Lediga jobb Falun

Sem Vik Köksbiträde till Kostservice, Falun

Ansök    Jan 28    REGION DALARNA    Köksbiträde
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionservice leder, utför, utvecklar och effektiviserar servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna. Kostservice är en del av alla servicetjänster och vi har som huvudsakligt uppdrag att laga mat till patienter på Falu lasarett, men vi ansvarar också för matleveran... Visa mer
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Regionservice leder, utför, utvecklar och effektiviserar servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna. Kostservice är en del av alla servicetjänster och vi har som huvudsakligt uppdrag att laga mat till patienter på Falu lasarett, men vi ansvarar också för matleverans till Regionens egen restaurang Gastronomen på sjukhuset samt Café&Butik; verksamhet. Kostservice Falun har 32 medarbetar och innefattar Produktionskök, Restaurang Gastronomen, Livsmedelspacken och Café&Butik; samt en liten café verksamhet på Regionkontoret. Vår arbetsplats präglas starkt av kundfokus, samarbete och arbetsglädje, vi söker nu sommar och timvikarier till Kostservice.
Varför ska du välja oss?
På Kostservice Falun blir du en del av ett positivt team där alla arbetar mot samma mål - att ge våra patienter och kunder den bästa möjliga måltidsupplevelsen. Här får du ett arbete där du kan göra skillnad där dina idéer och initiativ uppskattas. Du får också chansen att utvecklas i en miljö som präglas av arbetsglädje, samarbete och stolthet över det vi gör.


Sem Vik Köksbiträde till Kostservice, Falun

Arbetsuppgifter

Vi på Kostservice tillämpar oss av rotation på arbetsplatsen, vilket innebär att arbetsuppgifterna varierar från disk, förberedning, städ, varumottagning och varupaketering till våra kunder. I restaurang och caféer tillkommer även servering, varuplock och kassatjänst. Viss administration förkommer också då vi skriver ut beställningar och recept från kostdataprogram och följer egenkontrollen. Vi serverar måltider 365 dag/året vilket innebär att helgarbete förekommer. Endast dagtid.
Vi sätter kunden och dig som vikarie i fokus. Det är viktigt att du får dom bästa förutsättningar i ditt arbete, förstår helhetsbilden och ansvaret i varje arbetsuppgift. Det är därför viktigt att du är engagerad, serviceinriktad och kan arbeta både självständigt och i grupp. Det gör att det blir en hög kvalitet på våra servicetjänster.
Vi hoppas att du vill bli en del av oss!

Övrig information

Kvalifikationer

Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel, driven, stresstålig, kommunikativ och ansvarstagande i ditt arbetssätt. Du är inte rädd för att växla tempo och lära dig nya saker. Du är minst 18 år gammal. Viss datavana behövs. God svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande för tjänsterna är:
Tidigare erfarenhet av livsmedel i storkök, kiosk och restaurang
Kunskap inom specialkost- Kunskap inom kostdataprogram- Kassavana

Vi kommer kalla för intervju löpandes, vänta därför inte med din ansökan då tjänsterna kommer tillsättas löpande.

Ansökan

Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 18. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Läs gärna mer här: Sommarjobb - Region Dalarna.

Fackliga kontaktuppgifter
Fackförbund - Region Dalarna Visa mindre

Personlig assistent som vikarie. Centralt i Falun

Jag är en man i 50 års åldern som bor centralt i Falun. Mina intressen är musik och film och jag gillar att titta på sport och vara ute i naturen. Jag bor i centrala Falun och det går bra kommunikation med buss till mig så körkort behövs inte. Jag söker en glad, noggrann och lyhörd person som gillar att arbeta som personlig assistent. Det är viktigt att du gillar ordning och reda då jag städar dagligen och vill ha rent och snyggt. Vill inte att du skall va... Visa mer
Jag är en man i 50 års åldern som bor centralt i Falun. Mina intressen är musik och film och jag gillar att titta på sport och vara ute i naturen. Jag bor i centrala Falun och det går bra kommunikation med buss till mig så körkort behövs inte.
Jag söker en glad, noggrann och lyhörd person som gillar att arbeta som personlig assistent.
Det är viktigt att du gillar ordning och reda då jag städar dagligen och vill ha rent och snyggt. Vill inte att du skall vara rökare då jag är astmatiker. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag som matlagning, städning och vid dusch samt toalettbesök. Jag kommunicerar med talet och gillar att diskutera och prata med mina assistenter.

Du som söker behöver kunna arbeta varierande arbetspass, dag, 08:15-17.15 vardagar. ef/natt 17.15-08.15 med väntetid. helgerna 24 h pass..

Tjänsten är en tillsvidare tjänst på 100% med väntetid,  då våran ena assistent ska studera .
Intervjuer kommer att ske omgående så skicka gärna in din ansökan idag.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

IQOS Field Representative - Falun/Borlänge med omnejd

Ansök    Jan 28    NRG Sweden AB    Butiksdemonstratör
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med ... Visa mer
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig!
Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid.
Om Swedish Match
Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter.
Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com
Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com
Dina arbetsuppgifter
Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat.
Vi erbjuder dig
Produktutbildning och produktkännedom
Säljträning
Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare

Personliga egenskaper
Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig.
Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig.
Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande.
Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen.

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande)
Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter runtFalun och Borlänge. Fokusområde är södra dalarna och kommer att inkludera orter som Ludvika,Smedjebacken, Vansbro med fler.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt.

Övrigt
Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars.
Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected]
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information. Visa mindre

Koordinator till Add Insight!

Studerar du HR eller kommunikation och har ett intresse för team- och ledarskapsutveckling? Är du en serviceinriktad person med en stor portion vilja och framåtanda? I rollen som koordinator hos Add Insight får du möjligheten att skaffa dig meriterande erfarenheter på ett företag som arbetar med organisationsutveckling! Ansök redan idag – vi arbetar med urval löpande. OM TJÄNSTEN Add Insight i Falun och Stockholm arbetar med att utveckla organisationer ... Visa mer
Studerar du HR eller kommunikation och har ett intresse för team- och ledarskapsutveckling? Är du en serviceinriktad person med en stor portion vilja och framåtanda? I rollen som koordinator hos Add Insight får du möjligheten att skaffa dig meriterande erfarenheter på ett företag som arbetar med organisationsutveckling! Ansök redan idag – vi arbetar med urval löpande.

OM TJÄNSTEN

Add Insight i Falun och Stockholm arbetar med att utveckla organisationer inom psykologisk trygghet, ledarskap och teamutveckling. Som koordinator blir du en del av ett litet och engagerat team där du har möjlighet att arbeta både på plats i Falun och en del distans. Här kommer du arbeta självständigt med varierande uppgifter som att koordinera kurser och event, hantera kommunikation och administrera material inför utbildningar. Dessutom får du chans att fördjupa dig inom digital kommunikation och marknadsföring, samtidigt som du utvecklar dig inom företagets expertområden genom utbildningar och certifieringar.

Du erbjuds


* Ett meriterande extraarbete att kombinera med dina studier
* En möjlighet att bli en del av ett nyfiket och engagerat team som stöttar varandra
* En dedikerad konsultchef från Academic Work som stöttar dig under uppdragets gång


Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos oss på Academic Work och arbeta som deltidskonsult hos Add Insight. Som konsult hos Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera kurser och event samt sköta bokningar och kontakt med deltagare
* Hantera och skicka ut nyhetsbrev samt se till så att systemen fungerar
* Extern kommunikation och marknadsföring
* Övriga administrativa uppgifter såsom fakturering, förbereda med material inför utbildningar och beställa produkter


Utöver dessa arbetsuppgifter så finns det även möjlighet att bredda sig inom relevanta områden som man är intresserad av såsom extern kommunikation, digital kommunikation, content, sociala medier eller ekonomi. Det kommer också finnas möjlighet att kompetensutveckla sig inom Add Insights expertområden genom att delta i utbildningar och certifieringar.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot HR, kommunikation eller ekonomi och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift och goda engelskkunskaper i skrift
- Har goda kunskaper i Office-programmen

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av verktyg som Canva, AI-verktyg och grundläggande filmredigering

Vi söker dig som är


* Målmedveten
* Ansvarstagande
* Respektfull
* Social


Övrig information


* Start: Mars 2025
* Omfattning: Deltid, kontorstider måndag till fredag. Önskvärt är att du kan arbeta måndag förmiddag, utöver detta är arbetstider och dagar flexibelt
* Placering: Kontoret i Falun med möjlighet att arbeta på distans


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Add Insight här! Visa mindre