Lediga jobb som Försäljningschef i Falun

Se lediga jobb som Försäljningschef i Falun. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falun som finns hos arbetsgivaren.

Försäljningschef

Ansök    Apr 25    Din Bil Sverige AB    Försäljningschef
Låt oss skapa framtidens mobilitet tillsammans!   Din Bil, en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och Volkswagen AG, är en ledande aktör i den svenska bilbranschen med märken som Volkswagen, Audi, Seat, Škoda , CUPRA, Porsche, Volkswagen transportbilar och Europcar . Med 68 anläggningar och cirka 2400 medarbetare i Stockholm, Göteborg, västra Skåne samt Gävleborg-Dalarna erbjuder vi karriärmöjligheter inom försäljning, service, verkstad och administrativ... Visa mer
Låt oss skapa framtidens mobilitet tillsammans!  

Din Bil, en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och Volkswagen AG, är en ledande aktör i den svenska bilbranschen med märken som Volkswagen, Audi, Seat, Škoda , CUPRA, Porsche, Volkswagen transportbilar och Europcar . Med 68 anläggningar och cirka 2400 medarbetare i Stockholm, Göteborg, västra Skåne samt Gävleborg-Dalarna erbjuder vi karriärmöjligheter inom försäljning, service, verkstad och administrativa roller. Vår värdegrund, som betonar driv, integritet och hållbarhet, främjar en inkluderande och dynamisk arbetsplats. Vi satsar på medarbetarutveckling och en hälsosam arbetsmiljö. Om du delar vår vision och har de kvaliteter vi söker, så är du precis den person en vi vill ha ombord. Välkommen till Din Bil!  

Arbetsuppgifter

 

Är du en affärsdriven och relationsinriktad ledare som har ett stort intresse för bilbranschen? Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot hållbar mobilitet!

 

Som Försäljningschef har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla försäljningen av Volkswagen, Seat samt Cupra i Falun.
Du coachar och följer upp dina åtta medarbetare och säkerställer att vi följer vår försäljningsprocess för nya och begagnade bilar, uppnår försäljningsmål samt har en hög kundnöjdhet.
Inspirera säljarnas proaktiva bearbetning av både nya och befintliga kunder oavsett om det sker genom telefon, digitala kanaler, event eller i bilhallen.
Ansvara för att vi lever upp till våra affärsvillkor och att bilhall och hemsida är uppdaterade.
 

Vem är du?  

 

Vi söker dig som har erfarenhet av chef- och ledarskap inom relationsskapande försäljning med goda resultat. Du är driven, engagerad och har en stark kommersiell förståelse samt goda administrativa och analytiska egenskaper.
I ditt arbete är du proaktiv, arbetar långsiktigt och skapar goda relationer där du motiverar dina medarbetare mot gemensamma mål.
Du har avslutad gymnasieutbildning inom t.ex. handel, administration eller ekonomi, meriterande med vidareutbildning. Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift samt har B-körkort.


Vårt erbjudande till dig  

Din Bil är så mycket mer än bara bilar. Genom förmånliga medarbetarerbjudanden och kompetensutveckling vill vi skapa en attraktiv arbetsplats för dig som jobbar hos oss. Läs mer på  Karriär - vårt erbjudande | Din Bil

Friskvård Kollektivavtal Utbildning Personalrabatter Redo för nästa steg?   Vi ser fram emot att veta mer om dig i din ansökan innan sista ansökningsdag 2025-05-25. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Frank Räms Sundén.  Din Bil genomför i samtliga rekryteringar en kontroll av meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning. Din Bil eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet. Visa mindre

Försäljningschef till MidSale

Vi söker dig som har vad som krävs för att leda vårt framgångsrika försäljningsteam. Som försäljningschef på MidSale Consulting ansvarar du över att driva försäljning, utbilda och coacha personal samt säkerställa struktur och resultat. Du kommer att leda ett team som arbetar med uppsökande försäljning mot privatpersoner där din huvudsakliga uppgift är att ständigt höja respektive säljares resultat och ansvara över att teamet når sin månadsbudget. Vi söker ... Visa mer
Vi söker dig som har vad som krävs för att leda vårt framgångsrika försäljningsteam.
Som försäljningschef på MidSale Consulting ansvarar du över att driva försäljning, utbilda och coacha personal samt säkerställa struktur och resultat. Du kommer att leda ett team som arbetar med uppsökande försäljning mot privatpersoner där din huvudsakliga uppgift är att ständigt höja respektive säljares resultat och ansvara över att teamet når sin månadsbudget.
Vi söker dig som:
- Har en naturlig drivkraft och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik
- Har en analytisk förmåga för att kunna göra beslut som leder till bättre resultat
- Kan vara sprallig och glad samtidigt som du kan vara rak och tydlig när det behövs
- Är pedagogisk och kan kommunicera på ett tydligt sätt
- Är flytande i det svenska språket
MidSale Consulting är ett företag som specialiserar sig på försäljning. Vi arbetar med stora och välkända varumärken som vi förmedlar till privatpersoner och företag runtom i hela Sverige. Vi är ca 70 anställda som alla driver mot samma mål – Att bli Sveriges främsta säljbolag. Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö i en tävlingsinriktad kultur där vi lägger stor vikt vid trivsel, personlig utveckling och resultat. Vi erbjuder företagsaktiviteter såsom resor, tävlingar och afterworks. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och förmåner för rätt person, tillsammans med möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Tror du dig vara personen som är redo att ta på sig en utmaning och leda teamet till större framgångar? Skicka in din ansökan idag då vi löpande bearbetar samtliga ansökningar.
Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Borlänge. Du utgår från vårt kontor i Borlänge.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Du skickar in din ansökan via länken:
https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-forsaljningschef-dalarna Visa mindre

Försäljningschef sökes till Nordlo i Falun och Gävle

Ansök    Jul 15    Nordlo Improve AB    Försäljningschef
Är du duktig på att engagera och inspirera dina kollegor? Har du erfarenhet av aktiv tjänsteförsäljning, kundplanshantering och kvalitetssäkring? Då kan det här vara rollen för dig! Just nu söker vi en driven försäljningschef som vill ta Nordlo Falun & Gävle till nästa nivå. Om Nordlo Vi är IT-partnern som sätter våra medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar h... Visa mer
Är du duktig på att engagera och inspirera dina kollegor? Har du erfarenhet av aktiv tjänsteförsäljning, kundplanshantering och kvalitetssäkring? Då kan det här vara rollen för dig! Just nu söker vi en driven försäljningschef som vill ta Nordlo Falun & Gävle till nästa nivå.

Om Nordlo

Vi är IT-partnern som sätter våra medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.



Dina kollegor

Hos Nordlo jobbar du på en spännande arbetsplats med stora möjligheter till utveckling. Vi har en kultur där alla kollegor hjälps åt och det finns alltid stöttning att få om man behöver det. Nordlos framgång bygger på människor som alla delar en passion för IT och digitala lösningar som har kraft att förändra samhället.

Vår säljavdelning i Falun & Gävle består idag av 9 personer uppdelat i olika inriktningar och områden. Vi strävar alltid efter att arbeta nära varandra, trots inriktning och distans, med högt i tak och ett stort engagemang.



Om din roll

För den aktuella tjänsten söker vi en affärsinriktad operativ försäljningschef som dels ska leda försäljningsarbetet på Nordlo Falun & Gävle och dels utveckla samarbetet med nya och befintliga kunder. I rollen som operativ försäljningschef på Nordlo Falun & Gävle kommer du att ansvara för att driva försäljningen i närområdet för verksamheten.

Du kommer att leda och driva ett team av erfarna säljare där du ansvarar för att nå de finansiella försäljningsmålen. Du ska även ansvara för att utveckla affärsområdet i linje med företagets strategi och vision. Förutom att ansvara för säljarna kommer du själv att arbeta med försäljning. I försäljningsarbetet ingår att identifiera möjligheter hos nya och befintliga kunder samt identifiera och utveckla relationer med beslutsfattare hos befintliga kunder. Arbetet utgår ifrån kontoren i Falun & Gävle där vi ser att kommunikation med kund förs via telefon, dator och givet kundbesök.

I rollen kommer du ha direkt kommunikation med kunder gällande både aktuella och kommande upphandlingar. Du kommer att hantera förhandlingar med nyckelkonton och förbereda tekniska/kommersiella underlag till kunder. Du förväntas även agera sammanhållande i kontakterna med kund för nya projekt/order. Du kommer också att arbeta med de tekniska avdelningarna och föra en tät dialog för att kvalitetssäkra leveransen av våra tjänster.

Du genomför regelbunden rapportering av försäljnings- och utvecklingsaktiviteter, kundutveckling och eventuella problem som kan äventyra målen. Du deltar även i tekniska möten med kunderna.



Du är/har

För att lyckas i rollen tror vi att nedan egenskaper är fördelaktiga:

- Erfarenhet av tjänsteförsäljning inom IT eller liknande affärsområde
- Ett driv för din egen och gruppens utveckling
- Ett resultatorienterat arbetssätt
- God förmåga att följa upp och kvalitetssäkra din och andras försäljning
- En god förståelse av kundutveckling
- Duktig att arbeta utifrån given budgetplan
- Erfarenhet av upphandlingar

Vi ser gärna att du arbetat med liknande roll i några år. Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan relevant erfarenhet inom området.

För tjänsten krävs att du har B-körkort samt behärskar svenska flytande i tal och skrift.



Naturligtvis Nordlo

För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.

Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:

- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskapEn god balans mellan arbetstid och fritid

Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.

Är du vår nästa Försäljningschef? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Försäljningschef

Om oss Är du duktig på att engagera och inspirera dina kollegor? Har du erfarenhet av aktiv tjänsteförsäljning, kundplanshantering och kvalitetssäkring? Då kan det här vara rollen för dig! Just nu söker vi en driven försäljningschef som vill ta Nordlo i Falun till nästa nivå. Vi är en IT-partner som sätter både medarbetare och kunder i fokus. Vår framgång bygger på våra medarbetares engagemang och passion för hållbara lösningar som gör skillnad. Vi tror p... Visa mer
Om oss
Är du duktig på att engagera och inspirera dina kollegor? Har du erfarenhet av aktiv tjänsteförsäljning, kundplanshantering och kvalitetssäkring? Då kan det här vara rollen för dig! Just nu söker vi en driven försäljningschef som vill ta Nordlo i Falun till nästa nivå.

Vi är en IT-partner som sätter både medarbetare och kunder i fokus. Vår framgång bygger på våra medarbetares engagemang och passion för hållbara lösningar som gör skillnad. Vi tror på att goda idéer kan komma från alla delar av organisationen och vill skapa en miljö där allt känns möjligt. Med en decentraliserad organisationsmodell och delegerat beslutsmandat ger vi dig möjlighet att driva både din egen och kundens utveckling för att nå din fulla potential.

På Nordlo gör vi jobbet tillsammans, med hjärtat och med målet att skapa verkligt affärsvärde för våra kunder. Med cirka 1000 medarbetare på över 40 orter i Sverige och Norge, och en omsättning på 2,1 miljarder SEK, är vi en växande och dynamisk organisation. Här hittar du en arbetsplats fylld av möjligheter, där en stöttande kultur och gemensam passion för IT och digitala lösningar driver oss framåt och bidrar till att förändra samhället.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en affärsinriktad försäljningschef som ska leda försäljningsarbetet och utveckla samarbetet med nya och befintliga kunder. I rollen som försäljningschef på Nordlo i Falun kommer du att ansvara för att driva försäljningen i närområdet för verksamheten.

Du kommer att leda och driva ett team av erfarna säljare där du ansvarar för att gruppen ska nå de finansiella försäljningsmålen. Du ska även ansvara för att utveckla affärsområdet i linje med företagets strategi och vision. Förutom att ansvara för säljarna kommer du själv att arbeta mot uppsatta försäljningsmål. I försäljningsarbetet ingår att hitta affärsmöjligheter hos nya kunder samt identifiera nya affärer och utveckla relationer med beslutsfattare hos befintliga kunder. Vi arbetar efter Nordlos Samverkansmodell och agerar alltid efter våra värderingar: Vi arbetar tillsammans, Vi agerar med hjärtat och Vi skapar affärsvärde. Du genomför regelbunden rapportering av försäljnings- och utvecklingsaktiviteter, kundutveckling och eventuella problem som kan äventyra målen till COO.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att vissa egenskaper och erfarenheter är särskilt fördelaktiga. Du bör ha erfarenhet av tjänsteförsäljning inom IT eller ett liknande affärsområde samt ett starkt driv för både din egen och gruppens utveckling. Du är en erfaren ledare som gillar ett resultatorienterat arbetssätt och du har god förmåga att följa upp och kvalitetssäkra både din egen och andras försäljning. Vidare är en god förståelse för kundutveckling och skicklighet i att arbeta utifrån en given budgetplan avgörande. Erfarenhet av upphandlingar är också meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll under några år och att du har en väl dokumenterad utbildning eller annan relevant erfarenhet inom området. För att kunna utföra tjänsten krävs det dessutom att du har B-körkort och att du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Vi ser digitalisering som ett mänskligt hantverk där vi tillsammans skapar hållbar tillväxt och rustar organisationer för framtiden. Vår framgång bygger på medarbetarnas passion och drivkrafter, och vi värdesätter ditt välmående högt. Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas, samarbeta nära kollegor och uppleva ett starkt ledarskap – allt med balans mellan arbete och fritid. Vill du veta mer om oss, våra kundcase och medarbetare? Besök vår hemsida!

Ansökan
Är du vår nästa Försäljningschef? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då ansökningarna hanteras löpande. I denna rekrytering samarbetar Nordlo med Clockwork Bemanning och rekrytering AB. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 21 januari. Vid frågor kring tjänsten kontakta chefsrekryterare Anna Andersson 070-821 53 18. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäljningschef till spännade företag!

Vi söker dig som har vad som krävs för att leda vårt framgångsrika försäljningsteam. Som försäljningschef på MidSale Consulting ansvarar du över att driva försäljning, utbilda och coacha personal samt säkerställa struktur och resultat. Du kommer att leda ett team som arbetar med uppsökande försäljning mot privatpersoner där din huvudsakliga uppgift är att ständigt höja respektive säljares resultat och ansvara över att teamet når sin månadsbudget. Vi söker ... Visa mer
Vi söker dig som har vad som krävs för att leda vårt framgångsrika försäljningsteam.
Som försäljningschef på MidSale Consulting ansvarar du över att driva försäljning, utbilda och coacha personal samt säkerställa struktur och resultat. Du kommer att leda ett team som arbetar med uppsökande försäljning mot privatpersoner där din huvudsakliga uppgift är att ständigt höja respektive säljares resultat och ansvara över att teamet når sin månadsbudget.
Vi söker dig som:
- Har en naturlig drivkraft och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik
- Har en analytisk förmåga för att kunna göra beslut som leder till bättre resultat
- Kan vara sprallig och glad samtidigt som du kan vara rak och tydlig när det behövs
- Är pedagogisk och kan kommunicera på ett tydligt sätt
- Är flytande i det svenska språket
MidSale Consulting är ett företag som specialiserar sig på försäljning. Vi arbetar med stora och välkända varumärken som vi förmedlar till privatpersoner och företag runtom i hela Sverige. Vi är ca 70 anställda som alla driver mot samma mål – Att bli Sveriges främsta säljbolag. Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö i en tävlingsinriktad kultur där vi lägger stor vikt vid trivsel, personlig utveckling och resultat. Vi erbjuder företagsaktiviteter såsom resor, tävlingar och afterworks. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och förmåner för rätt person, tillsammans med möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Tror du dig vara personen som är redo att ta på sig en utmaning och leda teamet till större framgångar? Skicka in din ansökan idag då vi löpande bearbetar samtliga ansökningar.
Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Borlänge. Du utgår från vårt kontor i Borlänge.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Försäljningschef

Ansök    Sep 14    Din Bil Sverige AB    Försäljningschef
Är du en affärsdriven och relationsinriktad person som har ett stort intresse för bilbranschen? Nu söker vi en Försäljningschef till vår anläggning i Falun där du får vara med på resan mot hållbar mobilitet! Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett gener... Visa mer
Är du en affärsdriven och relationsinriktad person som har ett stort intresse för bilbranschen? Nu söker vi en Försäljningschef till vår anläggning i Falun där du får vara med på resan mot hållbar mobilitet!

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår  karriärsida .

Om tjänsten

Som Försäljningschef har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla försäljningen av Volkswagen och Seat i Falun. Det innebär att du coachar säljteamet samt fördelar arbetet genom att skapa delaktighet för att uppnå anläggningens försäljningsmål och god kundnöjdhet. Bilbranschen genomgår just nu en spännande utveckling med elektrifiering och nya köpmönster i en alltmer digitaliserad kundresa vilket innebär förändrade arbetssätt. Därför söker vi dig som är en trygg ledare i förändringsarbete och kan hantera många processer samtidigt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av chef- och ledarskap och dokumenterat goda försäljningsresultat från en kundfokuserad verksamhet. Du har en godkänd gymnasieutbildning där relevant vidareutbildning är meriterande. I ditt arbete är du proaktiv, arbetar långsiktigt och skapar goda relationer. Du har en stark kommersiell förståelse, goda administrativa kunskaper och uttrycker dig obehindrat i såväl tal som skrift i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet från fordonsbranschen är det meriterande.

Personliga egenskaper

Du är en trygg person och ledare med ett eget driv där du har förmåga att motivera dina medarbetare mot gemensamma mål. Med energi ser du till att få saker att hända och du trivs med att bygga goda relationer på alla nivåer i verksamheten. Du har en god affärsförståelse och kan med lätthet anta ett helhetsperspektiv. Din personlighet kännetecknas av en positiv inställning, en god struktur och ett stort engagemang. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har en förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete, likväl förmåga att växla mellan olika uppgifter.

Ansökan

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan direkt då urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kontakta rekryterande chef.

Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter det kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Product Line Manager till Ovako Hofors

Om oss Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Vårt stål möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Vår hållbarhetsambition är hög. Vår produktion är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Vi är ett dotterbolag till Sanyo S... Visa mer
Om oss
Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Vårt stål möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Vår hållbarhetsambition är hög. Vår produktion är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Vi är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en medlem av Nippon Steel Corporation, en av världens största stålproducenter.
Ovako erbjuder den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. Hos Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsyftande arbetsplats med högt i tak, god kamratanda och stor organisatorisk drivkraft.
År 2020, var Ovako först i världen att genomföra ett framgångsrikt fullskaleförsök med vätgas som bränsle där testet visade att det är möjligt att i fullskalig produktion värma stål med vätgas. Ovako bygger nu Sveriges största vätgasanläggning i Hofors som kraftigt kommer att minska koldioxidutsläppen från vår stålproduktion.

Nu söker vi en Product Manager till Ring-sidan.

Dina arbetsuppgifter
Som Product Line Manager får du möjlighet att arbeta globalt med vårt säljarbete, närmast tillsammans med ditt team på två Account Managers. Här jobbar du operativt, både nära kunden och våra säljbolag runtom i världen samtidigt som vi behöver din strategiska förmåga. Du kommer arbeta med att utveckla lämpliga tillvägagångsätt för att hitta konkurrenskraftiga lösningar för att möta våra kunders behov. Till detta hör att hålla koll på vår försäljningsutveckling och hålla sig uppdaterad med marknaden. Vi vill ha din hjälp att utveckla våra affärer!

I arbetsuppgifterna ingår också att stödja säljbolag och internt vid produktlansering och marknadsföring samt genomföra förhandlingar med såväl affärsmässigt som tekniskt innehåll. I rollen finns ett budgetansvar för volym och lönsamhet. Till din hjälp finns ledningsgrupp, dina medarbetare och kollegor i samma roll på övriga produktområden.

Din profil
I rollen som Product Line Manager trivs du som enkelt bygger relationer med kollegor och andra samarbetspartners och målinriktat når resultat genom ditt sätt att samverka. Du har förmåga att jobba strukturerat och är van att jobba självständigt. Vi söker en lyhörd men samtidigt resultatinriktad ledare som vill leda mot gemensamma mål. Vi tror att du i grunden är entreprenören som får motivation av att skapa nya affärsmöjligheter.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvat via arbetslivet. Vidare ser vi att du har några års erfarenhet av arbete inom internationell koncern och/eller försäljning av business-to-business. Vi värdesätter din ledarerfarenhet med personalansvar. Då Ovako är en internationell koncern är goda kunskaper i engelska ett krav då interna som externa möten kan ske på engelska.

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering & Bemanning. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast den 12 mars. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Andersson på 070-821 53 18 eller via mail: [email protected]

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Visa mindre

Säljchef

Har du en passion för ledarskap, utbildning och försäljning, uppvärmning för hemmet, elförbrukning och besparing samt att alltid ge anställda bästa stödet. Då är det dig vi söker som ledare till Kaminvärme. Arbetsbeskrivning I rollen som säljchef är det din uppgift att säkerställa att våra säljare får utbildning och support i sitt dagliga arbete. Det ska vara en upplevelse att vara anställd hos Kaminvärme och utvecklande hela tiden. Därför arbetar vi med i... Visa mer
Har du en passion för ledarskap, utbildning och försäljning, uppvärmning för hemmet, elförbrukning och besparing samt att alltid ge anställda bästa stödet. Då är det dig vi söker som ledare till Kaminvärme.
Arbetsbeskrivning
I rollen som säljchef är det din uppgift att säkerställa att våra säljare får utbildning och support i sitt dagliga arbete. Det ska vara en upplevelse att vara anställd hos Kaminvärme och utvecklande hela tiden. Därför arbetar vi med interna utbildningar där fokus är utveckling för den enskilda individen. Din viktigaste uppgift är att vara aktivt stödjande för våra säljare ute på fält samt att se till att ditt team alltid har bemanning och bästa förutsättningar att lyckas. Rekrytering är en viktig roll för dig när du själv avgör vilka du vill satsa på i rekryteringsfasen.
Vi får våra kunder genom annonsering, mässor, marknader och distriktsbearbetning när vi går och knackar på hos grannar på de områden vi monterat. Hos oss kan du räkna med många trevliga kaffestunder nu när frågan kring el och uppvärmning är högintressant för varje fastighetsägare. Tjänsten är 100% och en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning).
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du mål och serviceinriktad samt brinner för ledarskap och försäljning. Du tycker om att arbeta i team samt att uppnå mål genom samarbete och drivande ledarskap. Vi tror att du har ett brinnande intresse för individens utveckling samt för de produkter vi säljer. Du bör ha gedigen erfarenhet från försäljning och ledarskap. Du har en utpräglad vilja och förmåga att ta ansvar och tycker om att arbeta i ett högt tempo samt lära dig nytt. Vi tror även att du är pigg, glad, initiativrik samt är en tävlingsmänniska som är inställd på att arbeta en del kvällar och även någon helg. Har du utbildning med inriktning mot bygg är det meriterande.
Vad kan Kaminvärme erbjuda dig?
Som säljchef hos oss får du en rolig ledarroll med stor möjlighet till utveckling och hög inkomst. Du får anställning hos en aktör som satsar på tillväxt inom uppvärmning och besparing för att ta en stor marknadsandel inom segmentet. Hos oss får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv mot uppsatta mål. Vi satsar mycket på din personliga utveckling när du går igenom vår ledarskap, sälj- och produktskola som lär ut ledarskap inom försäljning och besparing för fastigheter från grunden. Vårt mål är att få dig att bli ditt bästa jag hos oss, därför individ anpassas även utbildningen utifrån din nuvarande kompetens.
Vi som arbetar på Kaminvärme värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst i alla åldrar.
Kaminvärme
Vi är ett nystartat företag men med stor erfarenhet från branschen. Vi har som mål att ta en stor marknadsandel inom segmentet besparing och trygg uppvärmning. Vi tror på att spara energi genom det enkla och traditionella sättet pellets och vedeldning i kombination med värmepumpar. Vi står för nyckelfärdiga montage där vi hanterar allt från order med bygganmälan, dokumentation och montage hela vägen till en slutbesiktning. Våra kunder upplever en stor trygghet och mysfaktor samtidigt som de får hög besparing och har trygg uppvärmning i den osäkra elmarknaden vi lever med idag. Vi hjälper våra kunder tillbaka till det som förut var helt naturligt i var mans hem, en trygg värmande kamin.
Är du intresserad?
För frågor eller funderingar vänligen kontakta [email protected] eller ring honom på 0702016333.
Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2023-05-22. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Att du snabbt kan vara tillgänglig för tjänsten är en fördel.
Tilltänkt startdatum 2023-06-12
I våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell.
Vi ser fram emot din ansökan!
Jörgen Visa mindre

Chef Företag Special

Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfa... Visa mer
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Vi söker nu en erfaren ledare som brinner för relationer, försäkring och försäljning.
Om jobbet
Företag Special är en avdelning där vi samlat olika kompetenser som tillsammansans med hela affärsområde företag driver vår företagsaffär framåt. På avdelningen arbetar Underwriters med prissättningsfrågor samt försäljning av sakförsäkring genom försäkringsförmedlare, Riskingenjörer som arbetar med EML-sättning och besiktningar hos våra kunder, en administratör som jobbar med framför allt motorförsäkringar samt en process- och kvalitetsansvarig som säkerställer att hela affärsområdet följer de processer och regler som styr vår verksamhet. Som Chef för Företag Special kommer du ägna mycket tid åt ledarskapsfrågor, du coachar, stöttar och hjälper dina medarbetare i det dagliga arbetet. Vidare så fördelar du arbetsuppgifterna mellan medarbetarna och ser till att ni tillsammans når era gemensamma och individuella mål. En annan viktig arbetsuppgift är att samverka mellan avdelningar och att utveckla affären tillsammans med övriga chefer inom Affärsområde Företag och hålla ihop verksamheten i en regelstyrd bransch
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För oss är det viktigt att du är en erfaren ledare med ett stort intresse för människor och relationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från försäkringsbranschen och har du Sak-diplom är det meriterande. Vidare tror vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt att du har b-körkort. 
Som Chef för Företag Special är det viktigt att du etablerar trovärdighet och förtroende likväl hos medarbetare som kunder. Du förmedlar energi och låter inte förändringar eller tuffa situationer påverka din positiva inställning. Du har även förmågan att motivera andra genom att du främjar andras idéer och delar med dig av din egen expertis. Att samarbeta över gränser är en självklarhet för dig då du värdesätter att tillsammans uppnå mål på ett affärsmässigt sätt. Vidare är det viktigt att du som ledare är lösningsorienterad, är öppen samt lyhörd och ser feedback som ett viktigt verktyg. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och kompetens.
Om oss
På Företag Special är vi idag tio medarbetare som arbetar främst med större företagskunder och är ett stöd till övriga avdelningar inom Affärsområde Företag. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Mer information
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du komma att få genomföra ett test.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Johan Hellrup, Affärsområdeschef företag, 023-930 94
Lokala fackliga företrädare: Fredrik Pöllänen, Forena, 023-930 34.
Sista ansökningsdag: 2022-01-23 
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna Visa mindre

Försäljningschef Dalarna

Företagsinformation Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget. Koncernen består av fyra företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB, Brandt Fordon AB och Brandt Båt AB. Koncernen har 25 anläggningar och finns på 17 orter. Vi är idag ca 600 anställda. Till hösten fortsätter koncernen att växa genom förvärv av tre anrika företag i Dalarna, Mora Bil & Traktor AB (Ford i Mora), Hedemora Bi... Visa mer
Företagsinformation
Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget.

Koncernen består av fyra företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB, Brandt Fordon AB och Brandt Båt AB. Koncernen har 25 anläggningar och finns på 17 orter. Vi är idag ca 600 anställda.
Till hösten fortsätter koncernen att växa genom förvärv av tre anrika företag i Dalarna, Mora Bil & Traktor AB (Ford i Mora), Hedemora Bilforum AB (Ford i Hedemora) och Bilfocus i Dalarna AB (Ford och Hyundai i Falun).

Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses.

Tjänstebeskrivning
Med tanke på stundande expansion söker nu Brandt en regional försäljningschef med ansvar över anläggningarna i Falun, Mora och Hedemora. Vi letar efter en person som drivs av att leda och utveckla sig själv och andra framåt inom försäljning. 
Tjänsten innefattar att organisera och leda försäljningsavdelningarna på nämnda orter samt genom ett coachande arbetssätt motivera och stötta säljarna. I rollen kommer man aktivt medverka i att utveckla verksamheten och delta i anordnade utbildningar och informationsträffar.
Dialog och samarbete med våra leverantörer och partners kommer även detta vara en viktig del i rollen. 

Utöver ledarskapet innefattar tjänsten även egen försäljning av företagets produkter. Man kommer utöva allt från proaktiv kundbearbetning, både genom att boka och genomföra egna möten med lokala bolag men även genom att bistå säljarna som extra resurs vid säljarnas företagsbesök, till att närvara vid lokala marknadsevent.

Kvalifikationer
- Körkort är ett krav.
- Vi ser gärna att du har god lokalkännedom och tidigare erfarenhet av försäljning, gärna inom bilbranschen, med resultatmål.
- Du är en lagspelare som trivs med att tillsammans i grupp jobba mot uppsatta mål.
- Tidigare ledarerfarenheter ur chefsposition ses som meriterande.
- Du drivs av att göra affärer och att har ett starkt fokus på resultat och nöjda kunder.
- Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har alltid en affärsmöjlighet i åtanke.
- Du är ansvarstagande med god känsla för att skapa samarbete.
- Du är strukturerad och uppskattar rutiner och processer samt eget ansvar.
- Tidigare erfarenhet av proaktivt uppsökande försäljning och mötesbokningar ses som en merit.

Villkor
- Fastanställning
- Fast lön men med resultatstyrd del
- Tjänsten är på heltid med utgångspunkt från anläggningen i Falun
- Tillträde efter överenskommelse Visa mindre

Branch Manager till Randstad

Ansök    Okt 8    Randstad AB    Försäljningschef
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad och entusiasmerande kontorsansvarig “Branch Manager” till vårt kontor i Falun. Som Branch Manager för kontoret så kommer du tillsammans med våra skickliga kollegor på orten driva tillväxt och att utveckla och stärka vår rekryterings- och bemanningsaffär för att fortsätta befästa Randstad som den ledande aktören på den svenska marknaden.  Varför ska du jobba hos oss? På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad och entusiasmerande kontorsansvarig “Branch Manager” till vårt kontor i Falun. Som Branch Manager för kontoret så kommer du tillsammans med våra skickliga kollegor på orten driva tillväxt och att utveckla och stärka vår rekryterings- och bemanningsaffär för att fortsätta befästa Randstad som den ledande aktören på den svenska marknaden. 

Varför ska du jobba hos oss?

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. 
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/  

https://youtu.be/3sulmF9R9OY 



Ansvarsområden
 I denna roll så kommer du att ha såväl försäljnings- som budget-, resultat- och personalansvar.
Att leda och coacha dina medarbetare på ett inspirerande sätt är en viktig del av ditt uppdrag, men du kommer också arbeta operativt med bemanning och/eller rekrytering. Utöver detta har du ett eget säljansvar och ansvarar också för att kontinuerligt driva säljaktiviteter, generera nya affärer och skapa nya affärsmöjligheter för både dig och ditt team. 

Viktigt är också att säkerställa ett enhetligt arbetssätt med gemensamma system och processer för att hela tiden skapa förutsättningar för våra kollegor att leverera tjänster i världsklass!
Du kommer att ingå i den regionala ledningsgruppen och kommer tillsammans med kollegorna i regionen ha en betydelsefull roll i att fortsatt befästa Randstad Sweden som den ledande aktören på marknaden genom att skapa en stark säljkultur och aktivt bidra till att kontinuerligt utveckla verksamheten. 

Rollen omfattar en heltidsanställning och du kommer att vara anställd på kontoret i Falun. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/ affärschef eller säljare och dokumenterat goda resultat och gedigen kunskap om vår bransch och affär. 

Vi ser att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv. Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift.  Körkort är ett krav. 

Personliga egenskaper:

Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:

•  Analytisk och har ett utpräglat sinne för affärer och ett holistiskt förhållningssätt till kunder och medarbetare, som hjälper dig att förstå vilka insatser och initiativ som leder till ökad kvalitet och tillväxt. 

•  Vi tror också att du är en uthållig, resultatinriktad och modig ledare som agerar förebild för dina medarbetare genom att efterleva och marknadsföra våra kärnvärden: - To know, to serve, to trust, simultaneous promotion of all interest och striving for perfection

•  Genom lyhördhet och djup förståelse för våra kunder och deras verksamheter gör du och dina medarbetare affärer med kunden och kandidatens bäst i åtanke. Du är också en coachande och utvecklande ledare som tror på aktivt arbete med performance management. Du ser och förstår dina medarbetare och deras drivkrafter, och utmanar dem att växa och utvecklas genom öppet ledarskap och en levande feedbackkultur. Din framgång kommer även att vara beroende av att knyta interna som externa kontakter för att göra skillnad.




Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 november. Vänligen notera att vi gör ett löpande urval i processen. och att den kan komma att tillsättas innan detta datum.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Försäljningschef till Falu Rödfärg

Ansök    Feb 19    Stora Enso AB    Försäljningschef
Med stolthet mot framtiden Falu Rödfärg är modernt i alla tider. Det är Sveriges mest beprövade utomhusfärg som pryder allt från slott och torp till arkitektritade villor. Våra röda stugor är en självklar del av bilden av Sverige i dag och i framtiden. Falu Rödfärg är ett av Sveriges äldsta varumärken och är en självständig del av Stora Enso-koncernen. Med kontor och produktion precis vid Falu gruva påminns vi varje dag om den tradition och det kulturarv... Visa mer
Med stolthet mot framtiden


Falu Rödfärg är modernt i alla tider. Det är Sveriges mest beprövade utomhusfärg som pryder allt från slott och torp till arkitektritade villor. Våra röda stugor är en självklar del av bilden av Sverige i dag och i framtiden.
Falu Rödfärg är ett av Sveriges äldsta varumärken och är en självständig del av Stora Enso-koncernen. Med kontor och produktion precis vid Falu gruva påminns vi varje dag om den tradition och det kulturarv vi förvaltar och förnyar.
Vill du vara med och föra århundraden av kunskap och stolthet in i framtiden? Ta chansen och sök tjänsten som Falu Rödfärgs nya försäljningschef!


Arbetsuppgifter
Som försäljningschef ansvarar du för att leda och utveckla försäljningsverksamheten på Falu Rödfärg. Du leder marknad/säljteamet med uppgift att utveckla kundrelationer, utforma försäljningsstrategier och agera på dessa.


Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av att förstå våra kunders behov, skapa relationer och känslan för varumärket. Du har passion för att leda team och utveckla affärer och människor. Som ledare har du förmågan att ge energi och inspirera din omgivning men också att skapa struktur i arbetet. Du har akademisk examen och flerårig relevant erfarenhet inom försäljning, marknad och ledarskap. Du behärskar engelska.
Stämmer det här in på dig och du vill vara med Falu Rödfärg in i framtiden ta chansen och sök tjänsten!


Frågor kring tjänsten
Martin Jansson, VD Falu Rödfärg, svarar gärna på dina frågor,
070 658 56 58.
Välkommen med din ansökan via Stora Ensos online-system, https://www.storaenso.com/en/careers! Observera att ändra språkinställningen till svenska då du kommer till vår jobblista.
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 20 mars 2020. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. Vi accepterar endast ansökningar som lämnats in via vårt rekryteringssystem.


You are the opportunity. Join us.
www.storaenso.com/en/careers


Som en del i bioekonomin är Stora Enso en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Bland våra kunder finns förpackningstillverkare, varumärkesägare, pappers- och kartongtillverkare, förlag och tidningar, detaljhandlare, tryckerier, konverteringsföretag, snickerier och byggföretag. 
Våra fiberbaserade material är förnybara och återvinningsbara. Våra produkter erbjuder miljövänliga alternativ till fossilbaserade produkter och andra ej förnybara material. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon.
Vi gör vårt yttersta för att använda hela trädet till våra produkter samt bioenergi. Vi arbetar för koldioxidneutralitet i vår produktion i så stor utsträckning som det är tekniskt och kommersiellt möjligt. Vi förespråkar och praktiserar ett hållbart skogsbruk och arbetar för att säkerställa att fler träd planteras än vad som avverkas.
Stora Enso har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder. Omsättningen uppgick år 2018 till 10,5 miljarder EUR och det operativa rörelseresultatet till 1,3 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R).
Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Visa mindre

Kundgruppchef

Ansök    Jul 4    Riksbyggen    Försäljningschef
Anser du dig vara en affärsmässig person som besitter utmärkta försäljningsegenskaper? Drivs du av att få arbeta med ett helhetsperspektiv och uppsatta mål? Riksbyggen i Dalarna går en mycket spännande framtid tillmötes och söker nu dig som vill ta dig an ditt livs roligaste utmaning som kundgruppchef Borstadsrättsföreningar (BRF). Har du dessutom ett intresse för bostadsfrågor? Då kan jobbet vara något för dig! Att jobba som kundgruppchef Bostadsrättsför... Visa mer
Anser du dig vara en affärsmässig person som besitter utmärkta försäljningsegenskaper? Drivs du av att få arbeta med ett helhetsperspektiv och uppsatta mål? Riksbyggen i Dalarna går en mycket spännande framtid tillmötes och söker nu dig som vill ta dig an ditt livs roligaste utmaning som kundgruppchef Borstadsrättsföreningar (BRF). Har du dessutom ett intresse för bostadsfrågor? Då kan jobbet vara något för dig!

Att jobba som kundgruppchef Bostadsrättsföreningar
I den här rollen kommer du framförallt att ha ett övergripande ansvar för merförsäljning mot befintliga och nya kunder i Dalarna. Som kundgruppchef har du personalansvar för en kundansvarig som tillsammans med dig arbetar proaktivt för att utveckla samarbetet med befintliga samt införsäljning mot nya kunder. Du ansvarar för ett antal bostadsrättsföreningar där du arbetar affärsmässigt och stärker och utvecklar kundnöjdhet och merförsäljning. Du kommer att skapa nya kundrelationer och kundanpassade lösningar utifrån Riksbyggens totala tjänsteutbud samt upprättar offerter och avtal. I ett nära samarbete med förvaltare, ekonomer, energiingenjörer, drifttekniker, fastighetsskötare och lokalvårdare ansvarar du för att säkerställa en hög kundnöjdhet och lönsamhet i uppdragen. I ditt uppdrag som chef skapar du en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydligt samtidigt som du skapar förutsättningar för medarbetare att utvecklas och ta eget ansvar.

För att fånga upp nya behov och utveckla samarbetet med kunderna innebär ditt arbete att du ibland deltar i olika bostadsrättsföreningars styrelsemöten. Du rapporterar till marknadsområdeschefen i Dalarna och ingår i ledningsgruppen.

Den vi söker
Det här jobbet passar dig som är kundorienterad, kommunikativ, lyhörd och ansvarsfull. Du är en naturlig ledare och kan forma ett arbetsklimat som skapar engagemang och motivation genom långsiktiga mål. Du har mycket goda kunskaper inom försäljningsarbete med ett stort kundfokus och en genuin känsla för service. Du tycker om att möta både kunder och kollegor i ditt arbete och som person är du inspirerande och ambitiös, du motiveras av att utveckla verksamheter och skapa förutsättningar att nå förväntat resultat.

Vidare söker vi dig som:

* har en lämplig akademisk utbildning eller motsvarande flerårig erfarenhet inom företagsekonomi, marknadsföring och försäljning
* har vana att genomföra och driva avtalsförhandlingar
* har ledarerfarenhet med resultat- och verksamhetsansvar
* har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
* har B-körkort

Det är meriterande om du:

* arbetat inom fastighetsbranschen
* har kunskap om hur en bostadsrättsföring fungerar00
* arbetat med upphandling, försäljning och marknadsföring

Vad kan Riksbyggen i Dalarna erbjuda dig?
Riksbyggen i Dalarna är en arbetsgivare som månar om sina anställda genom att bland annat erbjuda en coachande miljö där medarbetarnas personliga utveckling har hög prioritet. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta med erfarna och hjälpsamma kollegor som har roligt tillsammans på jobbet.

Sök tjänsten i dag!
I den här rekryteringen samarbetar Riksbyggen med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helen Eklid, 023-70 55 47, [email protected]

Du skickar in din ansökan genom att gå in på www.riksbyggen.se under Jobb och karriär. Sista ansökningsdag är 19 augusti 2019. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Riksbyggen
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du som medarbetare är ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Visa mindre

Country & Sales manager till Rotork

Rotork är en världsledande tillverkare av manöverdon för avancerad processtyrning inom industrin. Gruppen omsätter 6,5 miljarder SEK, har 3 754 anställda. Bolaget är noterat på Londonbörsen. Vi finns representerade i mer än 100 länder och har 31 tillverkande enheter spridda i världen. I Falun är gruppen representerad av Rotork Sweden AB som konstruerar, tillverkar och marknadsför högkvalitativa manöverdon för processindustrin. Vi ingår i Rotork Fluid Sys... Visa mer
Rotork är en världsledande tillverkare av manöverdon för avancerad processtyrning inom industrin. Gruppen omsätter 6,5 miljarder SEK, har 3 754 anställda. Bolaget är noterat på Londonbörsen. Vi finns representerade i mer än 100 länder och har 31 tillverkande enheter spridda i världen.

I Falun är gruppen representerad av Rotork Sweden AB som konstruerar, tillverkar och marknadsför högkvalitativa manöverdon för processindustrin. Vi ingår i Rotork Fluid Systems och har mer än 50 års erfarenhet av pneumatiska, hydrauliska och elektriska manöverdon. i Falun är vi 65 anställda. 80 % av vår tillverkning går på export. För mer information se www.rotork.com 

Sales- & country manager

Vi söker nu en affärsmässig och resultatorienterad Sales- och country manager som skall leda Rotorks försäljning i Sverige, Danmark, Finland och Baltikum med fokus på CPI (Chemical, Process & Industrial).  Med ett stort eget driv samt ett coachande och individanpassat ledarskap antar du utmaningen som förutom att ansvara för försäljningen även innehåller ansvar för personal, back office och kundtjänst på produktionsenheten i Falun. Försäljningen sker direkt till slutkund men även till distributörer och ditt ansvar är att identifiera nya affärsmöjligheter, förvalta, utveckla verksamheten för att säkra en stadig expansion samt öka lönsamheten.

Du är en driven, orädd, affärsmässig och resultatinriktad person med stor förståelse för affärer. Din förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med såväl medarbetare som kunder är stor. Andra uppfattar dig som en förtroendeingivande, coachande och lyhörd ledare med förmåga att inspirera och engagera ditt team. Vi vill också att du är en strukturerad person som har lätt för att planera och som är van att tänka och arbeta i många dimensioner.

För oss är det viktigt att du har ett genuint intresse för affärer och människor och att du förstår och har erfarenhet från processindustrin. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

I denna rekrytering samarbetar Rotork med Lundin&Bostr;öm. Du söker tjänsten på lundinbostrom.se Frågor om tjänsten besvaras av Peter Boström 0243-22 66 51, sista ansökningsdatum 2020-07-31. Visa mindre

Försäljningschef Företag Liv

Till vårt kontor i Falun söker vi nu en Försäljningschef Företag Liv. Dalarnas Försäkringsbolag har en stark marknadsposition och vår ambition är att stärka den ytterligare. Som Försäljningschef är du ansvarig för bolagets försäljning och rådgivning inom liv och pension gentemot företag i Dalarna, en viktig del av vårt företagserbjudande. Ditt uppdrag blir därför att arbeta vidare med utvecklingen av våra högpresterande team. Du leder, inspirerar och coa... Visa mer
Till vårt kontor i Falun söker vi nu en Försäljningschef Företag Liv.
Dalarnas Försäkringsbolag har en stark marknadsposition och vår ambition är att stärka den ytterligare. Som Försäljningschef är du ansvarig för bolagets försäljning och rådgivning inom liv och pension gentemot företag i Dalarna, en viktig del av vårt företagserbjudande. Ditt uppdrag blir därför att arbeta vidare med utvecklingen av våra högpresterande team. Du leder, inspirerar och coachar våra företagsrådgivare samt medarbetare på företagsservice och ger dem förutsättningar att utvecklas i sina roller. I ledarrollen ingår även att ansvara för planeringen av verksamheten på kort och lång sikt och du har eget affärs-, kvalitéts- och resultatansvar. Utöver detta har du ett nära samarbete med övriga chefer inom bolaget för att tillsammans skapa den bästa kundupplevelsen.
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet av försäljning till företagskunder och att du är en van ledare med flerårig chefserfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av liv- och pensionsrådgivning samt livdiplom är det meriterande.
För att trivas i rollen drivs du av utmaning och förändring samtidigt som du har förmåga att skapa motivation hos andra. Du kan snabbt och effektivt anpassa ditt beteende för att uppnå mål, hantera svårigheter och lösa problem. Rollen kräver att du kan fatta beslut och förmedla information på ett tydligt sätt. Du har förmåga att integrera kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden och du följer upp arbetet framåt gentemot enhetens mål med fokus på såväl kundens som bolagets bästa.
Som en del i vår rekryteringsprocess kommer du att få genomföra test. Testet skickas till dig via mail när du sökt tjänsten.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
För ytterligare information kontakta: Anders Hjertberg, Chef Företag Bank & Liv, 023-930 68.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2019. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre