Lediga jobb som LSS-handläggare i Falun

Se lediga jobb som LSS-handläggare i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Boendesamordnare Omsorgsförvaltningen

Ansök    Jul 14    Falu kommun    LSS-handläggare
Omsorgsförvaltningen är Falu kommuns näst största förvaltning med över 1600 anställda. Vårt uppdrag ärviktigt, meningsfullt och givande. Omsorgsförvaltningen ansvarar nu för kommunens äldreomsorg, LSS-verksamhet samt socialpsykiatri. Vårt arbete bygger på en gemensam värdegrund där Trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med individen. Varje möte med den enskilde ska kännetecknas av gott bemötande, kontinuitet och inflytande. Vi söker nu e... Visa mer
Omsorgsförvaltningen är Falu kommuns näst största förvaltning med över 1600 anställda. Vårt uppdrag ärviktigt, meningsfullt och givande. Omsorgsförvaltningen ansvarar nu för kommunens äldreomsorg, LSS-verksamhet samt socialpsykiatri. Vårt arbete bygger på en gemensam värdegrund där Trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med individen. Varje möte med den enskilde ska kännetecknas av gott bemötande, kontinuitet och inflytande.


Vi söker nu en boendesamordnare som tillsammans med en kollega kommer arbeta med förvaltningens boendeplaceringar. Då vi för tillfället befinner oss i en organisationsöversyn är den organisatoriska tillhörigheten inte helt klarlagd.


Välkommen in med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Som boendesamordnare är dina huvudsakliga uppgifter att arbeta både operativt och strategiskt med verksamheternas boendeplanering och boendefördelning. Du ansvarar för att se över behovet av bostäder och platser för våra brukare, samt arbetar fram underlag för placering baserat på brukares individuella behov på både interna och externa boenden. Du har ett nära samarbete med våra handläggare och enhetschefer och arbetar som bryggan mellan myndighetsutövningen och det verkställande arbetet, vilket kräver en god förståelse och kunskap inom båda områdena. Du kommer ha ett nära samarbete med befintlig boendesamordnare. Vidare kommer du att samarbeta och samverka både internt och externt. Deltagande vid upphandlingar kan även förekomma.


Kvalifikationer

För rollen krävs:


- Akademisk utbildning från socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömerlämplig för uppdraget


- Kunskap om lagstiftning inom LSS och SoL 


-God datavana


- Erfarenhet av att arbeta med personer med olika funktionsnedsättningar och genom detta mycket godkunskap om hur de olika funktionsnedsättningarna kan påverka individerna


- God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift


- B-körkort


Personliga egenskaper


För att passa i rollen ser vi att du har förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå komplexa frågor. Du har en god kommunikativ förmåga, ett systematiskt tillvägagångssätt där du gör tydliga prioriteringar och du ser det som en självklarhet att ta eget initiativ i ditt arbete. Du har en naturlig förståelse för organisationens regler och strukturer, samt tar ansvar för dina beslut och handlingar. Vi söker också dig som trivs att arbeta tillsammans med andra och som ser styrkan i ett gott och enkelt samarbete. Med ditt starka kundfokus ser du till att vi alltid levererar hög kvalitet till de som vi finns till för, falubon.


Meriterande kvalifikationer


- Tidigare arbete inom politiskt styrda organisationer- kunskap och/eller erfarenhet från de olika verksamhetsområdena inom SoL och LSS- Utbildning och erfarenhet inom det sociala området


Anställningsvillkor

Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.


Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.


För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.


Övrigt

Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.


Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas.


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Dec 19    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en ar... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta

Vill du ingå i ett team som har ett stimulerande och utvecklande arbete? Då tycker vi att du ska söka tjänst hos oss som handläggare på myndighet LSS och Socialpsykiatri.

Välkommen till en arbetsplats där vi har en fin gemenskap, är enkla att samarbeta med och tillsammans arbetar för att göra skillnad för Faluborna.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team av handläggare som ansvarar för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut, samt göra uppföljningar av beslut för de som söker insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). All dokumentation utförs i ett verksamhetssystemet Treserva. Vi arbetar på ett rättssäkert sätt och ska vara delaktiga inom områdets utveckling. I tjänsten ingår det att både ha fysiska möten, telefonkontakt och andra digitala möten med de personer som ansöker om insatser hos kommunen, gode män/förvaltare och anhöriga. Vi samverkar och samarbetar både internt och med våra externa aktörer. Vi erbjuder ett arbete i en grupp med handläggare som har god och fin gemenskap. Arbetet är stimulerande, meningsfullt och det finns möjligheter till kompetenshöjande insatser och handledning. För att verksamheten ska fungera bidrar alla med att vi är till nytta för Faluborna och enkla att samarbeta med.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

- Högskoleexamen, företrädesvis socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet kring olika funktionsnedsättningar

- Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket

- B-körkort

Personliga egenskaper

Du som söker tjänsterna hos oss behöver vara en person som har ett intresse för att möta vår målgrupp. Det är viktigt att du vill ta ansvar för arbetsuppgifterna, strukturera och planera arbetet och att kunna göra avvägningar och prioriteringar. För att lyckas med arbetet ska du ha en förmåga att samarbeta, samspela och kommunicera på ett tydligt sätt med andra. Att arbeta självständigt men också i grupp är viktigt föra att vi ska lyckas tillsammans.

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

- Erfarenhet av IBIC

- Erfarenhet av handläggning inom målgruppen LSS

Anställningsvillkor
Båda tjänsterna är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Bifoga examensbevis och andra relevanta betyg och intyg i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen.se att få ut ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättningar" enligt lagen (2010:479) om registerkontroll av personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder).

Kontaktuppgifter

Cathrine "Kicki" Andersson, enhetschef myndighet LSS och socialpsykiatri, tel. 023-829 78, eller via kontaktcenter tel.023-830 00.

Fackliga företrädare

Vision, Kristina Hedlöf, tel. 023-820 63

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. 

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef

Arbetsplats

 Falun Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Jan 16    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du ingå i vårt team som har ett stimulerande och utvecklande arbete? Då tycker vi att Du ska söka tjänsten hos oss som LSS-handläggare.

Vårt team har en fin gemenskap och vi arbetar tillsammans för att göra skillnad för Faluborna varje dag, på ett rättssäkert sätt. 

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som LSS-handläggare ingår du i ett team av handläggare som ansvarar för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut samt göra uppföljningar av beslut för de personer som ansöker om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Dokumentationen utför vi i ett verksamhetssystem som heter Treserva. Vi arbetar på ett rättssäkert sätt och arbetar för att vara delaktiga i områdets utveckling. Alla bidrar till att verksamheten ska fungera och vi bidrar med ett gott samarbete både intern inom kommunen och med externa aktörer.

I tjänsten ingår det att både ha fysiska möten, telefonkontakt och andra digitala möten med de personer som ansöker om insatser hos kommunen, gode män/förvaltare och anhöriga. Det ingår också att ha ett nära samarbete med interna och externa aktörer. 

Vi erbjuder ett arbete i en grupp med handläggare som har en god och fin gemenskap som vi är stolta över. Arbetet är stimulerande, meningsfullt med möjligheter till kompetenshöjande insatser och handledning.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

- Högskoleexamen, företrädesvis socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Socialrätt ska ha ingått i utbildningen.

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet kring olika funktionsnedsättningar

- Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket

- B-körkort

Personliga egenskaper
Du som söker tjänsten hos oss behöver vara en trygg, stabil person som har ett intresse för vår målgrupp. Har du en förmåga att samarbeta, samspela och kommunicera på ett tydligt sätt med andra, är grunden lagd för att lyckas med arbetsuppgifterna. Det är också viktigt att du vill ta ansvar för ditt arbete, är strukturerad, kan göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar. Vi arbetar tillsammans för att du ska vara självgående i arbetet.

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

- Erfarenhet av IBIC

- Erfarenhet av handläggning av personlig assistans

Anställningsvillkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga examensbevis och andra relevanta betyg och intyg i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen att få ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "Barn med funktionsnedsättning"). 

Kontaktuppgifter

Cathrine "Kicki" Andersson, enhetschef, myndighet LSS och socialpsykiatri, tel. 023-829 78. Alternativt via kontaktcenter, tel. 023-830 00 

Facklig företrädare

Vision, Kristina Hedlöf, tel.023- 820 63

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef

Arbetsplats

 Falun Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Jul 20    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Önskar du ett viktigt arbete där du får möjlighet att göra skillnad för människor varje dag? Vill du ha ett stimulerande och utvecklande arbete? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som LSS-handläggare!

Vi är ett team inom myndighet LSS, i Falu kommun som vill skapa mervärde åt de Falubor som kanske behöver det allra mest. Varje dag gör vi skillnad och du är välkommen att vara en del i teamet.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som LSS-handläggare ansvarar du för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut samt göra uppföljningar av beslut för de personer som ansöker om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi arbetar på ett rättssäkert sätt, är delaktiga i verksamhetens utveckling och bidrar till ett gott samarbete. Vi arbetar i ett verksamhetssystem som heter Treserva.

I uppdraget ingår det att ha kontakt och möten med enskilda personer, brukare, gode män/förvaltare och anhöriga/företrädare. Det ingår också att ha ett nära samarbete med både interna och externa aktörer. Gemensamt för alla kontakter är att Du lyssnar och inhämtar den information som behövs som underlag för att ta beslut.

Vi erbjuder ett arbete som är stimulerande och meningsfullt, med möjligheter till kompetenshöjande insatser och handledning.

Kvalifikationer som krävs för rollen
- Högskoleexamen, företrädesvis socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Socialrätt ska ha ingått i utbildningen.

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS och erfarenhet av handläggning om personlig assistans.

- Dokumenterad kunskap och handläggning utifrån IBIC.

- Dokumenterad kunskap och handläggning kring olika funktionsnedsättningar.

- Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i svenska språket.

- B-körkort.

Personliga egenskaper

Du som söker behöver vara en trygg och stabil person som kan samarbeta och samspela med andra. För att arbetet ska bli framgångsrikt ska du ha ett intresse för målgruppen och ha en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt för att säkerställa att budskap går fram. Det är viktigt att du är ansvarstagande, självgående och strukturerad för att väga samman information för att göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar. 

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och IBIC.

- Erfarenhet av handläggning av personlig assistans.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga ditt examensbevis och andra relevanta betyg i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt lagen om registerkontroll, utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Beställ gärna det i samband med ansökan så finns det tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.

Upplysningar

Cathrine Andersson, enhetschef för LSS- handläggare och socialpsykiatri, tel.023-829 78

Fackliga företrädare

Christina Johansson, Vision, tel.023-821 10

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare
erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra
din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected].

Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef

Arbetsplats

 Falun Visa mindre

Verkställande handläggare till LSS verksamhetsområde

Ansök    Jan 19    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du vara med att förvalta och utveckla verkställighet för kontaktpersoner, ledsagning, avlösarservice och kontaktfamiljer inom LSS verksamhetsområde?

Vi söker två verkställande handläggare till LSS verksamhetsområde. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att göra skillnad för människor med funktionsnedsättningar. Du kommer ha ett tätt samarbete med den andra handläggaren och chef.

Skicka in din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ta emot uppdrag och rekrytera uppdragstagare för att verkställa besluten. Det ingår även att följa upp hur uppdragen fungerar, dokumentera, ta fram statistik och rapportera till IVO. Vi använder oss av Treserva som verksamhetssystem. Resor ingår i arbetet inom kommunen för att möta våra brukare.

Organisatoriskt kommer du att finnas inom omvårdnadsförvaltningen, sektion ordinärt boende och du kommer att samarbeta med andra handläggare inom omvårdnadsförvaltningen samt andra interna sektioner.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Socionom, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystem

- B-Körkort

- Förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i svenska språket

Personliga egenskaper

För att lyckas i tjänsten ser vi att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att planera, organisera och hitta lösningar för att verkställa beslut. Det kräver ett stort engagemang för målgruppen med olika funktionsvariationer för att etablera kontakter med brukare och uppdragstagare. I arbetet ingår det att samarbeta både internt och med externa aktörer.

Meriterande kvalifikationer

- Dokumenterad god kunskap inom LSS som lag

- Kunskap kring olika funktionsnedsättningar

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Två tillsvidaretjänster på heltid utlyses med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kopior på betyg och intyg bifogas i din ansökan. 

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Polismyndighetens belastningsregister.

UPPLYSNINGAR

Cathrine Andersson, enhetschef myndighet LSS, 023 - 829 78

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Christina Johansson, 023 - 821 10

ÖVRIGT

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Arbetsplats
Myntgatan 45

79183 Falun Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Maj 19    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Önskar du ett viktigt arbete där du får möjlighet att göra skillnad för människor varje dag? Vill du ha ett stimulerande och utvecklande arbete?

Då tycker vi att du ska söka tjänsten som LSS-handläggare!

Vi är ett team inom myndighet LSS, i Falu kommun som vill skapa mervärde åt de Falubor som kanske behöver det allra mest. Varje dag gör vi skillnad och du är välkommen att vara en del i teamet.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som LSS-handläggare ansvarar du för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut samt göra uppföljning av beslut för de personer som ansöker om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi på enheten arbetar på ett rättssäkert sätt, är delaktiga i verksamhetens utveckling och bidrar till ett gott samarbete.

I uppdraget ingår kontakter och möten med enskilda personer, brukare, gode män/förvaltare och anhöriga/företrädare. Du kommer även ha ett nära samarbete med både interna som externa aktörer. Gemensamt för alla dessa kontakter är att du lyssnar och inhämtar information som sedan utgör underlag för beslut.

Vi erbjuder ett arbete som är stimulerande och meningsfullt, med möjligheter till kompetenshöjande insatser och vid behov handledning.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Högskoleexamen inom relevant område, företrädesvis som socionom. Socialrätt ska ha ingått i utbildningen.

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS.

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet från handläggning utifrån IBIC.

- Dokumenterad kunskap och erfarenhet kring funktionsnedsättningar.

- Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift på svenska.

- B-körkort. 

Personliga egenskaper

Du som söker behöver vara en trygg och stabil person som kan samarbeta och samspela tillsammans med andra. Du har ett intresse för utveckling och bidrar med nya tankesätt. Det är även viktigt att du är självgående, ansvarstagande och strukturerad.

För att lyckas som LSS-handläggare ser vi även att du har ett intresse för målgruppen och har ett gott bemötande. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram. I arbetet ska du även kunna väga samman information och göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar.

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Treserva.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga ditt examensbevis och andra relevanta betyg i din ansökan. 

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag från Polismyndighetens belastningsregister. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.

UPPLYSNINGAR

Cathrine Andersson, Enhetschef LSS, tel: 023 - 829 78

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Johansson, Vision, tel: 023 - 821 10

Jan Nyberg, SSR, tel: 023 - 821 67

ÖVRIGT

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected].

Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. 

Arbetsplats Visa mindre

Verkställande handläggare

Ansök    Jun 16    Falu kommun    LSS-handläggare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling b... Visa mer
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du vara med att förvalta och utveckla verkställighet för kontaktperson, ledsagning, avlösarservice och kontaktfamilj inom LSS samt kontaktperson för vuxen?

Vi söker en eller fler verkställande handläggare inom LSS och SoL. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att göra skillnad för människor med olika funktionsvariationer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med andra handläggare och chef.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ta emot uppdrag och rekrytera uppdragstagare för att verkställa besluten. Det ingår även att följa upp hur uppdragen fungerar, dokumentera, ta fram statistik och rapportera till IVO. Vi använder Treserva som verksamhetssystem. Resor inom kommunen för att träffa brukare ingår i arbetet.

Organisatioriskt kommer du att finnas på Omvårdnadsförvaltningen, sektion Ordinärt Boende. Du kommer att samarbeta med andra handläggare inom Omvårdnadsförvaltningen samt andra interna sektioner. 

KVALIFIKATIONER
För rollen krävs:

- Socionom, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystem

- B-körkort

- God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i svenska språket

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att planera, organisera och hitta lösningar för att verkställa beslut. Det kräver stort engagemang för målgruppen med olika funktionsvariationer för att etablera kontakter med brukare och uppdragstagare. I arbetet ingår det att samarbeta internt och med externa aktörer.

Meriterande kvalifikationer

- Dokumenterad god kunskap inom LSS som lag

- Kunskap om olika funktionsvariationer

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
En eller flera tillsvidaretjänster på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kopior på betyg och intyg bifogas i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Polismyndighetens belastningsregister.

UPPLYSNINGAR

Helene Sundgren Enhetschef  Tel: 023-860 95.

FACKLIG FÖRETRÄDARE

Christina Johansson Vision, Tel: 023-821 10.

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected].

Kontaktinformation
Helene Sundgren, Enhetschef

Arbetsplats

 Falun Visa mindre