Lediga jobb Perido AB i Falun

Se alla lediga jobb från Perido AB i Falun. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Falun som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom sökes i Falun!

Ansök    Aug 28    Perido AB    Redovisningsekonom
Har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Läs vidare för att ta reda på mer! Om tjänsten Perido söker nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund, ett läroverk med verksamhet i Falun. Här blir du en del av en stimulerande miljö där utbildning, forskning och administration samspelar. Arbetet sker på plats i läroverkets lokaler i Falun och är på halvtid (20/h vecka). Din... Visa mer
Har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Läs vidare för att ta reda på mer!
Om tjänsten
Perido söker nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund, ett läroverk med verksamhet i Falun. Här blir du en del av en stimulerande miljö där utbildning, forskning och administration samspelar. Arbetet sker på plats i läroverkets lokaler i Falun och är på halvtid (20/h vecka).
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta nära både ekonomifunktion och andra delar av organisationen. Uppdraget omfattar löpande redovisning, ekonomisk analys och bokslutsarbete. Arbetet sker huvudsakligen i ekonomisystemet Unit4 (Agresso) samt i MS Office.
Som redovisningsekonom hanterar du verksamhetens ekonomi och bidrar till både dagliga rutiner och större återkommande processer. Uppgifterna kan variera över tid och arbetstoppar förekommer i samband med bokslut och årsbokslut.
I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma:
Arbete med redovisning och bokföring (ex. kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
Anläggningsredovisning och hantering av utbetalningar
Delta i arbete med bokslut och årsbokslut
Budgetarbete och budgetuppföljning
Ta fram rapporter och analyser kopplade till resultat och bokslut
Arbete i ekonomisystem (exempelvis Unit4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)

Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som redovisningsekonom och känner dig trygg i rollen. Du är strukturerad, noggrann och analytisk, och du har en god kommunikativ förmåga vilket gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt. Som person är du engagerad, driven och vill bidra till en arbetsplats där människor trivs och utvecklas.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som i skrift

Omfattning och tillträde
Halvtid, 20/h vecka, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Start vecka 39.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35409 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Administrativ koordinator inom logistik till Orkla Care - Falun

Ansök    Jan 4    Perido AB    Administrativ assistent
Kan du beskrivas som resultatdriven, noggrann och har en förmåga att arbeta självständigt? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Administrativ Koordinator till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket... Visa mer
Kan du beskrivas som resultatdriven, noggrann och har en förmåga att arbeta självständigt? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Administrativ Koordinator till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket viktig fabrik inom Orklas affärsenhet OHPC. De har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och är en verksamhet under ständig utveckling. De tillverkar och distribuerar ca 90 000 000 konsumentenheter per år i Falun av välkända varumärken inom personlig hygien som tex Family Fresh, Bliw, HTH, L300 och LdB mfl.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Administrativ Koordinator ingår du i planeringsteamet inom logistik. Det är ett litet team som är uppdelat mellan Falun och Norge. Du kommer att jobba operativt med materialplanering och avrop mot ett fyrtiotal externa leverantörer. Ditt jobb ser till att rätt produkter och kvantitet levereras i tid. Vi ser gärna att du som söker tycker om att arbeta med förbättringsbete för att göra Orkla Care mer konkurrenskraftiga.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är målinriktad med ett stort personligt driv att alltid leverera ditt yttersta. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda och du tar stort ansvar för ditt arbete. Som person är du lojal och besitter en god samarbetsförmåga och social kompetens. Du tycker om att arbeta i team såväl som du kan arbeta självständigt. För att lyckas i rollen tror vi även att du noggrann och strukturerad och kan hålla koll på många saker samtidigt. Är det dig vi beskriver?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av arbete som administratör, koordinator eller liknande
Kan kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande:
Högskoleutbildning inom logistik

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 1 år, med möjlighet till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33630 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Team Leader inom logistik till Orkla Care - Falun

Ansök    Dec 16    Perido AB    Teamledare
Är du resultatdriven och en naturlig ledare som drivs att maximera ditt teams potential? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Team Leader till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket viktig fabrik ... Visa mer
Är du resultatdriven och en naturlig ledare som drivs att maximera ditt teams potential? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Team Leader till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket viktig fabrik inom Orklas affärsenhet OHPC. De har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och är en verksamhet under ständig utveckling. De tillverkar och distribuerar ca 90 000 000 konsumentenheter per år i Falun av välkända varumärken inom personlig hygien som tex Family Fresh, Bliw, HTH, L300 och LdB mfl.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Team Leader leder du planeringsteamet inom logistik. Det är ett litet team som är uppdelat mellan Falun och Norge. Du kommer att jobba operativt med materialplanering och avrop mot ett fyrtiotal externa leverantörer. Det blir ditt ansvar att se till att rätt produkter och kvantitet levereras i tid, samt att skapa och utveckla affären. Vi söker dig som vill jobba med förbättringsbete och driva kvalitetsfrågor för att göra Orkla Care mer konkurrenskraftiga.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är mycket målinriktad med ett stort personligt driv att alltid leverera ditt yttersta för att nå uppsatta mål. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda och du tar stort ansvar för ditt arbete. Som person är du lojal och besitter en god samarbetsförmåga och social kompetens. Vidare är du flexibel, strukturerad, noggrann och kan hålla koll på många saker samtidigt. Det viktigaste för rollen är emellertid att du har ett gediget intresse för att jobba ihop med och utveckla människor!
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande arbetserfarenhet
1-2 års erfarenhet av ledande roll
Kan kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kund. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33630 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Team Leader inom logistik till Orkla Care - Falun

Ansök    Dec 29    Perido AB    Teamledare
Är du resultatdriven och en naturlig ledare som drivs att maximera ditt teams potential? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Team Leader till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket viktig fabrik ... Visa mer
Är du resultatdriven och en naturlig ledare som drivs att maximera ditt teams potential? Vill du vara del av en arbetskultur som präglas av högt engagemang där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Team Leader till vår kund Orkla Care. Vi erbjuder dig en arbetsplats vackert belägen vid sjön Runn, som Nordens ledande leverantör av hygienprodukter och en mycket viktig fabrik inom Orklas affärsenhet OHPC. De har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och är en verksamhet under ständig utveckling. De tillverkar och distribuerar ca 90 000 000 konsumentenheter per år i Falun av välkända varumärken inom personlig hygien som tex Family Fresh, Bliw, HTH, L300 och LdB mfl.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Team Leader leder du planeringsteamet inom logistik. Det är ett litet team som är uppdelat mellan Falun och Norge. Du kommer att jobba operativt med materialplanering och avrop mot ett fyrtiotal externa leverantörer. Det blir ditt ansvar att se till att rätt produkter och kvantitet levereras i tid, samt att skapa och utveckla affären. Vi söker dig som vill jobba med förbättringsbete och driva kvalitetsfrågor för att göra Orkla Care mer konkurrenskraftiga.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är mycket målinriktad med ett stort personligt driv att alltid leverera ditt yttersta för att nå uppsatta mål. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda och du tar stort ansvar för ditt arbete. Som person är du lojal och besitter en god samarbetsförmåga och social kompetens. Vidare är du flexibel, strukturerad, noggrann och kan hålla koll på många saker samtidigt. Det viktigaste för rollen är emellertid att du har ett gediget intresse för att jobba ihop med och utveckla människor!
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande arbetserfarenhet
1-2 års erfarenhet av ledande roll
Kan kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kund. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33630 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre