Lediga jobb som Kundtjänstchef i Falun

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Supportchef

Ansök    Sep 16    Ls Jobbet AB    Kundtjänstchef
Vi på Smartsign söker dig som vill ta dig an vår nyskapade roll som supportchef, där du arbetar både operativt och strategiskt för att fortsätta föra oss framåt som företag. Vill du arbeta i en varierande och uppskattad nyckelroll på ett lönsamt, innovativt och växande företag? Då är denna tjänst rätt för dig! Om tjänsten Som supportchef hos Smartsign har du det operativa och övergripande ansvaret för alla supportärenden som kommer in från våra kunder som ... Visa mer
Vi på Smartsign söker dig som vill ta dig an vår nyskapade roll som supportchef, där du arbetar både operativt och strategiskt för att fortsätta föra oss framåt som företag. Vill du arbeta i en varierande och uppskattad nyckelroll på ett lönsamt, innovativt och växande företag? Då är denna tjänst rätt för dig!
Om tjänsten
Som supportchef hos Smartsign har du det operativa och övergripande ansvaret för alla supportärenden som kommer in från våra kunder som verkar inom olika branscher och är såväl nationella som internationella. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva arbetet inom vår support. Du har personalansvar för supportenheten i Borlänge, rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
Vi ser dig som en viktig och ledande resurs i organisationen, där du utöver ledarskapet och det dagliga operativa arbetet även innehar ett strategiskt ansvar. Du verkar för att skapa framtidens supportorganisation genom att äga och efterfölja befintliga processer samt identifiera och implementera nya. Du är drivande i arbetet med hur vi effektiviserar, skapar struktur, automatiserar och förenklar våra processer för att öka kundnöjdhet. I rollen ingår även ansvar för förbättringen av våra instruktionsvideos, FAQ:er och liknande funktioner.
I regel behöver du vara på kontoret i Borlänge minst en dag i veckan, men utöver det erbjuder vi stor flexibilitet kring din placering. Då även personalen du är chef över arbetar mycket hemifrån sker en stor del av ledarskapet på distans.
Om dig
Du som söker har en bakgrund inom service eller support och minst tre års erfarenhet som chef eller i ledande befattning. Har du tidigare varit chef eller ledare på distans så är det starkt meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från teknik- och/eller IT-branschen. Du kan tala och skriva svenska och engelska obehindrat, vårt företagsspråk är engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet, har du även erfarenhet av Microsoft Azure ser vi det som ett plus.
Vi ser att du är driven och har en god förmåga att skapa ordning och struktur, samtidigt som du är flexibel och problemlösande. Som ledare är du lyhörd och drivs av att skapa laganda, engagemang samt motivera dina medarbetare, och du är trygg i hur du kan göra detta även när du leder på distans. Då vi är ett tekniskt företag ser vi det som självklart att du delar vårt intresse för teknik.
Övrig information
Placering är på huvudkontoret i Borlänge men det finns stort utrymme för distansarbete i den mån som passar såväl dig som oss. Tjänsten är heltid med tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 0720-503217 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Varmt välkommen med din ansökan senast 16 oktober, men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Minst tre års erfarenhet som chef eller ledare
Erfarenhet inom service
Obehindrad svenska och engelska, i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande
Erfarenhet av att vara ledare/chef på distans
Erfarenhet från teknik- och/eller IT-branschen
Erfarenhet av Microsoft Azure



Om arbetsgivaren - Smartsign
Smartsign är en av Nordens ledande tillverkare av mjukvara för digital signage, med mer än 20 års erfarenhet och tusentals kunder världen över. Huvudkontoret finns i Sverige, och vi har säljkontor och representation i över 30 länder. Vi har siktet inställt på att bli Europas ledande mjukvaruföretag inom digital signage inom de kommande 3 åren. Visa mindre

Chef kundservice till Biometria

Ansök    Apr 21    Experis AB    Kundtjänstchef
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med fors... Visa mer
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Biometria befinner sig i en spännande och utvecklande fas där vi är i behov av att rekrytera en chef till kundservice. Söker du ett självständigt arbete i en framåtsträvande organisation med förnyelse, förändringsledning och värderingsarbete i fokus? Vill du ta ansvar och vidareutveckla vår supportfunktion. Då kan det här vara något för dig!

Arbetsbeskrivning

Skogsnäringen genomgår just nu stora förändringar. Virkesmätningen är vår grund för att kvalitetssäkra virkesmarknaden samtidigt som digitaliseringen sker på bred front med Biometria som informationsnav. Klimatfrågan sätter skogen i ett nytt fokus där vi kan komma att spela en ny roll med nya erbjudanden byggda på fakta kring skogsbrukets produktion.

Kundservice har som huvuduppgift att ge support, stöd samt utbildning inom våra IT-relaterade tjänster. Det sker genom telefon, epost samt personliga möten. Vårt uppdrag innebär att skapa och upprätthålla goda relationer internt och externt, samt hålla en hög servicenivå utifrån vårt tjänsteutbud. Utifrån kundernas behov anpassar vi vårt erbjudande och stöd. Vidare ansvarar vi för processen för incidenter samt behörighet till våra tjänster. Vi deltar även på mässor och andra kundevenemang.

Som Chef för Kundservice har du personal, budget- och verksamhetsansvar. Du leder, driver och utvecklar verksamheten på en strategisk och operativ nivå. Målstyrning och nyckeltal är viktiga och centrala verktyg. Gruppen består av ca 24 st tjänstespecialister företrädesvis placerade i Sundsvall fördelade inom olika kompetensområden, samt en teamledare. Exempel på områden är redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Tillsammans med teamledaren ansvarar du för den operativa verksamhetsplaneringen för avdelningen. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och du behöver kunna balansera kortsiktiga krav på resultat med långsiktig och hållbara verksamhetsfrågor.

.



Vem är du

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom relevant område eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet från en serviceorienterad verksamhet i kombination av flerårig erfarenhet av ledarskap. Har du dessutom kännedom om processarbete, ITIL ser vi det som meriterande.

Vidare har du flera års erfarenhet av ledarskap inom kundtjänst/service med budget, personal och verksamhetsansvar. Vi lägger även stor vikt vid din erfarenhet av arbete med förändringsledning, kundrelationer och samverkan.

Du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer, och bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt. Du har en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande och tydligt ledarskap, som främjar samarbeten för att hitta nya arbetsformer för att nå målen kring kundnöjdhet. Som person är du prestigelös, lyhörd och tydlig.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl tel 070-3774546, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 30 april.

Fackliga representanter: Lennart Andersson Ledarna, 010-2285324, [email protected], Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 51 16, [email protected], Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39, [email protected] Visa mindre

Support Team Manager / Supportchef till CTEK i Vikmanshyttan

Ansök    Maj 14    Bravura Sverige AB    Kundtjänstchef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos CTEK.

Om företaget:

CTEK har en lång historia och grundades för mer än 20 år sedan då världens första smarta batteriladdare med elektronisk pulsteknik föddes. Allt detta startade i den anrika byn Vikmanshyttan i Hedemora kommun, där huvudkontoret ligger än idag.
CTEK är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet och spetskompetens är kärnan i allt de gör. CTEK utgörs av olika produkter och erbjudanden som faller under två bolag: CTEK E-Mobility AB och CTEK Sweden AB med mottot: Maximising Battery Performance.
CTEK E-Mobility AB är Skandinaviens största producent och utvecklare av lösningar för elbilsladdning med kunder såsom energibolag, laddpunktsoperatörer och fastighetsägare. CTEK Sweden AB arbetar vidare med forskning och utveckling och tar fram ny batteriladdningsteknologi till marknaden. Hit hör olika områden såsom Original Equipment med inbyggda och specialintegrerade komponenter till personbilar, bussar och lastbilar. Det andra området är Aftermarket där man arbetar med lågspänningsladdare. Här ingår små batteriladdare för till exempel bilar, motorcyklar, båtar och lampor samt solpaneler, med en vidd av privat – och företagskunder.
I denna roll utgår du från kontoret i Vikmanshyttan, med 75 drivna och kunniga medarbetare totalt. Här arbetar du tillsammans med och har ansvar för ett växande internationellt team om idag åtta personer.

Arbetsuppgifter:

Som Support Team Manager arbetar du inom organisationen CTEK Sweden AB och områdena Original Equipment och Aftermarket. Detta omfattar primärt integrerade lösningar, DC/DC-laddning och övriga produkter t inom lågspänningssegmentet.
I denna nyskapade roll finns stora möjligheter och variation. Du arbetar både strategiskt och operativt genom att tillsammans med ditt team ta fram fungerande processer samtidigt som du arbetar i den dagliga supporten. Du tar emot samtal och mail från kunder inom olika branscher där du supporterar dem och hittar lösningar gällande teknisk problematik och tillämpning, frågor som ofta är tekniskt komplexa och utmanande. Då CTEK är ett globalt företag och har kunder i över 70 länder tar du del av ärenden från olika delar av världen. Du fördelar ärenden och ser till att dessa tas om hand på bästa sätt. Då CTEK arbetar med att införa Salesforce som nytt CRM-system kommer delar av ditt ansvar vara att delta i och driva implementeringen av detta.
I rollen som Support Team Manager ansvarar du för att skapa rutiner och välfungerande arbetssätt samt implementera KPI’er och målsättningar. Du har det administrativa personalansvaret vilket inkluderar bland annat medarbetarsamtal och lönesättning, coaching och se till att medarbetarna trivs och utvecklas. Rollen inkluderar även ekonomiskt ansvar och budgetering. Ditt team är internationellt och sitter förutom i Sverige även i Tyskland och USA, dit du reser ett par gånger per år.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, till exempel inom elektroteknik
• God ledarskapsförmåga
• Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom batteri- eller elektroteknik. Kanske har du arbetat som projektledare eller arbetsledare
• God system- och datorvana, meriterande med erfarenhet i Salesforce eller SAP
• Erfarenhet av teknisk support
• Hög teknisk kompetens och intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Som person är du driven och engagerad inom både teknisk utveckling och i ditt ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och vet vart du är på väg – även i förändring och i företag med stark tillväxt. Du är både nyfiken och påhittig gällande nya, goda arbetssätt och processer och du hittar lösningar på ett kreativt sätt gällande ärendehantering och personalfrågor.
Du arbetar effektivt och möter deadlines på ett stresståligt sätt med en positiv attityd. Din känsla för service både gentemot kunder och dina kollegor är en naturlig del av din personlighet och du trivs i samarbete med andra. Du uppskattar en omväxlande roll som varvas med både operativt arbete och ledarskap där du får chans att påverka och utveckla både arbetet, dig själv och dina medarbetare!

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Vikmanshyttan eller från annan ort 2-3 dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:support team manager, team manager, supportchef, support, teknik, chef, arbetsledare, ledare, ledarskap, elbilar, batteri, elektroteknik, dalarna, falun, borlänge, vikmanshyttan Visa mindre

Chef Customer Service Department

Motiveras du av att ha en viktig roll på ett framgångsrikt, spännande företag med lång tradition? Är du på jakt efter ett riktigt roligt jobb? Vi på Arctic Paper Grycksbo behöver just nu en samarbetsvillig och kommunikativ person som är beredd att ta sig an rollen som Chef CSD (Customer Service department). Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! CSD har som uppgift att säkerställa bästa möjliga service åt företagets kunder externt och inte... Visa mer
Motiveras du av att ha en viktig roll på ett framgångsrikt, spännande företag med lång tradition? Är du på jakt efter ett riktigt roligt jobb? Vi på Arctic Paper Grycksbo behöver just nu en samarbetsvillig och kommunikativ person som är beredd att ta sig an rollen som Chef CSD (Customer Service department). Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
CSD har som uppgift att säkerställa bästa möjliga service åt företagets kunder externt och internt och till din hjälp har du sex innesäljare i Grycksbo som alla arbetar med att hjälpa våra internationella säljbolag, agenter och kunder med koordinering av order samt andra administrativa uppgifter.
Du kommer att arbeta nära våra säljkontor, men ditt arbete utför du till största delen lokalt vid bruket i Grycksbo. En del resor kan förekomma. Samordning och utveckling av personal och verksamhet är centrala och viktiga delar i arbetet. Ditt ansvar är att driva arbetet på avdelningen utifrån företagets strategi och mål. Du rapporterar till Försäljningsdirektören.
Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter med stora möjligheter att påverka både företagets och din egen framtid.
Du är en erfaren och tydlig ledare med stor integritet. Vi ställer stora krav på affärsmässighet och social kompetens, då du inte bara kommer att jobba med det egna teamet utan också med kunder, kollegor internt och externt inom koncernen samt andra intressenter. Som ledare för säljgruppen är det viktigt att du främjar växande, entusiasmerar och är bra på att organisera.
I grunden har du någon form av högskoleutbildning eller universitetsexamen alternativt längre yrkeserfarenhet. Tidigare erfarenhet från en säljorganisation är nödvändig. Du behärskar obehindrat engelska och svenska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, dagtid, tjänstgöringsgrad 100%.
Urval och intervjuer sker löpande dock vill vi ha din ansökan senast den 30 sept 2021 via www.arcticpaper.com/ledigajobb.
Vid frågor om tjänsten, kontakta Försäljningsdirektör, Jaana Ahlroos, 010-451 8039.
Vid frågor om ansökan, kontakta HR-specialist, Malin Wedholm 010-451 8073.


ARCTIC PAPER S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa. Bolaget producerar bestruket och obestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. I bolaget finns tre pappersbruk: Arctic Paper Munkedals, Sverige, Arctic Paper Grycksbo, Sverige och Arctic Paper Kostrzyn, Polen. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm. Visa mindre

Support Team Manager / Supportchef till CTEK i Vikmanshyttan

Ansök    Maj 4    Bravura Sverige AB    Kundtjänstchef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos CTEK.

Om företaget:

CTEK har en lång historia och grundades för mer än 20 år sedan då världens första smarta batteriladdare med elektronisk pulsteknik föddes. Allt detta startade i den anrika byn Vikmanshyttan i Hedemora kommun, där huvudkontoret ligger än idag.
CTEK är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet och spetskompetens är kärnan i allt de gör. CTEK utgörs av olika produkter och erbjudanden som faller under två bolag: CTEK E-Mobility AB och CTEK Sweden AB med mottot: Maximising Battery Performance.
CTEK E-Mobility AB är Skandinaviens största producent och utvecklare av lösningar för elbilsladdning med kunder såsom energibolag, laddpunktsoperatörer och fastighetsägare. CTEK Sweden AB arbetar vidare med forskning och utveckling och tar fram ny batteriladdningsteknologi till marknaden. Hit hör olika områden såsom Original Equipment med inbyggda och specialintegrerade komponenter till personbilar, bussar och lastbilar. Det andra området är Aftermarket där man arbetar med lågspänningsladdare. Här ingår små batteriladdare för till exempel bilar, motorcyklar, båtar och lampor samt solpaneler, med en vidd av privat – och företagskunder.
I denna roll utgår du från kontoret i Vikmanshyttan, med 75 drivna och kunniga medarbetare totalt. Här arbetar du tillsammans med och har ansvar för ett växande internationellt team om idag åtta personer.

Arbetsuppgifter:

Som Support Team Manager arbetar du inom organisationen CTEK Sweden AB och områdena Original Equipment och Aftermarket. Detta omfattar primärt integrerade lösningar, DC/DC-laddning och övriga produkter t inom lågspänningssegmentet.
I denna nyskapade roll finns stora möjligheter och variation. Du arbetar både strategiskt och operativt genom att tillsammans med ditt team ta fram fungerande processer samtidigt som du arbetar i den dagliga supporten. Du tar emot samtal och mail från kunder inom olika branscher där du supporterar dem och hittar lösningar gällande teknisk problematik och tillämpning, frågor som ofta är tekniskt komplexa och utmanande. Då CTEK är ett globalt företag och har kunder i över 70 länder tar du del av ärenden från olika delar av världen. Du fördelar ärenden och ser till att dessa tas om hand på bästa sätt. Då CTEK arbetar med att införa Salesforce som nytt CRM-system kommer delar av ditt ansvar vara att delta i och driva implementeringen av detta.
I rollen som Support Team Manager ansvarar du för att skapa rutiner och välfungerande arbetssätt samt implementera KPI’er och målsättningar. Du har det administrativa personalansvaret vilket inkluderar bland annat medarbetarsamtal och lönesättning, coaching och se till att medarbetarna trivs och utvecklas. Rollen inkluderar även ekonomiskt ansvar och budgetering. Ditt team är internationellt och sitter förutom i Sverige även i Tyskland och USA, dit du reser ett par gånger per år.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, till exempel inom elektroteknik
• God ledarskapsförmåga
• Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom batteri- eller elektroteknik. Kanske har du arbetat som projektledare eller arbetsledare
• God system- och datorvana, meriterande med erfarenhet i Salesforce eller SAP
• Erfarenhet av teknisk support
• Hög teknisk kompetens och intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Som person är du driven och engagerad inom både teknisk utveckling och i ditt ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och vet vart du är på väg – även i förändring och i företag med stark tillväxt. Du är både nyfiken och påhittig gällande nya, goda arbetssätt och processer och du hittar lösningar på ett kreativt sätt gällande ärendehantering och personalfrågor.
Du arbetar effektivt och möter deadlines på ett stresståligt sätt med en positiv attityd. Din känsla för service både gentemot kunder och dina kollegor är en naturlig del av din personlighet och du trivs i samarbete med andra. Du uppskattar en omväxlande roll som varvas med både operativt arbete och ledarskap där du får chans att påverka och utveckla både arbetet, dig själv och dina medarbetare!

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Vikmanshyttan eller från annan ort 2-3 dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:support team manager, team manager, supportchef, support, teknik, chef, arbetsledare, ledare, ledarskap, elbilar, batteri, elektroteknik, dalarna, falun, borlänge, vikmanshyttan Visa mindre

Support Team Manager / Supportchef till CTEK i Vikmanshyttan

Ansök    Mar 25    Bravura Sverige AB    Kundtjänstchef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos CTEK.

Om företaget:

CTEK har en lång historia och grundades för mer än 20 år sedan då världens första smarta batteriladdare med elektronisk pulsteknik föddes. Allt detta startade i den anrika byn Vikmanshyttan i Hedemora kommun, där huvudkontoret ligger än idag.
CTEK är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet och spetskompetens är kärnan i allt de gör. CTEK utgörs av olika produkter och erbjudanden som faller under två bolag: CTEK E-Mobility AB och CTEK Sweden AB med mottot: Maximising Battery Performance.
CTEK E-Mobility AB är Skandinaviens största producent och utvecklare av lösningar för elbilsladdning med kunder såsom energibolag, laddpunktsoperatörer och fastighetsägare. CTEK Sweden AB arbetar vidare med forskning och utveckling och tar fram ny batteriladdningsteknologi till marknaden. Hit hör olika områden såsom Original Equipment med inbyggda och specialintegrerade komponenter till personbilar, bussar och lastbilar. Det andra området är Aftermarket där man arbetar med lågspänningsladdare. Här ingår små batteriladdare för till exempel bilar, motorcyklar, båtar och lampor samt solpaneler, med en vidd av privat – och företagskunder.
I denna roll utgår du från kontoret i Vikmanshyttan, med 75 drivna och kunniga medarbetare totalt. Här arbetar du tillsammans med och har ansvar för ett växande internationellt team om idag åtta personer.

Arbetsuppgifter:

Som Support Team Manager arbetar du inom organisationen CTEK Sweden AB och områdena Original Equipment och Aftermarket. Detta omfattar primärt integrerade lösningar, DC/DC-laddning och övriga produkter t inom lågspänningssegmentet.
I denna nyskapade roll finns stora möjligheter och variation. Du arbetar både strategiskt och operativt genom att tillsammans med ditt team ta fram fungerande processer samtidigt som du arbetar i den dagliga supporten. Du tar emot samtal och mail från kunder inom olika branscher där du supporterar dem och hittar lösningar gällande teknisk problematik och tillämpning, frågor som ofta är tekniskt komplexa och utmanande. Då CTEK är ett globalt företag och har kunder i över 70 länder tar du del av ärenden från olika delar av världen. Du fördelar ärenden och ser till att dessa tas om hand på bästa sätt. Då CTEK arbetar med att införa Salesforce som nytt CRM-system kommer delar av ditt ansvar vara att delta i och driva implementeringen av detta.
I rollen som Support Team Manager ansvarar du för att skapa rutiner och välfungerande arbetssätt samt implementera KPI’er och målsättningar. Du har det administrativa personalansvaret vilket inkluderar bland annat medarbetarsamtal och lönesättning, coaching och se till att medarbetarna trivs och utvecklas. Rollen inkluderar även ekonomiskt ansvar och budgetering. Ditt team är internationellt och sitter förutom i Sverige även i Tyskland och USA, dit du reser ett par gånger per år.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, till exempel inom elektroteknik
• God erfarenhet av ledarskap
• Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom batteri- eller elektroteknik
• God system- och datorvana, meriterande med erfarenhet i Salesforce eller SAP
• Hög teknisk kompetens och intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Som person är du driven och engagerad inom både teknisk utveckling och i ditt ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och vet vart du är på väg – även i förändring och i företag med stark tillväxt. Du är både nyfiken och påhittig gällande nya, goda arbetssätt och processer och du hittar lösningar på ett kreativt sätt gällande ärendehantering och personalfrågor.
Du arbetar effektivt och möter deadlines på ett stresståligt sätt med en positiv attityd. Din känsla för service både gentemot kunder och dina kollegor är en naturlig del av din personlighet och du trivs i samarbete med andra. Du uppskattar en omväxlande roll som varvas med både operativt arbete och ledarskap där du får chans att påverka och utveckla både arbetet, dig själv och dina medarbetare!

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Vikmanshyttan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support team manager, supportchef, team manager, support, teknik, chef, arbetsledare, ledare, ledarskap, elbilar Visa mindre