är 850 anställda med verksamhet i hela Sverige.

Dina arbetsuppgifter

Chef för verksamhetsområde Virke och Energi

Till vårt verksamhetsområde Virke och Energi söker vi nu en Verksamhetschef.
Virke och Energi utför det mätningsarbete som utgör basen i rapporteringen från IT-systemet VIOL (Virke-on-line) till köpare och säljare av rundvirke eller biobränsle. Merparten av arbetet i verksamhetsområdet utförs inom distrikten som återfinns över hela landet, och som löpande anpassas till kundernas behov. Virke och Energi är också producent av data i den digitala kedja som är under uppbyggnad för hela informationsflödet, från avverkade träd i skogen till inmätning vid förbrukande industri. I kedjan ingår avverkningsföretag, transportföretag samt egenskaper hos de produkter som finns i flödet.

Verksamheten består idag av en geografisk organisation med 21 distrikt samt en enhet för fjärrmätningscentralerna i Östersund, Sundsvall och Varberg.

Ditt uppdrag

Ditt uppdrag som verksamhetschef för Virke och Energi innebär att leda och inspirera 22 chefer i den egna organisationen, som i sin tur arbetsleder de 600 virkesmätare som finns på sågverk, bruk, terminaler, värmeverk eller våra egna fjärrmätningscentraler. Du leder på distans en verksamhet som är geografiskt spridd över hela landet.
Du har en viktig roll i att koppla ihop ditt verksamhetsområde med andra delar av företaget där vi samarbetar nära inom flera områden. Arbetet innebär att hålla en gemensam ram för verksamheten samt att bistå distriktschefer när det behövs i arbetet att svara upp mot kundkraven.
I din roll ansvarar du för att bygga effektiva distrikt utifrån uppdrag och behov, samt bemanna och klargöra vilka tjänster som Biometria skall utföra på platser där virke och biobränsle tas emot.

Du har helhetsansvar med resultatuppföljning för verksamhetsområdet.
Du kommer att ingå i företagsledningen och rapporterar direkt till företagets VD.



Din profil

För att lyckas i rollen bör du ha flera års erfarenhet av att leda genom andra chefer, gärna inom verksamheter som präglas av förändring.
Du har ett genuint intresse för, och kompetens inom, hantering av olika typer av personalfrågor, kopplat till kraven på god ekonomi. Du trivs med att hålla laterala kontakter i organisationen, är förtroendeingivande och relationsskapande. Som person är du strukturerad, van vid fackliga förhandlingar, och arbetar målinriktat samt rak och tydlig i din kommunikation.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning och kompletterande utbildning inom ledarskap och ekonomi är meriterande.
Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Uppsala eller Falun och innefattar en del resor.

Ansökan

Biometria samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Poria Shademani på tel. 0733-51 27 20.
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så registrera din ansökan så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Verksamhetschef till Biometria

Om företaget Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt sama... Visa mer
Om företaget

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Inom vårt största verksamhetsområde Virke & Energi arbetar virkesmätare med inmätning av råvara vid 200 olika platser i Sverige. Vi arbetar vid sågverk, massa- och pappersindustrin, energianläggningar, virkesterminaler och våra egna fjärrmätningskontor. Vi levererar även servicetjänster som till exempel inventeringar, revisioner och provtagning. Det är också Virke & Energi som levererar information om råvaror till VIOL.


Dina arbetsuppgifter

Chef för verksamhetsområde Virke och Energi

Till vårt verksamhetsområde Virke och Energi söker vi nu en Verksamhetschef.
Virke och Energi utför det mätningsarbete som utgör basen i rapporteringen från IT-systemet VIOL (Virke-on-line) till köpare och säljare av rundvirke eller biobränsle. Merparten av arbetet i verksamhetsområdet utförs inom distrikten som återfinns över hela landet, och som löpande anpassas till kundernas behov. Virke och Energi är också producent av data i den digitala kedja som är under uppbyggnad för hela informationsflödet, från avverkade träd i skogen till inmätning vid förbrukande industri. I kedjan ingår avverkningsföretag, transportföretag samt egenskaper hos de produkter som finns i flödet.

Verksamheten består idag av en geografisk organisation med 21 distrikt samt en enhet för fjärrmätningscentralerna i Östersund, Sundsvall och Varberg.

Ditt uppdrag

Ditt uppdrag som verksamhetschef för Virke och Energi innebär att leda och inspirera 22 chefer i den egna organisationen, som i sin tur arbetsleder de 600 virkesmätare som finns på sågverk, bruk, terminaler, värmeverk eller våra egna fjärrmätningscentraler. Du leder på distans en verksamhet som är geografiskt spridd över hela landet.
Du har en viktig roll i att koppla ihop ditt verksamhetsområde med andra delar av företaget där vi samarbetar nära inom flera områden. Arbetet innebär att hålla en gemensam ram för verksamheten samt att bistå distriktschefer när det behövs i arbetet att svara upp mot kundkraven.
I din roll ansvarar du för att bygga effektiva distrikt utifrån uppdrag och behov, samt bemanna och klargöra vilka tjänster som Biometria skall utföra på platser där virke och biobränsle tas emot.

Du har helhetsansvar med resultatuppföljning för verksamhetsområdet.
Du kommer att ingå i företagsledningen och rapporterar direkt till företagets VD.



Din profil

För att lyckas i rollen bör du ha flera års erfarenhet av att leda genom andra chefer, gärna inom verksamheter som präglas av förändring.
Du har ett genuint intresse för, och kompetens inom, hantering av olika typer av personalfrågor, kopplat till kraven på god ekonomi. Du trivs med att hålla laterala kontakter i organisationen, är förtroendeingivande och relationsskapande. Som person är du strukturerad, van vid fackliga förhandlingar, och arbetar målinriktat samt rak och tydlig i din kommunikation.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning och kompletterande utbildning inom ledarskap och ekonomi är meriterande.
Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Uppsala eller Falun och innefattar en del resor.

Ansökan

Biometria samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Poria Shademani på tel. 0733-51 27 20.
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så registrera din ansökan så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se Visa mindre